פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית תמונות נבחרות של פורטל אמריקה הלטינית

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

הפגנת מחאה בבית הקברות של סנטיאגו דה צ'ילה אל מול האנדרטה לזכר ה"נעלמים". דו"ח רטיג מיום 9 בפברואר 1991 של הוועדה הלאומית לאמת ולפיוס קבע כי במהלך שנות הדיקטטורה נרצחו 2,279 איש ואישה. 164 מתוכם מסיבות פוליטיות, ואילו 2,115 מהפרת זכויות אדם.

2

שחקן קפואירה מבצע תנועת פראפוז במעגל הקפואירה

3

סאלאר דה אויוני הוא מדבר מלח בדרום מערב בוליביה. הסאלאר הוא מדבר המלח הגדול בעולם ומשתרע על שטח של 10,582 קמ"ר.

4

טוקניים הם משפחה של עופות טרופיים. לטוקניים מקור גדול וחד שיכול לעלות על אורך גופם. הטוקניים חיים ביערות הטרופיים של אמריקה הדרומית והתיכונה.

5

דליה היא פרח רב שנתי בעל פקעות השייכת למשפחת המורכבים. מקורה במקסיקו, שם היא מוגדרת פרח לאומי.

6

קרפדה זהובה הייתה מין קטן של קרפדה שצבעו כתום-בהיר, אשר חי באזור קוסטה ריקה. הקרפדה הזהובה לא נצפתה מאז שנת 1989, ובעקבות כך ארגון ה-IUCN הכריז על מין זה כמין נכחד.

7

שפך הנהר ריו דה לה פלטה לאוקיינוס האטלנטי. הריו דה לה פלטה מפריד בין ארגנטינה ואורוגוואי והוא שפך הנהר הרחב בעולם (רוחבו מגיע ל-220 ק"מ). ריו דה לה פלטה מהווה את הדלתה אליה נשפכים נהר אורוגוואי ונהר פרנה. המים חומים בשל הסחף הרב הנישא מנהרות אלו. העיר בואנוס איירס היא הכתם הבהיר בצורת חצי העיגול שמימין לשפך בתחתית התמונה, והעיר מונטווידאו נראית בחלקה העליון, בדיוק משמאל לחיבורו של השפך אל האוקיינוס האטלנטי.

8

הר אלפמאיוקצ'ואה: "נהר הבוץ") הממוקם במרכז פרו, מתנשא לגובה של 5,947 מטרים מעל פני הים. ההר הוא חלק מרכס הרים בשם "קורדיירה בלאנקה" ("הרכס הלבן"), המהווה חלק מהרי האנדים, ונמצא בתחומי הפארק הלאומי וסקראן.

9

עדר למות מצויות בצ'ילה. למה מצויה היא מין בסוג למה ממשפחת הגמליים שמוצאו מהרי האנדים. בתחילה חשבו הכובשים הספרדים שמיני הלמה הן כבשים כלשהן. מאוחר יותר התגלה דמיון מורפולוגי רב לגמלים של העולם הישן.

10

דרך היונגאס, המכונה "דרך המוות", היא דרך בין לה פאס ובין קורויקו בבוליביה. דרך זו ידועה כמסוכנת ביותר, וב-1995 הוכרזה כ"דרך המסוכנת ביותר בעולם". על פי הערכות, נהרגים בה כ-200–300 מטיילים מדי שנה.

11

ארקדה של קלויסטר במקסיקו המקורה בקמרון חבית. "ארקדה" או "מקמֶרֶת" היא מעבר המקורה ברצף של קשתות או קמרונות הנתמכים בעמודים.

12

מערת הידיים היא מערה בחבל פטגוניה שבארגנטינה אשר קיבלה את שמה מציור ידיים שציירו תושבים מקומיים קדמונים, שהיו ככל הנראה אבותיהם של בני הטהואלצ'ה, לפני כ-9,000 שנים. המערה נמצאת בתוך הפארק הלאומי פרנסיסקו פ' מורנו, הכולל בתוכו אתרים רבים בעלי חשיבות ארכאולוגית ופליאונטולוגית. בשנת 1999 העניק אונסק"ו למקום מעמד של אתר מורשת עולמית.

13

הרי האנדים הם רכס ההרים היבשתי הארוך בעולם. הרכס משתרע לאורך 8,000 קילומטרים של חופה המערבי של אמריקה הדרומית. מקור השם הוא בשפת הקצ'ואה ופירושו "פסגה גבוהה".

14

ארנסטו צ'ה גווארה, רופא ומהפכן ארגנטינאי שהיה מראשי המהפכה הקובנית בסוף שנות ה-50. תמונתו המפורסמת של צ'ה גווארה צולמה בידי הצלם הקובני אלברטו קורדה ב-5 במרץ 1960, במהלך עצרת שנערכה בהוואנה בטקס זיכרון לזכר קורבנות פיצוץ. הצילום התפרסם ברחבי העולם רק ב-1967, בסמוך למותו של גווארה, כששימש לקידום מכירות של ספר שהתפרסם באיטליה ועסק בגווארה. לאורך השנים עברה התמונה עיבודים שונים, הפכה לאייקון תרבותי ולסמל פופ, וסייעה בהעצמת דמותו.

15

לוס יאנוס היא ערבה רחבת-ממדים בצפונה של דרום אמריקה, ממזרח להרי האנדים ובשטחן של ונצואלה וקולומביה. בערבה זו צמחייה טרופית, ובחודשי הקיץ היא מוצפת במים, המגיעים באזורים מסוימים עד לגובה של כמטר, והופכת לביצה, המשמשת בית גידול ייחודי לחיות בר רבות, חלקן נדירות.

16

שקיעה במאצ'ו פיצ'ו. מאצ'וּ‏ פיצ'‏וּ הייתה מיושבת בתקופה שבה הייתה תרבות האינקה בשיא פריחתה. העיר נמצאת על רכס הרים מעל עמק אורובמבה בפרו, במרחק של כ-70 ק"מ מהעיר קוסקו. כאשר אימפריית האינקה קרסה בעקבות הכיבוש הספרדי, ולמרות קרבתה לקוסקו, עיר הבירה של האינקה, העיר לא נהרסה על ידי הספרדים. במהלך השנים גדל הג'ונגל שמסביב לעיר והסתיר אותה, ומעטים ידעו על קיומה.

17

פסלי יום המתים. יום המתים הינו חג מקסיקני המוקדש לזכרם של אבות המשפחה שהלכו לעולמם. החג נחוג ביום הראשון והשני של חודש נובמבר, באותו מועד בו חלים יום כל הקדושים ויום הזיכרון למתים של הכנסייה הנוצרית קתולית. בחג זה נהוג לבקר בבתי הקברות ובכנסיות, ולהביא נרות ופרחים לקברי אבות המשפחה. על אף נושא החג, אין זה חג עגום והוא נחוג באווירה של קרנבל, בדומה לליל כל הקדושים האמריקאי.

18

נקבת קונדור האנדים בפרו. קונדור האנדים הוא עוף גדול ממדים ממשפחת הקונדוריים. הוא נקרא על שם הרי האנדים שבאמריקה הדרומית, שם הוא חי.

19

אנטיגואה גואטמלה הייתה עיר הבירה של גואטמלה מ-1543 עד 1776, לאחר שחרבה ברעידת אדמה בשנת 1773 וננטשה. העיר שוכנת בגובה של 1,530 מטרים מעל פני הים ומוקפת בשלושה הרי געש שאחד מהם עדיין פעיל. היא בנויה בצורת גריד של רחובות שתי וערב, ואכיפת חוקי העזר העירוניים הביאה לשימור סגנון האדריכלות הקולוניאלי המאפיין אותה. ב-1979 הוכרה העיר כאתר מורשת עולמית.

20

כריסטופר קולומבוס תובע בעלות על העולם החדש, בהגיעו לאדמת אמריקה, הדפס משנת 1893. קולומבוס לא היה האדם הראשון שהגיע לאמריקה, גם לא האירופאי הראשון שהגיע ליבשת זו. למעשה, קולומבוס מעולם לא ידע כי הגיע ליבשת אמריקה וסבר עד מותו כי מצא את הנתיב הימי להודו. הראשון שהבין שמדובר ביבשת חדשה היה אמריגו וספוצ'י. יחד עם זאת, האדמה אשר גילה קולומבוס בעת הפלגתו הראשונה מערבה ונחישותו להפליג אל הלא נודע גילתה לאירופה בעת ההיא את ה"עולם החדש", ובכך פתחה פרק חדש בהיסטוריה של העולם וחוללה שינויים מרחיקי לכת בשתי היבשות.

21

קרחון פריטו מורנו הוא אחד הקרחונים הגדולים המרכיבים את הפארק הלאומי לוס גלסיירס בחלקה הדרום-מזרחי של פרובינציית סנטה קרוס בחבל פטגוניה שבארגנטינה, ואחד מאתרי התיירות המרכזיים במדינה. שטחו של הקרחון 250 קמ"ר, אורכו כ-30 ק"מ, עומקו מגיע עד לכ-700 מטר, והוא מתקדם במהירות של כ-700 מטרים בשנה.

22

סאלאר דה אויוני הוא מדבר מלח בדרום מערב בוליביה. הסאלאר הוא מדבר המלח הגדול בעולם ומשתרע על שטח של 10,582 קמ"ר.

23

עצלן חום-גרון בפארק הלאומי קאוויטה בקוסטה ריקה. העצלנאים הם תת-סדרה של יונקים בינוניים בגודלם המשתייכים לעל-סדרת הדלשינאים. העצלנאים, הנפוצים בשטחים נרחבים ביערות אמריקה הדרומית, הם שוכני עצים מובהקים ומבלים עליהם את מרבית חייהם. הם מאופיינים במראה מיוחד, בטפריהם הארוכים ובתנועתם האיטית (ומכאן מקור שמם).
עצלן דו-אצבע של הופמן הוא מין של עצלן דו-אצבע שחי באזורים במערב דרום אמריקה. העצלן חי ביערות גשם ומבלה את מרבית חייו על עצים.
עצלן דו-אצבע של הופמן הוא מין של עצלן דו-אצבע שחי באזורים במערב דרום אמריקה. העצלן חי ביערות גשם ומבלה את מרבית חייו על עצים.

עצלן דו-אצבע של הופמן הוא מין של עצלן דו-אצבע שחי באזורים במערב דרום אמריקה - הונדורס, אקוודור, פרו, ברזיל ובוליביה. העצלן חי ביערות גשם ומבלה את מרבית חייו על עצים וניזון מעלים ופירות.

24

טרינידד היא עיר במחוז סנקטי ספיריטוס במרכז קובה. היא נוסדה ב-1517 ובמשך שנים רבות שימשה, יחד עם ואיה דה לוס אינחניוס הסמוך, כמרכז לתעשיית סוכר. בעיר מבנים קולוניאליים רבים, וב-1988 הוכרזה כאתר מורשת עולמית.

25

פירמידת אל קסטיליו היא פירמידה מסואמריקנית ומרכז האתר הארכאולוגי צ'יצ'ן איצה בחצי האי יוקטן שבמקסיקו. הפירמידה נבנתה בידי בני המאיה בין המאה ה-11 למאה ה-13, כמקדש לאל קוקולקן. בשנת 2007 נבחרה הפירמידה כאחד משבעת פלאי תבל החדשים.

26

אוטובוס בעיר גרנדה שבניקרגואה.

27

מולה היא אמנות טקסטיל האופיינית לאינדיאנים בני קונה החיים בעיקר באיי סן בלאס שבפנמה, ומאופיינת באריגים צבעוניים ועליהן צורות גאומטריות.

28

גאוצ'ו הוא בוקר באזור מישורי הפמפס, המשתרעים מצפון לפטגוניה, ממזרח להרי האנדים ואשר מגיעים עד למדינת ריו גראנדה דו סול שבדרום ברזיל. הגאוצ'ו הפך לאחד הסמלים הלאומיים של ארגנטינה ואורוגוואי, מושא למנהגים עממיים ולפולקלור, וכן, בהגייה הברזילאית גאושו, משמש ככינוי לכלל בני מדינת ריו גראנדה דו סול.

29

האלטיפלאנו היא רמה בהרי האנדים, המשתרעת על פני חלק ניכר משטחה של בוליביה, וכן דרום פרו, צפון צ'ילה וצפון-מערב ארגנטינה, ברובה בגובה של למעלה מ-3,500 מטר מעל פני הים. ממערב לאלטיפלאנו שרשרת של הרי געש פעילים (חלקם בגובה של למעלה מ-6,000 מטר), מדרום מדבר אטקמה, ומצפון וממזרח יער האמזונאס הטרופי.

30

דייגים במדינת פרנמבוקו בברזיל

31

ויקוניה מצויה היא מין ממשפחת הגמליים המצוי בדרום אמריקה. בעבר ניצודה הוויקוניה בשל הצמר שלה והייתה בסכנת הכחדה, אך צעדים שונים שננקטו נגד הציד הביאו להצלתה.

32

בית קברות בעיר לאון במקסיקו, בזמן חגיגות יום המתים

33

קוליברי ירוק בפנמה. הקוליבריים הם משפחת עופות הנפוצה ביבשת אמריקה. הם מאופיינים בגודלם הזעיר, צבעיהם הססגוניים, ומקורם הארוך, וכן בשל יכולתם לרחף במקום במשך זמן רב באמצעות רפרוף מהיר בכנפיהם. הקוליברי היה קדוש לאצטקים, והיה להם אל בדמותו.

34

אקונקגווה הוא הר בהרי האנדים, מערבית לעיר מנדוסה שבארגנטינה, בסמוך לגבול צ'ילה. גובהו של ההר 6,962 מ' מעל פני הים והוא ההר הגבוה ביותר ביבשת אמריקה

35

לואיז אינסיו דה סילבה (מכונה לולה) נשיא ברזיל בין 2003 ל-2011 והחל מ-2023. לולה גדל במשפחה ענייה במדינת פרנמבוקו, עבד כפועל במפעל פולקסווגן, והיה ליושב ראש איגוד עובדי הפלדה. הוא נמנה עם מקימי מפלגת הפועלים הברזילאית, ובשנת 2002 נבחר מטעמה לנשיא המדינה

36

פועל בכרם בעמק גואדלופה בבאחה קליפורניה, בו מיוצר כ-95% מהיין במקסיקו

37

אורובו שחור, עוף דורס הנפוץ ביבשת אמריקה

38

כנסיית נוסה סניורה דה רוזאריו בעיר קויאבה שבמדינת מאטו גרוסו בברזיל

39

ויקוניות מצויות בפרובינציית קטמרקה בארגנטינה

40

הקתדרלה של סאו פאולו

41

צבר מצוי הוא מין קקטוס שמקורו ביבשת אמריקה, ככל הנראה במקסיקו. פרי הצבר מתוק ועסיסי, והוא עשיר בוויטמין C

42

בסיליסק ירוק (שם מדעי: Basiliscus plumifrons) הוא מין של לטאות החי בעיקר באמריקה הלטינית ובייחוד בין מקסיקו בצפון לאקוודור בדרום.

43

נקבות צב ים מקננות בחוף מקסיקו. נקבות צבי הים יוצאות מן המים, לאחר ההזדווגות, כדי להטיל את ביציהן ביבשה. נקבת הצב עולה בחוף החולי עד שהיא מגיעה אל מעבר לקו הגאות (קצה גבול המים בזמן הגאות). היא חופרת בור, מטילה בתוכו את הביצים ומקפידה לכסותן היטב בחול. הביצים נדגרות בחום השמש, והצבים הצעירים, הבוקעים בחול, פונים היישר אל הים.

44

קרחון פריטו מורנו הוא אחד הקרחונים הגדולים המרכיבים את הפארק הלאומי לוס גלסיירס בחלקה הדרום-מזרחי של פרובינציית סנטה קרוס בחבל פטגוניה שבארגנטינה, ואחד מאתרי התיירות המרכזיים במדינה.

45

מצפה הכוכבים פאראנאל במדבר אטקמה שבצ'ילה צופה במרכז גלקסיית שביל החלב באמצעות לייזר המנחה את הטלסקופ.

46

לנטנה ססגונית - שיח ירוק עד שמוצאו במרכז ודרום אמריקה הטרופית.

47

רכבל העולה להר הסוכר. הר הסוכר, או חרוט הסוכר, הוא הר הממוקם בעיר ריו דה ז'ניירו בברזיל. נופם של חופי ריו הנשקף מפסגת הר הסוכר הפך אותה (יחד עם פסגת הקורקובדו) לאחת משתי הפסגות המפורסמות בעיר. הר הסוכר נקרא כך מכיוון שהוא מזכיר לבנה של סוכר מזוקק, בדומה לאלו שיוצרו בבתי החרושת לסוכר בברזיל בתקופה הקולוניאלית.

48

הקונגרס הלאומי של ברזיל הוא הרשות המחוקקת בברזיל והוא מורכב משני בתים - הסנאט הפדרלי של ברזיל, שהוא הבית העליון, ובית הנבחרים של ברזיל, שהוא הבית התחתון. מושבם של שני הבתים הוא במבנה שנבנה לכך במיוחד, "ארמון המחוקקים" במרכז ברזיליה בתכנונו של האדריכל אוסקר נימייר.

49

פרח פיג'ואה. הפיג'ואה היא שיח ממשפחת ההדסיים הנפוץ הן כשיח נוי והן כשיח לפירות מאכל. מקורו כנראה בברזיל.

50

קרחון פריטו מורנו הוא אחד הקרחונים הגדולים המרכיבים את הפארק הלאומי לוס גלסיירס בחלקה הדרום-מזרחי של פרובינציית סנטה קרוס בחבל פטגוניה שבארגנטינה, ואחד מאתרי התיירות המרכזיים במדינה.

51

טרנטולה מסוג טרנטולה ורודה מקסיקנית. עכבישי הטרנטולה מהווים משפחה טקסונומית הנקראת פרווניתיים. בני משפחת הפרווניתיים ניזונים מחרקים, עכברים קטנים, לטאות, צפרדעים ועופות קטנים. על אף גודלן ודמותן המאיימת, הפרווניות לרוב אינן מזיקות לאדם, אלא לכאלה הרגישים במיוחד לנשיכותיהן.

52

ויקוניה מצויה, מין במשפחת הגמליים הגדל בדרום אמריקה, על רקע הר צ'ימבורסו, אשר באקוודור. הוויקוניה הייתה בסכנת הכחדה, משום שבמשך מאות שנים ירו בוויקוניות ציידים, שחשקו בצמר הוויקוניה ובעורה. הוויקוניה נחשבה לחיה מקודשת באימפריה של האינקה עד שנת 1532, כשהספרדים פלשו אליה, כבשו אותה והחריבוה. מאוכלוסייה של מאות אלפי ויקוניות בהרי האנדים, מאקוודור עד ארגנטינה, פחת מספרן והלך, עד שבשנת 1964 הגיע ל-12 אלף פרטים בסך הכול, הנחשב לסף הכחדה. בשנה זו הוקמה בפרו שמורה לאומית לשימור אוכלוסיית הוויקוניה, סמוך ללימה, וכיום הוויקוניה אינה עוד בסכנת הכחדה.

53

תוכאים הינה סדרה במחלקת העופות בעלת צורה מיוחדת וססגונית. מבנה גופו של התוכי בנוי כך שהוא עוזר לו לתפוס מזון ולפרקו. אצל התוכי כמעט שאין הבדלים בין הזכר לנקבה. מספר מיני התוכאים בעולם הוא כ-330.

54

טמרין קיסרי הוא סוג של טמרין הנפוץ בחלקים מסוימים באזור דרום אמריקה. שמו, שהתחיל כבדיחה, רומז לווילהלם השני, קיסר גרמניה, בשל הדמיון בין השפם שלו לשפמו של הקיסר.

55

פירמידת אל קסטיליו - פירמידה מסו-אמריקנית ומרכז האתר הארכאולוגי צ'יצ'ן איצה בחצי האי יוקטן שבמקסיקו. הפירמידה נבנתה בידי בני המאיה בין המאה ה-11 למאה ה-13, כמקדש לאל קוקולקן. בשנת 2007 נבחרה הפירמידה כאחד משבעת פלאי תבל החדשים.

56

פומת ההרים - מין במשפחת החתוליים, הנפוץ ביבשת אמריקה, החל מרכסי האפלצ'ים, והרוקי סיירה נבדה שבצפון אמריקה, ועד יער האמזונאס, הרי האנדים וערבות הפמפס שבדרום אמריקה. זהו החתול הגדול ביותר אחרי היגואר, האריה, הטיגריס והנמר. אורך גופו בין 2.2 ל-2.6 מ' (כולל הזנב שאורכו 70 ס"מ), משקלו נע בין 50 ל-90 ק"ג ומהירותו המרבית עשויה להגיע ל-50 קמ"ש.

57

מסכה בסגנון אולמקי עשויה מג'יידיט, המאה העשירית-המאה השישית לפנה"ס, גובה 17 ס"מ, מוזיאון המטרופוליטן לאמנות. ג'יידיט הוא מינרל הנחשב כסוג של ירקן וחבר בקבוצת הקלינופירוקסן - קבוצה של מינרלים אינוסיליקטים (סיליקטים במבנה דמוי שרשרות). באבן הירקן נעשה שימוש במשך תקופות ארוכות לגילוף חפצי חן וחפצי קודש בסין ובאמריקה המרכזית. בג'יידיט מעמק מוטאגואה בגואטמלה נעשה שימוש על ידי האולמקים, בני המאיה והילידים של קוסטה ריקה.

58

טוקן צהוב-חזה - מין של עוף טרופי דרום-אמריקאי במשפחת הטוקניים. הוא חי בדרום-מזרח פרגוואי, מזרח ברזיל וצפון-מזרח ארגנטינה. הוא מעדיף לחפש את המזון בדרך כלל בחופה, ולפעמים יורד לקרקע כדי לחפש פירות שנשרו מהעץ.

59

הפארק הלאומי לנסויס מרניינסס - פארק לאומי בצפון-מזרח מדינת מרניאו שבצפון-מזרח ברזיל, לחוף האוקיינוס האטלנטי. הפארק משתרע על פני 1,550 קמ"ר, ומרבית שטחו מכוסה בדיונות, המפריעות להתפתחות צמחייה ברוב השטח. מי הגשמים מתנקזים ללגונות בין הדיונות, מה שיוצר נוף ייחודי.

60

מבצר סן פדרו דה לה רוקה שוכן 10 ק"מ דרומית-מערבית לסנטיאגו דה קובה, בפתח המפרץ שלחופו שוכנת העיר. חלקו הראשון של המבצר הוקם בין 1590 ל-1610, והורחב במהלך המאה ה-17 והמאה ה-18 כדי להגן מפני התקפות של שודדי ים ומעצמות זרות. לאחר עצמאות קובה ננטש המבצר וסבל מהזנחה, אך שוקם בשנות ה-60 של המאה ה-20. ב-1997 הכריז אונסק"ו על המבצר כאתר מורשת עולמית, והגדיר אותו כמבצר שמור באופן הטוב ביותר מבין המבצרים הספרדיים ביבשת אמריקה.

61

פרננדו די נורוניה היא קבוצת איים הממוקמת באוקיינוס האטלנטי במרחק 360 ק"מ מחופי ברזיל ו-375 קילומטר צפונית מערבית לעיר נאטאל. האיים מהווים מחוז מיוחד במדינה הברזילאית פרנמבוקו. פרננדו די נורוניה הוכרז בשנת 2001 כאתר מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו. בתמונה, צוק בגובה של 321 מטר באחד מאיי פרננדו די נורוניה.

62

דוב נמלים ענק, מין של דוב נמלים. זהו דוב הנמלים הגדול ביותר בעולם והמוכר ביותר. דוב הנמלים חי בדרום אמריקה. אורכו הכולל של דוב הנמלים הוא בממוצע 2.1 מטר, ראשו ופלג גופו העליון באורך של 1.2 מטר וזנבו באורך של כ-0.91 מטר. גופו של דוב הנמלים מכוסה שיער, ובאזור הזנב השיער יכול להגיע לאורך של עד כ-40 ס"מ.

63

הפארק הלאומי לנסויס מרניינסס - פארק לאומי בצפון-מזרח מדינת מרניאו שבצפון-מזרח ברזיל, לחוף האוקיינוס האטלנטי. הפארק משתרע על פני 1,550 קמ"ר, ומרבית שטחו מכוסה בדיונות, מה שמונע התפתחות צמחייה ברוב השטח. מי הגשמים מתנקזים ללגונות בין הדיונות, מה שיוצר נוף ייחודי.

64

אלקסי קופיו הוא אתלט קובני יליד 1985, המתחרה בקפיצה משולשת. קופיו זכה במדליית ארד באליפות העולם באתלטיקה שנערכה בברלין ב-2009 ובמדליית זהב במשחקים הפאן-אמריקאיים שנערכו בגוודלחרה ב-2011

65

איגואנה ימית צבעונית על סלע. איגואנה ימית היא מין לטאה יחיד המשתייך למשפחת האיגואניים. האיגואנה הימית אנדמית לאיי הגלאפגוס; בשל בידודם של איים אלה, האיגואנה הימית סיגלה לעצמה יכולות פיזיות והתנהגותיות שונות משאר האיגואנות, ואלה מאפשרות לה להתנהל בסביבה ימית משך זמן רב, לצלול במים ולמצוא בהם ובקרבתם את מזונה. האיגואנה הימית היא היחידה ממשפחת האיגואניים המסוגלת לצלול ולשחות בדרך קבע.

66

בריגדיירו - כדור שוקולד ברזילאי ומעדן פופולרי בברזיל שהומצא בשנות ה-40 של המאה ה-20. את הבריגדיירו מכינים מחלב מרוכז, אבקת קקאו ומרגרינה בלבד. הברגידיירו נקרא על שמו של איש הצבא והפוליטיקאי אדוארדו גומס שהיה קצין בדרגת "בריגדיר" (בפורטוגזית: בריגדיירו) בחיל האוויר הברזילאי.

67

פסל של קואוטמוק, השליט האצטקי האחד-עשר והאחרון, במקסיקו סיטי. דמותו של קואוטמוק הפכה למיתוס במקסיקו המודרנית, והשם "קואוטמוק" הוא גם אחד השמות הלא-ספרדים הבודדים שיש להם פופולריות רבה במדינה זו.

68

הקרנבל של טרינידד וטובגו.
הקרנבל של טרינידד וטובגו.

הקרנבל של טרינידד וטובגו נערך מדי שנה בימים שני ושלישי שלפני יום רביעי של האפר. מקורו במתיישבים צרפתים שהגיעו לטרינידד במאה ה-19, אך עם השנים התפתחו בו מנהגים ומסורות של העבדים שהובאו מאפריקה, וצאצאיהם. זהו הקרנבל הגדול ביותר באיים הקריביים, והוא ידוע בתחפושות הססגוניות שהמשתתפים לובשים ושוקדים על הכנתן במשך חודשים. בעבר היה מזוהה הקרנבל עם מוזיקת קליפסו, אך כיום מוזיקת הסוקה היא הדומיננטית.

69

איגואנה בתצוגה בדרום אפריקה.
איגואנה בתצוגה בדרום אפריקה.

איגואנה בתצוגה בדרום אפריקה. האיגואנה היא סוג של זוחל המשתייך למשפחת האיגואניים. האיגואנות נפוצות בעיקר באמריקה הדרומית והמרכזית. תחום התפוצה של האיגואנות משתרע מדרום ברזיל ופרגוואי עד למקסיקו ולאיים הקאריביים, ומגיע עד למדינות דרום ארצות הברית, כפלורידה וטקסס. האיגואנות ידועות בחוש הטעם המפותח שלהן. מחקרים הראו שהוא יותר מפותח משל בני אדם.

70

כריש שונית קריבי. מאפיין בולט אצל מין זה הוא סנפיריו הכהים.
כריש שונית קריבי. מאפיין בולט אצל מין זה הוא סנפיריו הכהים.

כריש שונית קריבי הוא כריש ממשפחת הכרישיים הנפוץ בקרבת החוף האטלנטי של אמריקה, מפלורידה ועד ברזיל, והוא הכריש הנפוץ ביותר בים הקריבי. כריש זה הוא בעל גוף חזק ויעיל, ואורכו עד שלושה מטרים. מין זה אינו יוצא דופן משאר בני מין הכרישים. מאפיין בולט אצל מין זה הוא סנפיריו הכהים. הוא ניזון מדגים ומדיונונים ורודף בדרך כלל אחר טרפו בקרקעית הים או במערות פנימיות.

71

חיפושית הוא כינוי לדגם מכונית הראשון של פולקסווגן.
חיפושית הוא כינוי לדגם מכונית הראשון של פולקסווגן.

חיפושית (גרמנית: VW Käfer) הוא כינוי לדגם מכונית הראשון של פולקסווגן, בעל מנוע בוקסר אחורי וקירור אוויר. החיפושית יוצרה באופן המוני מ-1946 עד 2003, תחילה בגרמניה ולאחר מכן בברזיל ומקסיקו. הרכב המקורי תוכנן על ידי פרדיננד פורשה בגרמניה הנאצית בהזמנתו של אדולף היטלר שדרש רכב עממי נוח במסגרת כוח באמצעות שמחה.


72

במרכז התצלום אישה מבוגרת. צבע שערה סגול (ניתן לראות שהשיער צכוע - שורשיו לבנים). בשערה "שביל באמצע". היא לובשת משקפיים גדולות. היא לבושה מעיל פליז צהוב, וצעיף חום עם פסים אדומים ירוקים. היא מביטה לפינה השמאלית התחתונה של התמונה. בשתי ידיה, בצמוד לחזה שלה, היא אוחזת תרנגול לבן, לו קרבולת אדומה בוהקת. פני התרנגול פונות לימין התמונה; עיניו לכיוון הצופה.
במרכז התצלום אישה מבוגרת. צבע שערה סגול (ניתן לראות שהשיער צכוע - שורשיו לבנים). בשערה "שביל באמצע". היא לובשת משקפיים גדולות. היא לבושה מעיל פליז צהוב, וצעיף חום עם פסים אדומים ירוקים. היא מביטה לפינה השמאלית התחתונה של התמונה. בשתי ידיה, בצמוד לחזה שלה, היא אוחזת תרנגול לבן, לו קרבולת אדומה בוהקת. פני התרנגול פונות לימין התמונה; עיניו לכיוון הצופה.

אישה בת 95 מהוואנה, קובה, מחזיקה בתרנגול המחמד שלה. הסיבות לגידול תרנגולות כחיית מחמד יכולות להיות פרגמטיות כגון אספקת ביצים שוטפת, חינוך לאהבת בעלי חיים, דישון הקרקע וכיוצא באלה; או לא תועלתניות, כגון גידול תרנגולות לשם הנוי בלבד.

73

פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/73

74

פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/74

75

פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/75

76

פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/76

77

פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/77

78

פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/78

79

פורטל:אמריקה הלטינית/תמונה נבחרת/79