פורטל:הארי פוטר/ספרים/הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם (אנגלית: Harry Potter and the Half-Blood Prince) הוא הספר השישי בסדרה. עלילת הספר מתמקדת במלחמה הגלויה בין לורד וולדמורט לבין משרד הקסמים וארגון מסדר עוף החול של אלבוס דמבלדור. לראשונה בסדרה לומד הארי פוטר אצל דמבלדור, והשניים חוקרים את עברו של וולדמורט כדי לאתר את מקומות המחבוא שבהם הטמין חלקים מנשמתו. הארי מקבל בתחילת השנה ספר שיקויים ישן עם תיקונים רבים, ובזכות כך הופך לתלמיד המצטיין בכיתת השיקויים, בניגוד לשנים קודמות. הארי ממונה לקפטן קבוצת הקווידיץ' של הבית שלו, ומשתף פעולה עם חברו הטוב רון ויזלי ואחותו של רון, ג'יני. הארי מתאהב בג'יני, ולאחר חודשים רבים של התלבטות ובעקבות הזכייה בגביע הקווידיץ' של הוגוורטס מתוודה על כך בגלוי. מערכת היחסים ביניהם נמשכת זמן קצר בלבד, כיוון שבסוף הספר נרצח דמבלדור על ידי סוורוס סנייפ, אחד ממורי בית הספר שפעל כביכול בשליחות וולדמורט, והארי מחליט לקטוע את הקשר ביניהם כדי לצאת בגפו למסע לאיתור חלקי נשמתו של וולדמורט, ביחד עם חבריו הטובים רון ויזלי והרמיוני גריינג'ר.

הפרק הראשון של הספר שובץ בו לאחר היה מיועד לשיבוץ בספר הראשון, בשלישי, ובחמישי. גם שם הספר היה אמור לשמש את הספר השני, אך לבסוף החליטה רולינג כי המידע שנחשף בספר השני בגרסתו המוקדמת מתאים לשלב מאוחר יותר בסדרה.

הספר יצא לאור בממלכה המאוחדת ובממדינות נוספות ב-16 ביולי 2005, וביממה שלאחר מכן נמכרו למעלה מ-9 מיליון עותקים, שקבעו שיא לאותה תקופה שנשבר רק על ידי הספר הבא בסדרה. הספר זכה במספר פרסים, בהם פרס הספר הבריטי של השנה ופרס איגוד הספריות של ארצות הברית. העיבוד הקולנועי יצא לאקרנים ב-15 ביולי 2009.