פורטל:משחקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחק הוא פעילות, הנעשית בדרך כלל לשם הנאה, בידור ולימוד. מרכיבי המפתח במשחקים הם המטרות, החוקים, האתגרים ושיתוף הפעולה ההדדי. משחקים דורשים בדרך כלל כוח פיזי, שכלי או מנטלי. למשחקים רבים יש יתרונות פרט להנאה, כגון למידה, חשיבה, שיפור המוטוריקה והקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני ויצירת אינטראקציה חברתית.

חוסה ראול קפבלנקהספרדית: José Raúl Capablanca y Graupera;‏ 19 בנובמבר 1888 - 8 במרץ 1942), גדול שחמטאי קובה, רב אמן ואלוף העולם השלישי בשחמט (19211927). קפבלנקה זכור במיוחד בשל זריזות השיפוט שלו, מיעוט טעויותיו וסגנון משחקו. לעיתים קרובות מזכירים אותו כמועמד לתואר גדול שחקני השחמט בכל הזמנים. קפבלנקה היה גם דיפלומט וסופר שחמט מוערך. לשיא מד הכושר הגיע בשנת 1921 כאשר היה ממוקם ראשון בעולם, עם מד כושר (מוערך) של 2877‏. בתחרות בניו-יורק 1918 היו ביצועיו גבוהים במיוחד, עם ביצוע של 2833. קפבלנקה שמר על המקום הראשון בדירוג העולמי במשך 85 חודשים (לא רצופים) החל מחודש מאי 1914 וכלה בחודש יולי 1937.

המשחק המלכותי של אור - משחק לוח שהתגלה בחפירות הקברים המלכותיים של אוּר שבשומר. לוח המשחק מתוארך לשנת 2600 לפנה"ס.
שרטוט של הטורקי
שרטוט של הטורקי

ב-1769 בנה הברון האוסטרו-הונגרי וולפגנג פון קמפלן את הטורקי, מכונה אוטומטית שידעה לשחק שחמט. המכונה התפרסמה רבות באירופה ובארצות הברית ואף ניצחה את נפוליאון בונפרטה ובנג'מין פרנקלין. היו ניסיונות רבים לגלות את דרך עבודתה של המכונה ולהוכיח שמדובר בתרמית ואדם הוא שמפעיל אותה, אך כל הניסיונות נכשלו. סוד המכונה נתגלה לאחר שנשרפה בשנת 1854. בתוך המכונה, ישב שחמטאי מנוסה שמערכת מכנית מתוחכמת אפשרה לו לשלוט על מהלכי הטורקי ובו בעת להסתתר מהקהל הספקני שבחן את פנים המכונה.











רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:

מצאו ערכים לשיפור בנושא משחקים: לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוט

בלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)