פורטל:אדריכלות/נושאים קרובים ומשיקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תכנון עירוני ואזורי עוסק בפיתוח הפיזי, החברתי והכלכלי של גושי ערים, ערים, שכונות, או רחובות ובעיצוב של המרחב העירוני. נושא זה הוא תחום משותף לאדריכלות וגאוגרפיה עירונית.


גני ורסאי
גני ורסאי

אדריכלות נוף היא תחום באדריכלות העוסק בתכנון של מבני גנים ומרחבים פתוחים: חללים ציבוריים או פרטיים פתוחים, כיכרות, גינות ופארקים, טיילות ועוד.

עיצוב פנים הינו תת-תחום באדריכלות המטפל בתכנון ועיצוב של חללים פנימיים בבניינים. בתכנון האדריכלי לא ניתן להפריד בין תכנון הפנים והחוץ ולכן עיצוב הפנים עוסק בעיקר בתכנון חלל מוגדר במסגרת מבנה קיים או שינויי פנים במבנה ללא השפעה על מראהו החיצוני.


כיסא "צבעוני" שתכנן אירו סארינן
כיסא "צבעוני" שתכנן אירו סארינן

עיצוב מוצר או עיצוב תעשייתי הינו תחום רחב המקביל לתחום האדריכלות העוסק בעיצובם של חפצים שימושיים שונים ומוצרים בסדר גודל קטן יותר. לתחום זה תחומי התמחות רבים כגון עיצוב מכוניות, עיצוב רהיטים ועוד.

גשר פורת' בסקוטלנד
גשר פורת' בסקוטלנד

הנדסה אזרחית היא יישום המדע והטכנולוגיה לטובת בנייה של מבנים מסוגים שונים. הנדסת בניין היא אחד מתחומיה הראשיים של ההנדסה האזרחית והיא חלק בלתי נפרד מהתכנון והבנייה של כל פרויקט אדריכלי. תפקידו של המהנדס הוא תכנון הקונסטרוקציה, ייעוץ לאדריכל בתחום זה ופיקוח הנדסי על עבודת הבנייה.

מקרקעין או נכסי דלא ניידי (ובראשי תיבות: נדל"ן) הם נכסיים קנייניים שאינם ניתנים לניוד, כלומר קרקעות ומבנים. תחום המקרקעין הוא הצד הכלכלי-מסחרי של האדריכלות והבנייה ויישומה על פי חוק התכנון והבנייה.

מושגים בתחום המקרקעין:

ראו גם: