פורטל:טכנולוגיה/מבוא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טכנולוגיה, מיוונית: הלחם המילים טכנה (techne=אומנות) ולוגוס (logos=הגיון, תורה), היא שלל התחומים המדעיים והשימושיים העוסקים באמצעים להפקה ולעיבוד של חומרים. הטכנולוגיה כוללת אומניות תעשייתיות מגוונות. היא עושה שימוש בכלים, מכונות, חומרה, תוכנה, שיטות ומערכות אשר חקרם ותכנונם הוא הבסיס למדעי ההנדסה השונים.
התפתחויות וחידושים טכנולוגיים כרוכים באופן הדוק עם התפתחות ההיסטוריה, החברה והכלכלה האנושיים. לחידושי הטכנולוגיה ישנם גם השפעות על הסביבה והאקולוגיה.
טכנולוגיות מקוטלגות הן לפי התחום המדעי עליו הן מסתמכות והן לפי הענפים התעשייתיים שהן משרתות. כך, טכנולוגיות המתבססות על התכונות הפיזיקליות של החשמל שייכות לתחום של הנדסת חשמל וטכנולוגיות המתבססות על מדעי הכימיה שייכות להנדסה כימית. דוגמאות לתחומים טכנולוגיים לפי ענף תעשייתי הן הנדסה אזרחית, הנדסת תחבורה, הנדסת אווירונאוטיקה וטכנולוגיה צבאית. בנוסף קיימת חלוקה כללית לפי רמת המורכבות של הטכנולוגיה, המגדירה מצד אחד "טכנולוגיה נמוכה" או "טכנולוגיה מסורתית" (Low-tech) ומן הצד השני טכנולוגיה עילית (High Tech).
בפורטל זה תוכלו למצוא מידע אודות נושאים שונים מתחום הטכנולוגיה, אישים בעלי השפעה וכן קישורים לפורטלים, קטגוריות ונושאים נוספים הקשורים לטכנולוגיה.