פורטל:הארי פוטר/ספרים/הארי פוטר וחדר הסודות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הארי פוטר וחדר הסודות (אנגלית: Harry Potter and the Chamber of Secrets) הוא הספר השני בסדרה. עלילת הספר סובבת סביב הגעתו של הארי לבית הספר הוגוורטס לאחר ניסיונות הפרעה מצד גמדון הבית דובי ואת התמודדותו של הארי עם גילדרוי לוקהרט, המורה הרברבן להתגוננות מפני כוחות האופל. בליל כל הקדושים מתבצעת התקיפה הראשונה מתוך סדרה של תקיפות על ידי גורם בלתי ידוע, והארי מוצא את עצמו כחשוד המרכזי והופך לאחד האנשים השנואים בבית הספר. הארי נעזר בחבריו הטובים רון והרמיוני לצורך חשיפת האמת מאחורי התקיפות והוקעת האשם האמיתי - לורד וולדמורט.

רולינג טענה בראיונות שנערכו עמה לאחר יציאת הספר כי היא התקשתה בכתיבתו, מאחר שחששה הגדול היה שהוא לא יצליח להתמודד עם הציפיות הגבוהות לאור הצלחתו הרבה של הספר הראשון. הספר יצא לאור בממלכה המאוחדת ב-2 ביולי 1998 בהוצאת בלומסברי, וב-2 ביוני 1999 בארצות הברית על ידי הוצאת סקולסטיק. במספר ביקורות צוין נושא הזהות האישית והאתנית כמרכיב מרכזי בעלילת הספר. הספר עוסק ביחס הגזעני ליצורים ולבני אדם מחוסרי כוחות קסם, לרבות ביחס המפלה של רשויות עולם הקסמים שמוצגות כמי שפועלות בפזיזות רבה. במספר ביקורות אף נטען כי הספר עשוי להיות מפחיד מדי עבור ילדים בגלל התקיפות התכופות המתרחשות בו.

הספר זכה במספר פרסים, בהם פרס המועצה הסקוטית לאמנויות, פרס נסטלה סמרטיז לספר ילדים וציון לשבח מטעם איגוד הספריות של ארצות הברית. הצלחתו המסחרית של הספר הייתה רבה, והוא זכה לדירוג גבוה במספר רשימות רבי מכר. העיבוד הקולנועי של הספר יצא לאקרנים בשנת 2002, וזכה להצלחה פחותה ביחס לסרט הראשון.