פורטל:אורניתולוגיה/אורניתולוגים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מעוניינים לדעת יותר? לחצו על הקישור והיכנסו לערך המורחב


פה מסודרים אנשי שם באורניתולוגיה ובצפרות בעלי ערכים בוויקיפדיה העברית. עם כתיבת ערכים חדשים המסגרת מתעדכנת.

אורניתולוג אנגלי, מאבי חוקרי הציפורים של אוסטרליה. נולד ב-14 בספטמבר 1804 ונפטר ב-14 בפברואר 1881. גילה ותיאר מאות מינים של ציפורים ויונקים ויצר אלפי ליטוגרפיות צבעוניות של ציפורים. בנוסף היה אחראי לתגלית פרושי דרווין. בין ספריו המפורסמים: "משפחת הקוליבריים", "הציפורים של אוסטרליה", "הציפורים של אסיה", "הציפורים של בריטניה הגדולה" ו"הציפורים של גינאה החדשה-פפואה והאיים הסמוכים". ארגון צפרות אוסטרלי ומספר מיני ציפורים קרויים על שמו.

אורניתולוג אמריקאי. ערך מחקר מקיף על חייהם של עופות האיים הקריביים. נולד ב-14 בינואר 1900 ונפטר ב-14 בפברואר 1989. בשנת 1936 יצא לאור הספר "עופות האיים הקריביים" (Birds of the West Indies) מפרי עטו. קיבל מספר מדליות ממוסדות שונים.

חוקר טבע, אורניתולוג וצייר אמריקאי. הספר המרכזי שיצר הוא "הציפורים של אמריקה" שנחל הצלחה גדולה לאחר הוצאתו לאור. ראוי לציין שאורכו של הספר היה מטר אחד ובמכירה פוּמבית הוא עלה שמונה מיליון דולר. בשנת 1886 כבר פעלה אגודה על שמו של אודובון שייעודה היה להגן על ציפורים. מספר אגודות נוספות קמו ולבסוף כולם התאחדו לאחת: "הוועד הארצי של אגודות אודובון" שפעל בעיקר נגד ציד ציפורים לשם נוצות נוי. במסע האחרון שלו תיעד יונקים באמריקה.

אתלוג הולנדי וחוקר עופות זוכה פרס נובל. נולד ב-15 באפריל 1907 ונפטר ב-21 בדצמבר 1988.

בשנת 1973 זכה טינברגן בפרס נובל לפיזיולוגיה או לרפואה יחד עם קרל פון פריש וקונראד לורנץ על מחקרם בנושא "יצירה והוצאה לפועל של דפוסי התנהגות יחידאית וחברתית בבעלי חיים". מבין חיבוריו החשובים בתחום התנהגות בעלי החיים נמנית מסה שכתב, ואשר זכתה לשם ארבע השאלות של טינברגן.

אורניתולוג ישראלי, ידוע בעיקר בעזרת מחקריו ותרומותיו בנוגע לנדידת ציפורים. נולד ב-1947. יזם בעזרת שר החינוך לשעבר אמנון רובינשטיין שהצפרות תשולב בחינוך בבתי הספר, ונחנך בעזרת מימון מאמריקה פרויקט "הציפורים הנודדות אינן יודעות גבולות" שבו משתתפים תלמידים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן וארצות הברית.