פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בחודש הקודם[עריכת קוד מקור]

  • 30 באוקטובר 2009
בשל הגשמים העזים נקוותה שלולית גדולה ליד תחנת הרכבת נתניה, שלא איפשרה לתושבים להגיע אל התחנה או לצאת ממנה. גם בתחנת הרכבת הרצליה ובתחנת הרכבת חדרה מערב נוצר מצב דומה. (אתר "ynet" - שלושים באוקטובר 2009) (אתר "ynet" - שלושים באוקטובר 2009) (אתר "ynet" - חמישה בנובמבר 2009)
  • 29 באוקטובר 2009
רכבת ישראל תעמיד לרשות אוהדי מכבי חיפה רכבות תגבור מיוחדות בתום משחקה נגד יובנטוס במסגרת ליגת האלופות. בתום משחק הכדורגל באצטדיון רמת גן, רכבות הנוסעים ייצאו מתחנת הרכבת בני ברק הסמוכה, לכשיתמלאו באוהדים ולא לפי לוח זמנים מסוים. הרכבות ינועו צפונה על מסילת החוף, ויעצרו בתחנת הרכבת נתניה, חדרה מערב, בנימינה, חיפה חוף הכרמל, חיפה בת גלים, חיפה מרכז, חוצות המפרץ, קריית מוצקין, עכו ונהריה. (אתר "מכבי חיפה" - 29 באוקטובר 2009) (אתר "Scooper" - אחד בנובמבר 2009) (אתר "News1" - שניים בנובמבר 2009)
  • 28 באוקטובר 2009
התחדשו עבודות ההקמה של פארק ענבה במודיעין-מכבים-רעות, שהקמתו אורכת כבר 10 שנים בשל חוסר תיאום בין העירייה, משרד הבינוי והשיכון ורכבת ישראל. סלילת קו הרכבת למודיעין לפני כחמש שנים הרסה לחלוטין את כביש הגישה לפארק, את האגם המלאכותי שנבנה בו ואת המתקנים שהוצבו בו, והיה צורך לשקם אותו עוד לפני שהושלם. (אתר "ynet" - עשרים-ושמונה באוקטובר 2009)
בטקס שנערך בתחנת הרכבת אשדוד עד הלום הוכרז כי מעתה תיקרא התחנה על-שם משה בר-כוכבא (בריל), ששימש כמנכ"ל רכבת ישראל בראשית שנות ה-90. ביקורת הושמעה כלפי מארגני הטקס על שחסמו חלק מחניון התחנה, על עומסי התנועה שנוצרו באזור ועל עלותו של הטקס. (אתר "אשדוד News" - עשרים-ושמונה באוקטובר 2009) (אתר "Local אשדוד" - 29 באוקטובר 2009) (אתר "News1" - ארבעה בנובמבר 2009)
מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל נפגש עם נציגי ועד העובדים כדי לנסח הסכם שכר חדש. כיום מועסקים בחברת הרכבת 2,100 עובדים, והם צפויים לקבל תוספת שכר של 4%-6% בהתאם לוותק. (אתר "כלכליסט" - 28 באוקטובר 2009)
איוב קרא, סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, הוביל משלחת לירדן לציון 15 שנים לחתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן. בפגישותיו עם נציגים ירדניים, סגן השר קרא הודיע כי ממשלת ישראל הנוכחית תקדם את פרויקט חידוש רכבת העמקחיפה דרך עפולה ובית שאן אל ירדן), כדי לעודד את התיירות בין המדינות וגם כדי ליצור גישה נוחה מישראל לערב הסעודית שתקל על תושבי האזור המוסלמים לקיים את מצוות החאג'. (אתר "רד.סי אילת" - 28 באוקטובר 2009)
  • 26 באוקטובר 2009
עובדי רכבת ישראל בצפון הארץ מתנגדים להחלטתה של הנהלת הרכבת לרכז את כל משרדי החברה במרכז אחד, שייקרא "בית הנהלת הרכבת" ושייבנה בלוד. הסניף הצפוני של ועד העובדים של הרכבת פנה להסתדרות העובדים הכללית החדשה בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. טענתם היא שריכוז משרדי ההנהלה במרכז הארץ ייאלץ כ-500 עובדים תושבי חיפה, הקריות לנסוע מדי בוקר ללוד. כמו כן, נטען שהמעבר הוא בגדר הוצאה כספית מיותרת ושהוצאת מקומות תעסוקה מצפון הארץ תחליש את האזור מבחינה כלכלית. (אתר "ynet" - עשרים-ושישה באוקטובר 2009) (אתר "Port2Port" - עשרים-ושמונה באוקטובר 2009)
  • 25 באוקטובר 2009
מרצים מהאוניברסיטה העברית בירושלים יקיימו סדרת הרצאות ללא תשלום בקו הרכבת מודיעין-תל אביב במסגרת שיתוף פעולה עם רכבת ישראל שמטרתו לקרב את ההשכלה הגבוהה לקהל הרחב. (אתר "Nrg" - עשרים-וחמישה באוקטובר 2009, באתר nrg) (אתר ICE - 2 בנובמבר 2009)
  • 24 באוקטובר 2009
בעקבות הרפורמה במשק החשמל בישראל, במסגרתה חברת החשמל משלמת תעריף גבוה ליצרני אנרגיה סולארית, החלו חברות רבות לנצל את שטח הנדל"ן שברשותן להקמת מערכת תאים סולאריים. גם רכבת ישראל מתעניינת בהתקנת מערכת כזו, שלא רק תחסוך קניית חשמל, אלא גם תשמש כמקור הכנסה קבוע לאורך זמן. (אתר "כלכליסט" - 24 באוקטובר 2009)
  • 23 באוקטובר 2009
סטודנטים המשתמשים בתחנת הרכבת בנימינה פנו לרכבת ישראל לקראת פתיחת שנת הלימודים ה'תש"ע ושאלו מדוע לא ניתנת הנחת הסטודנטים (10% הנחה ברכישת כרטיסי נסיעה לקווי רכבת בין-עירוניים) בתחנת בנימינה. מדוברות הרכבת נמסר כי ההנחה תקפה רק לרכבות בין-עירוניות, ותחנת הרכבת בנימינה היא תחנה פרברית ולא תחנת מוצא לרכבות בין-עירוניות. (אתר "מגזין המושבות" - 23 באוקטובר 2009)
במגזין הטיולים של אתר האינטרנט Nrg הומלץ על סיור באזור נהריים, ובפרט על ביקור בתחנת נהריים של רכבת העמק, הבנויה בסגנון האדריכלות הבינלאומי ושנמצאת בתחומי ריבונותה של ממלכת ירדן. (אתר "Nrg" - עשרים-ושלושה באוקטובר 2009, באתר nrg)
  • 22 באוקטובר 2009
חברת "דניה סיבוס" מבקשת לדחות את ההליך המשפטי, שבו היא נתבעת יחד עם רכבת ישראל. בחברה הוחלפו לאחרונה המנכ"ל, סמנכ"ל התשתיות והיועץ המשפטי, ולכן הודיעה כי למחליפיהם דרוש זמן נוסף ללמוד את התביעה. התביעה הוגשה על ידי "החברה המרכזית לפיתוח השומרון" לפני כעשרה חודשים בטענה שרכבת ישראל לא שילמה לה על עבודות עפר שביצעה בתוואי קו הרכבת המהיר לירושלים. רכבת ישראל השיבה אז כי מדובר בסכסוך בין קבלן משנה שביצע את העבודות בפועל ("החברה המרכזית לפיתוח השומרון") לבין קבלן ראשי ("דניה סיבוס") שאחראי על העבודות ושנמצא בהתקשרות עם חברת הרכבת, ושאינה צריכה להיות נתבעת לצד "דניה סיבוס". (אתר "כלכליסט" - 22 באוקטובר 2009)
עבודות הפיתוח בתחנת הרכבת חדרה מערב עדיין בעיצומן, אך פרויקט ההרחבה של חניון התחנה כבר הגיע לסיומו, וכעת ל-110 מקומות החנייה שעמדו לרשות נוסעי רכבת ישראל נוספו עוד 220 מקומות. בהמשך העבודות ייבנו מפרצי עצירה להורדת נוסעים והעלאתם, ישודרג החניון הישן, תורחב דרך הגישה אל התחנה ויוצבו פנסי רחוב. הפרויקט כולו מומן על ידי חברת הרכבת בעלות של כ-8 מיליון ש"ח, ועיריית חדרה תהיה אחראית על תחזוקתו. (אתר "ynet" - עשרים-ושניים באוקטובר 2009)
  • 21 באוקטובר 2009
חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס (ממפלגת יהדות התורה) אמר בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת כי ראוי לחבר לרשת המסילות הארצית את אזור הר מירון, שאליו מגיעים כמיליון מבקרים מדי שנה. (אתר "חרדים" - 21 באוקטובר 2009) (אתר "כיכר השבת" - 21 באוקטובר 2009) (אתר "כיכר השבת" - 3 בנובמבר 2009)
מתחם תחנת הרכבת יפו, שעבר בשנים האחרונות תהליך שימור ושיפוץ בכ-100 מיליון ש"ח, ייחנך באביב 2010. המתחם מותג תחת השם "התחנה", וצפויות להיפתח בו חנויות אופנה, גלריות ומסעדות. (אתר "כלכליסט" - 21 באוקטובר 2009)
בסקר שנערך על ידי The Marker נבדקה מידת שביעות הרצון של הנוסעים ברכבת ישראל, באגד ובדן - שלוש החברות הגדולות בענף התחבורה הציבורית בישראל. מתוצאות הסקר עולה כי חברת הרכבת זוכה לציון גבוה יותר לעומת ציוניהן של שתי חברות האוטובוסים בכל הפרמטרים שנבדקו. (אתר "The Marker" - עשרים-ואחד באוקטובר 2009)
רכבת ישראל תוכפף לרשות עליונה לתחבורה ציבורית, שתהיה אמונה גם על חברות האוטובוסים, רכבות קלות ומוניות שירות. כך הוסבר בישיבה של ועדת הכלכלה של הכנסת שבה נכחו גם אנשי משרד התחבורה. בסוף שנת 2010 תסתיים הקמתה של רשות ארצית לתחבורה ציבורית בישראל. (אתר "ynet" - עשרים-ואחד באוקטובר 2009)
בישיבת הוועדה הוצג מסמך שפורסם על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שבו נכתב כי פיתוחה של רכבת ישראל בעשור האחרון הביא לגידול מהיר בכמות הנוסעים, אך לאחרונה נשברה היציבות של מדד דיוק הרכבות ומספר הרכבות המגיעות באיחור גדל. אחת ההצעות שנדונו במסמך היא להעביר את פיתוח רשת המסילות הארצית למיקור חוץ, כך שחברת הרכבת תוכל להתמקד בניהול שוטף, בתפעול הרכבות ובמתן שירות לנוסעים. (אתר "News1" - עשרים-ואחד באוקטובר 2009) (אתר "News1" - עשרים-ואחד באוקטובר 2009) (אתר "ynet" - עשרים-ושישה באוקטובר 2009)
  • 20 באוקטובר 2009
נוסעת שישבה בקרון מקומות שמורים ללא כרטיס מתאים התבקשה על ידי פקח הרכבת לעבור מקום. הנוסעת התעלמה ממנו, והפקח פנה לשוטר שהיה אחד הנוסעים ברכבת. השוטר ביקש מהנוסעת להציג לו תעודת זהות, ובתגובה החלה לצעוק ולקלל אותו. השוטר אזק את הנוסעת, והוריד אותה בתחנת הרכבת בנימינה. לאחר מכן, הועברה הנוסעת לחקירה במשטרת ישראל בחשד להפרעה לסדר הציבורי. מעצרה של הנוסעת תועד במצלמת טלפון סלולרי, והסרטון שצולם הועבר לחדשות ערוץ 2. חברת החדשות גם פנתה אל הנוסעת, ובראיון עימה טענה כי פנתה אל הפקח ביוזמתה, אך זה לא הסכים למכור לה "תוספת מקום שמור" (במחיר 5 ש"ח) שתאפשר לה לשבת בקרון המקומות השמורים. הנוסעת גם הגישה תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד השוטר שעצר אותה, והוסיפה כי נזקקה לטיפול רפואי לאחר שכמעט שבר את ידה. ("Mako" - עשרים באוקטובר 2009) (אתר "רשת" - עשרים באוקטובר 2009) (אתר "רשת" - עשרים-ואחד באוקטובר 2009) (אתר "Mako" - עשרים-ואחד באוקטובר 2009) (אתר "רשת" - עשרים-ואחד באוקטובר 2009)
  • 19 באוקטובר 2009
ארגון "תחבורה היום ומחר" ערך כנס "יום תחבורה ציבורית" להגברת המודעות לחשיבותה של תחבורה בת קיימא. בכנס נאם גם שר התחבורה ישראל כץ, שאמר כי יביא לאישור הממשלה תוכנית להרחבת רשת המסילות הארציתאילת ועד קריית שמונה" והוסיף כי למרות שיש מתנגדים לתוכניתו "זוהי הדרך הנכונה - כלכלית, תחבורתית, חברתית". לעומת זאת, חבר הכנסת דב חנין, שגם כן נאם בכנס, טען כי "לא צריך בפריפריה רכבת שתגיע לכל כפר ולכל קיבוץ". (אתר "ynet" - תשעה-עשר באוקטובר 2009)
ראש עיריית אשקלון בני וקנין יזם פנייה של ראשי רשויות מקומיות במחוז הדרום אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יובל שטייניץ. ראשי הרשויות המקומיות בדרום קראו לשרים ולראש הממשלה שלא לעכב את סלילת קו עיירות הפיתוח בין אשקלון לבין באר שבע, דרך שדרות, נתיבות ואופקים. (אתר "אשקלון ניוז" - 19 באוקטובר 2009)
  • 18 באוקטובר 2009
מדד הדיוק הממוצע של הרכבות בישראל ירד השנה ל-87%. ירידה זו שוברת את מגמת העלייה שהחלה ב-2008 ברכבת ישראל. מדד הדיוק נמצא במגמת ירידה, וייתכן כי שנת 2009 תסתכם בנתונים דומים לשנים 2007-2005, שבהן רק כ-83% מרכבות הנוסעים לא איחרו. (אתר "הארץ" - 18 באוקטובר 2009)
  • 17 באוקטובר 2009
אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד העורף, ציין בראיון שנערך עמו כי גם תחנות רכבת ישראל נכללות בתוכנית שקידם לאיתור מבני ציבור שיוכלו לשמש כמקלטים ולהכשרתם לשעת חירום. (אתר "הארץ" - 17 באוקטובר 2009)
  • 16 באוקטובר 2009
תושבי פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא וקיסריה יפגינו מול תחנת הרכבת קיסריה-פרדס חנה בדרישה להוסיף ללוח הזמנים רכבות נוסעים שיעצרו בתחנה בשעות הבוקר. מרכבת ישראל נמסר כי היצע הרכבות תואם את הביקוש, וכי לא ניתן להוסיף כעת עוד רכבות בשל אילוצים תפעוליים. (אתר "מגזין המושבות" - 16 באוקטובר 2009)
ברכבת נוסעים בקו תל אביב-באר שבע נערך טקס הכנסת ספר תורה. בשנים האחרונות נערכות תפילות בחלק מהקווים, ובכך הפכה הרכבת לבית כנסת נייד לנוחיות הנוסעים המתפללים. (אתר "כיפה" - 16 באוקטובר 2009)
  • 13 באוקטובר 2009
בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים פסק פיצוי כספי בתביעה שהוגשה על ידי נוסע נגד רכבת ישראל. הנוסע טען כי מגיע לו פיצוי בגין למעלה מעשרים אירועים שונים של איחור רכבת. חברת הרכבת הודתה כי נגרמה הכבדה לנוסע בשל התנהלותה, ובית המשפט חייב אותה בתשלום פיצוי כספי בסך כמה מאות ש"ח. (אתר "News1" - שלושה-עשר באוקטובר 2009)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפתיחת "ועידת הגליל" שנערכה בכפר בלום. נתניהו חזר על מחויבותו לפיתוח תשתיות, ובייחוד הרחבת רשת המסילות הארצית. נתניהו הוסיף בהתייחס להקמת רכבת העמק על ידי העות'מאנים, כי גם מדינת ישראל יכולה לסלול קו רכבת בצפון הארץ, וכי "הגיע הזמן שתהיה פה רכבת". (אתר "News1" - שלושה-עשר באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - שלושה-עשר באוקטובר 2009)
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר הביע ספק בכך שחידוש רכבת העמק ייצא לפועל בקרוב. (אתר "ערוץ 7" - 15 באוקטובר 2009)
רשת המשביר לצרכן המשווקת את בגדי חברת "ספרינגפילד" הספרדית תפרסם את קולקציית החורף של המותג על קרונות רכבת ישראל. תקציב הפרסום לחשיפה של שלושה חודשים נאמד בכ-250 אלף ש"ח. (אתר "News1" - שלושה-עשר באוקטובר 2009) (אתר "BizPortal" - חמישה-עשר באוקטובר 2009)
תוכניות פיתוח של רכבת ישראל שאושרו על ידי הממשלה אינן זוכות לתקצוב הדרוש ממשרד האוצר. התוכניות המעוכבות הן תוכנית רכש קרונות וקטרים להגדלת מצבת הציוד הנייד ברכבת ישראל, סלילת קו עיירות הפיתוח בין אשקלון לבאר שבע ופרויקט לחישמול מסילות רכבת. פקידי האוצר הואשמו בשל כך בהצבת חסמים בירוקרטיים לתוכניות הרכבת. ממשרד האוצר נמסר כי התוכניות עוברות תהליכי בדיקה ואישור שגרתיים. (אתר "The Marker" - שלושה-עשר באוקטובר 2009) (אתר "אשקלון ניוז" - 13 באוקטובר 2009)
  • 12 באוקטובר 2009
פרופ' ערן פייטלסון מהאוניברסיטה העברית בירושלים המתמחה בכלכלת תחבורה, נדל"ן וסביבה מותח ביקורת חריפה על תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשקעה מאסיבית בפיתוח תשתיות, ובכלל זה בהרחבת רשת המסילות הארצית. לטענתו, הנחת מסילת הרכבת לאילת לא תסייע ליצירת הגירה חיובית לפריפריה, ושממילא החזון הציוני של הפרחת הנגב אינו מתאים לתקופתנו. (אתר "The Marker" - שנים-עשר באוקטובר 2009)
פורסם מכרז רכבת ישראל להכפלת מסילת הרכבת לבאר שבע בקטע בן 4 ק"מ בין לוד לנען, שנאמד בכ-45 מיליון ש"ח וייארך כשנה וחצי. חברת הרכבת מיתגה את פרויקט הכפלת המסילה כולה "באר שבע בחמישים דקות", משום שבסיומו יהיה ניתן להגיע מתחנת הרכבת תל אביב ההגנה לתחנת הרכבת באר שבע צפון בכ-50 דקות, במקום כ-80 דקות כיום. (אתר "כלכליסט" - 12 באוקטובר 2009) (אתר "גלובס" - 12 באוקטובר 2009)
משרד ראש הממשלה יתערב בסכסוך שפרץ בין משרד התחבורה, משרד התשתיות הלאומיות והמשרד להגנת הסביבה בנוגע להנחת צינור גז טבעי לאורך המורדות המזרחיים של רכס הכרמל. התוואי המתוכנן להנחת הצינור עובר בקרקעות הנמצאות בבעלות דרוזים, שאמורים לקבל פיצוי על הפקעת חלקים מאדמותיהם, אך המשא-ומתן עמם הגיע לכדי קיפאון. באותו תוואי מתוכננים להיסלל המשכו הצפוני של כביש 6 וקו רכבת בין חיפה לעפולה ולבית שאן (חידוש רכבת העמק). הסכסוך בין משרדי הממשלה החל כשהשר להגנת הסביבה גלעד ארדן הורה למפעלי בז"ן במפרץ חיפה להקים מתקנים להפחתת זיהום האוויר בעלות של מאות מיליוני ש"ח, אך המפעלים הנתגדו לכך, משום שכבר השקיעו 30 מיליון דולר בהיערכות לקליטת הגז הטבעי, והאשימו את שר התחבורה ישראל כץ בכך שהוא תוקע את פרויקט הנחת הצינור בשל התעקשותו על תוואי הסלילה מחדש של רכבת העמק. גם שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והתריע כי שלושת פרויקטי התשתית המתוכננים למרגלות הכרמל - הנחת צינור הגז הטבעי, המשכו של כביש 6 וחידוש רכבת העמק - לא ייצאו אל הפועל, אלא בהתערבות משרד ראש הממשלה. (אתר "כלכליסט" - 12 באוקטובר 2009)
מצידה המזרחי של תחנת הרכבת נתניה נחנך מגרש חנייה חדש, שבבנייתו הושקעו כ-6 מיליון ש"ח. ברכבת ישראל מקווים שהחניון החדש יפתור את מצוקת החנייה של המשתמשים בתחנה שהלכה והחריפה בשנים האחרונות. (אתר "Local נתניה" - 12 באוקטובר 2009) (אתר "ynet" - שמונה-עשר באוקטובר 2009)
  • 8 באוקטובר 2009
אפרת מזרחי, חברת המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, חשפה כי רכבת ישראל מעבירה למועצה 600,000 ש"ח להשתתפות בהפעלת הסעות ביישוב, עד שתיחנך ההפרדה המפלסית מדרום לתחנת הרכבת בנימינה. מזרחי גם קראה "‬לנצל את משאב הסמיכות לרכבת". (אתר "גפן" - 8 באוקטובר 2009)
  • 7 באוקטובר 2009
במהלך חול המועד סוכות ה'תש"ע הומלץ במזין הטיולים של אתר האינטרנט ynet על סיורים מודרכים בעקבות רכבת העמק, שבמהלכם מבקרים בתחנות הרכבת ההיסטוריות שפעלו בעבר לאורך תוואי המסילה. (אתר "ynet" - שבעה באוקטובר 2009) (אתר "ynet" - שמונה באוקטובר 2009)
  • 6 באוקטובר 2009
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר פנה לעמיתיו בממשלה, והזכיר כי במסגרת תוכניות הפיתוח של משרדיהם יש ליצור העדפה לתוצרת ישראלית. בפרט, בן אליעזר פנה לשר התחבורה ישראל כץ, וציין כי במסגרת הפרויקטים שמשרדו מקדם ישנה גם "תוכנית הצטיידות גדולה של רכבת ישראל", ובניסוח חוזה ההתקשרות עם החברה שתזכה במכרז לפרויקט זה, יש להכניס סעיף רכש גומלין, שיחייב אותה לרכוש תוצרת ישראלית או לשכור את שירותיהן של חברות ישראליות. (אתר "The Marker" - שישה באוקטובר 2009)
חילוקי דעות בממשלה בנוגע לתוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשקעה מאסיבית בפיתוח תשתיות, ובכלל זה בהרחבת רשת המסילות הארצית. שר האוצר יובל שטייניץ הביע את דעתו כי יש לתת חשיבות רבה יותר לקידום הענף ההיי-טק הישראלי ולאו דווקא להקצות משאבים רבים לתשתיות כמו כבישים ומסילות ברזל. בתגובה אמר שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו, כי הוא דווקא שותף לדעתם של שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה נתניהו. (אתר "The Marker" - שישה באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - שישה באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - שבעה באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - שלושה-עשר באוקטובר 2009)
  • 5 באוקטובר 2009
באתר האינטרנט החרדי "כיכר השבת" (שם האתר שאול מכינוי שהודבק לצומת רחובות ירושלמי מפורסם) התפרסמה רשימת "אטרקציות לכל המשפחה ללא תשלום" לרגל חול המועד סוכות, ובהן טיול בעקבות רכבת העמק בהנחיית מדריך הטיולים יעקב שורר. (אתר "כיכר השבת" - 5 באוקטובר 2009)
  • 4 באוקטובר 2009
שריפה פרצה ברכבת נוסעים ריקה. נהג הרכבת דווח על השריפה על ידי נהג רכבת שחלף על פניו. הרכבת הוסטה במהירות לתחנת הרכבת תל אביב דרום, שאינה תחנת נוסעים פעילה, כדי לסייע לצוותי הכבאות להגיע לשריפה ולכבותה. כתוצאה מהשריפה שובשה תנועת הרכבות ברחבי הארץ במשך שעות. במקביל, פרצה שריפה נוספת ברכבת משא שנעה על מסילת החוף באזור נתניה, אך צוות הרכבת השתלט עליה עוד לפני הגעתם של מכבי האש, שלא נותר להם אלא לסייע בגרירת הקרון למסילת משנה, כדי שלא יפריע לתנועת הרכבות על הקו הראשי של רכבת ישראל. (אתר "חב"ד און ליין" - 4 באוקטובר 2009) (אתר "ynet" - ארבעה באוקטובר 2009) (אתר "וואלה" - 4 באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - ארבעה באוקטובר 2009) (אתר "HNN" - ארבעה באוקטובר 2009) (אתר "גלי צה"ל" - 4 באוקטובר 2009) (אתר "רשת" - 4 באוקטובר 2009)
בפרויקט הקמתה של מערכת מידע לנוסע בזמן אמת יושקעו 80 מיליון ש"ח. המערכת מיועדת להחליף את השיטה הידנית לעדכון הנתונים של תנועת הרכבות בעדכונים ממוחשבים, כדי שלוח הזמנים המתוכנן יתעדכן באופן אוטומטי גם מהמצב בשטח. חברת "יורוקום" תניח את התשתית האלקטרונית הדרושה לאורך מסילות הרכבת, וחברת "אסקום" השווייצרית תקים את מערכת קליטת הנתונים והעברתם ליחידות המידע לנוסע של רכבת ישראל - המוקד הטלפוני, אתר האינטרנט, עמדות המודיעין בתחנות הרכבת, ומערכת הכריזה והשלטים האלקטרוניים ברציפים ובאולמות הנוסעים - ולמחשבים של עובדי הרכבת האחראים על תנועת הרכבות. (אתר "The Marker" - ארבעה באוקטובר 2009) (אתר "News1" - ארבעה באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - חמישה באוקטובר 2009)
התפרסם הדו"ח הסופי של סקר רשות העתיקות לאורך מסילת החוף ממזרח ליישובים כפר שמריהו ורשפון. הסקר מומן על ידי רכבת ישראל בשל כוונתה לשנות ולהרחיב את תוואי המסילה אל הקרקע שמעל לאתרים הארכאולוגיים שנבדקו בסקר. (אתר "רשות העתיקות" - 4 באוקטובר 2009)
רכבת נוסעים שעשתה את דרכה דרומה מחיפה לכיוון תל אביב נתקעה על מסילת החוף צפונית לתחנת הרכבת עתלית. הנוסעים דיווחו כי לאחר שהות ארוכה ללא תזוזה, הרכבת חזרה צפונה לתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל, שבה המתינו נוסעים רבים נוספים, ושם נתבקשו לרדת ולחכות לרכבת הבאה דרומה. מדוברות רכבת ישראל נמסר כי התגלתה תקלה במערכת מיזוג האוויר של רכבת זו, ומיד היא הוחזרה לתחנה הקרובה ביותר, שם חולקו בקבוקי מים לנוסעים הממתינים. (אתר "ynet" - ארבעה באוקטובר 2009)
  • 2 באוקטובר 2009
כתבת תחקיר שהתפרסמה ב-The Marker סוקרת את מצב התשתיות בנגב בהווה, את התוכניות שגובשו בעבר ולא יושמו ואת התוכניות הנוכחיות שאמורות להתבצע בעתיד. עמרם מצנע, יושב ראש הוועדה הקרואה בירוחם, כתב כי, "נדמה לי שבן-גוריון גם היה מרוצה משיפור התשתיות ורמת הנגישות באזור. בדרום יש כיום יותר כבישים, וגם מסילת רכבת שעוד תתרחב ותתפתח." השחקן אוהד קנולר, שעבר מתל אביב לעיר דימונה, כתב שהוא מייחל ל"עידוד יזמות בדרום, הקמת מסילות רכבת ופיתוח תרבותי." כתבי The Marker גם סקרו את התוכנית שהועלתה ונזנחה פעמים רבות לרשת את הנגב במסילות רכבת, ובפרט מסילת הרכבת לאילת. (אתר "The Marker" - שניים באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - שניים באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - שניים באוקטובר 2009) (אתר "The Marker" - שניים באוקטובר 2009)
  • 1 באוקטובר 2009
מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל זומן לשימוע במשרד להגנת הסביבה בעקבות התעלמותה של החברה מהתראות המשרד בדבר דליפות דלק במתחם התדלוק שבמוסכי הרכבת בלוד. הדליפות מזהמות את הקרקע ומי התהום באזור, וייתכן כי הראל יואשם בעבירה פלילית על שטיפל באופן חלקי בלבד ובאיחור במפגע הסביבתי הזה. (אתר "ynet" - אחד באוקטובר 2009)
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה להנהלת רכבת ישראל לבטל את פיטוריהם של התצפיתנים במחסומי הרכבת בני המגזר הערבי. לפני חודשים רבים החליטה ההנהלה לפטר את התצפיתנים שלא שירתו בצה"ל, כדי להעדיף יוצאי צבא למשרה זו. כשהתברר שכל המפוטרים הם בני המגזר הערבי, הוגשה על ידם עתירה לבית הדין, ובה טענו כי ההחלטה על פיטוריהם היא אפליה פסולה הנוגדת את חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. מיד לאחר שהוגשה העתירה, הנהלת רכבת ישראל שינתה את הניסוח של הקריטריונים להעסקת עובדים כתצפיתנים יחד עם משפטנים מטעם נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. עם זאת, פיטורי העובדים נותרו על כנם, ולכן העובדים המשיכו בהליכים המשפטים, ובית הדין הוציא צו מניעה זמני להנהלת הרכבת כדי שלא תמשיך בפיטורי התצפיתנים הערבים. כעת משהתקבלה החלטה סופית בעניין, הנהלת רכבת ישראל מחויבת לבטל את פיטוריהם. (אתר "News1" - אחד באוקטובר 2009)