פורטל:רוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

רוקאנגלית: Rock) הוא ז'אנר מוזיקלי, אשר החל דרכו כהתפתחות של הרוק אנד רול בשנות השישים. להקות הרוק הרחיבו את המושג הצר של רוק'נרול, הוסיפו כלי מיתרים והחלו לחקור שיטות הקלטה חדשות וכן את האפשרויות הטמונות בסינתיסייזרים.

הרוק מבוסס על סולמות הבלוזסולמות הפנטטוניים), בהם מונמכים הצלילים השלישי והשביעי (ולעיתים גם החמישי) בחצי טון. במקור, הרוק היווה שילוב בין מוזיקה אמריקאית עממית (מוזיקת קאנטרי) למוזיקה אפרו-אמריקנית קצבית (בלוז); אך עם השנים הרוק התפצל לאין ספור כיוונים שונים ומשונים, שהתרחקו מסגנונות אלה מרחק רב, והושפעו גם מסגנונות אחרים לגמרי כמו מוזיקה קלאסית, פופ, ובשנים האחרונות אפילו היפ-הופ. זאת, מכיוון שלמעשה כל להקה שמשתמשת ב"שילוש הכלים המקודש" של הרוק (שמשמש גם בבלוז) – בס, תופים וגיטרה חשמלית – יכולה להגדיר את עצמה כלהקת רוק; והאפשרויות הטמונות בשילוב של שלושת הכלים הללו הן בלתי מוגבלות. לכן, בנקל אפשר למצוא רוק שקט ורוק רועש, רוק מהיר ורוק איטי, רוק שמח ורוק עצוב, רוק קולי ורוק כלי, שירי רוק קלילים ולעומתם מנגינות רוק כבדות ועמוקות. סגנון הרוק הוא כל כך מגוון, שלמעשה, הוא אינו סגנון אחד אלא קבוצה גדולה מאוד של סגנונות.

תום יורק, סולן להקת רדיוהד, הנחשבת לאחת מלהקות הרוק היצירתיות ביותר הפעילות כיום.

U2 היא להקת רוק אירית, ונחשבת לאחת מלהקות הרוק המצליחות בעולם מאז שנות השמונים של המאה העשרים, ופעילה פוליטית במיוחד בהקשר של זכויות אדם.

הלהקה נוסדה בדבלין באוקטובר 1976. היא החלה דרכה כאשר לארי מולאן, שהיה אז בן 14, פרסם בלוח המודעות של התיכון בו למד מודעה לגבי חיפוש מוזיקאים עבור להקה חדשה. התוצר היה להקה בשם “Feedback” עם מולאן על התופים, קלייטון על גיטרה בס, בונו על תקן הזמר ודייב אוונס (דה אדג') ואחיו דיק אוונס, על הגיטרה. שמו של בונו, נלקח מחנות למכשירי שמיעה בשם Bonavox שפירושה בלטינית הוא "קול יפה". ואילו דה אדג' (The Edge, "הקצה" בתרגום לעברית) קיבל את כינויו מבונו, שטען כי זה תיאור מדויק של ראשו.

לג'יימס בונד יש רישיון להרוג. לכוכבי רוק יש רישיון להיות שערורייתיים. רוק זה עניין של לתפוס את תשומת לב האנשים

ג'ין סימונס חבר להקת קיס
תמונה צבעונית כהה של רמי פורטיס וברי סחרוף בהופעה משותפת.
רמי פורטיס וברי סחרוף בהופעה משותפת.

למוזיקאים רמי פורטיס וברי סחרוף יש הרבה במשותף: בנוסף לעבודה משותפת רבת השנים ששיאה בצמד "פורטיסחרוף", שם המשפחה של האחד נגמר באות שבה מתחיל השם של השני (דבר היוצר את צירופי השמות "פורטיסחרוף" ו"סחרופורטיס" שנקשרו בהם). אם לא די בכך, שניהם נולדו באותו התאריך (בהפרש של 3 שנים זה מזה).

המאה ה-20:

המאה ה-21


ראו גם: קטגוריה:להקות רוק

להקות ואמנים בולטים

המאה ה-20

המאה ה-21


ראו גם: קטגוריה:להקות רוק ישראליות

רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:

מצאו ערכים לשיפור בנושא רוק: לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוטבלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)