פורטל:להט"ב/נטייה מינית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

  [ עריכה ]

נטייה מינית היא שילוב ארוך טווח של משיכה מינית ורגשית הכוללת רגשות, מחשבות ופנטזיות.

אלפרד קינסי הציע סולם של 7 דרגות לתיאור משיכה מינית, שבו 0 מציין הטרוסקסואליות מוחלטת (נטייה למין הנגדי) ו-6 מציין הומוסקסואליות מוחלטת (נטיות חד-מיניות), וביניהן קיימים מספר סוגים של נטייה מינית ביסקסואלית (משיכה רגשית ופיזית לשני המגדרים). סולם קינסי מבטא את התפיסה כי ניתן לראות משיכה מינית כרצף בין משיכה בלעדית למין השני ובין משיכה בלעדית לאותו המין זאת בניגוד לתפיסה הדיכוטומית שטוענת שאדם הוא סטרייט או שהוא הומו.

  • לֶסְבִּיּוּת הוא מושג המשמש לתיאור משיכה מינית ורגשית בין נשים. על אף שהמונח הומוסקסואליות מתאר את הנטייה המינית הן אצל גברים והן אצל נשים, לתיאור הומוסקסואליות נשית מקובל יותר השימוש במונח "לסבּיוּת", הנגזר משמו של האי היווני לסבוס, שבו חיה המשוררת הקלאסית סאפפו, שכתבה שירי אהבה לנשים. המונח כקונספט המגדיר נשים אשר חולקות נטייה מינית הומוסקסואלית הוא תוצר של המאה ה-20. אף על פי שהומוסקסואליות בקרב נשים הופיעה במגוון רחב של תרבויות במהלך ההיסטוריה, רק בתחילת תקופה זו נעשה תיאור של לסביות כקבוצה.
  • ביסקסואליות היא נטייה מינית המאופינת במשיכה מינית ורגשית של האדם אל בני שני המינים. בגלל אופיה המעורפל, הנטייה המינית הביסקסואלית לא הוכרה תמיד כסוג מיניות העומד בפני עצמו, ולעיתים הוגדרה הן על ידי הטרוסקסואלים והן על ידי הומוסקסואלים כפיקציה.
  • משמעות המונח קוויר (queer) באנגלית היא חריג, משונה או מוזר. קוויר משמש כמטריית זהות לכל ההומוסקסואלים, לסביות, ביסקסואלים, טרנסג'נדרים, טרנסקסואלים ואינטר-סקסואלים ואף משמש לעיתים הטרוסקסואלים, הנוקטים בפרקטיקה מינית שאינה בזרם המרכזי של ההתנהגויות המיניות.

א-מיניות - או אסקסואליות היא גם צורה של נטייה מינית שבאה לידי ביטוי בחסר. היא יכולה לבוא לידי ביטוי בחסר חלקי או מלא של משיכה מינית או צורך מיני עם אחרים ו/או בעינוג עצמי. חסר זה פשוט קיים והוא לא נובע מבחינה או החלטה מודעת להימנע ממין. לנטיית האמיניות יש מופעים ועוצמות שונות שמשתנות בין אנשים ובהתאם לנסיבות ותקופות זמן. אמיניות לא קשורה בהכרח לצורך בזוגיות או אינטימיות.