פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון/2007

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כל הידיעות הקשורות ברכבת ישראל שפורסמו בשנת 2007 (החל בחודש מאי) מרוכזות בעמודים אלו -

הידיעות העיקריות של שנת 2007 מופיעות בעמוד זה.

לידיעות נוספות לפי חודש, ניתן לגלוש לדפי הארכיון בתיבה שבצד שמאל.

עיקר הידיעות של שנת 2007[עריכת קוד מקור]

דצמבר 2007[עריכת קוד מקור]

  • 17/12/2007
תופעת "עובדי הקבלן" אינה פוסחת גם על רכבת ישראל - במכרז שהוציאה חברת הרכבת לפני כשנה למיקור חוץ של שירותי הקופה בתחנות הרכבת זכתה חברת כוח האדם "מנפאואר" שהצעת המחיר שלה הייתה הנמוכה ביותר מבין המתמודדות במכרז. בשל המחיר הנמוך קוצץ שכרן של הקופאיות שהועסקו דרך "מנפאואר" לשכר מינימום. עובדי חברות כוח אדם אינם מאוגדים בארגון עובדי הרכבת והתשלום לחברה מוגדר בתקציב רכבת ישראל כ"הוצאות רכש" ולא כ"הוצאות שכר". כך באה לידי ביטוי ההתייעלות התקציבית של החברה (על חשבון השכבות החלשות). (אתר "גלובס" - 17 בדצמבר 2007)
  • 16/12/2007
לקראת אישור התקציב לשנת 2008 מעריכים במשרד התחבורה כי 9 מיליארד שקל יושקעו בתשתיות תחבורתיות (לעומת 5.4 מיליארד שקל בתקציב 2007), מתוכם יוקצו 988 מיליון ש"ח לרכבת ישראל. בהנהלת הרכבת מעריכים כי כ-400 מיליון ש"ח יועברו להוצאות שכר בחברה. בין הפרויקטים שיקודמו בשנה הקרובה - חנוכת תחנת הרכבת מודיעין מרכז, המשך העבודות בקו הרכבת לראשון לציון מערב (ובמסגרתן הקמת תחנות וולפסון וצומת חולון), הכפלת הקטע הצפוני של מסילת החוף (קריית מוצקין-נהרייה), הנחת מסילה חדשה בין אשקלון לבאר שבע (דרך עיירות הפיתוח נתיבות, אופקים ושדרות) והמשך הכפלת מסילת הרכבת לבאר שבע. כמו כן, הנהלת הרכבת הציבה לעצמה יעדים שאפתניים בתחום השירות ללקוח - העלאת רמת הדיוק של רכבות הנוסעים ל-92%, שיפור השירות לנוסע בתחנות והפיכת המידע לנוסע לנגיש יותר (באמצעות השקת אתר אינטרנט חדש ושדרוג המרכז הטלפוני והיחידה לפניות הציבור). (אתר "הארץ" - 16 בדצמבר 2007)
  • 14/12/2007
משרד התחבורה הכיר בהתנגדותה של רכבת ישראל לפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב. רכבת ישראל הביעה התנגדות להוספת נתיב לכביש 1 בטענה שיהווה מכשול להנחתן של מסילות עתידיות. כאמור, משרד התחבורה הכיר בנכונות הטענה, אבל במשרד הדגישו כי בקו תל אביב-לוד תיתכן הנחת מסילה בודדת (כלומר, לא כפולה). (אתר "הארץ" - 14 בדצמבר 2007)
"מלחמת החינמונים" - הנהלת רכבת ישראל אישרה למערכת ישראל היום לחלק את גיליונות החינמון בתחנותיה מתוך כוונה להגדיל את התחרות ואת סל המוצרים המוצע לנוסעים. טרם נמסר כיצד יגיב איש העסקים שלמה בן צבי שאוחז בזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות רכבת ישראל. כבר בתחילת השבוע הקרוב צפוי לצאת לאור החינמון "24 דקות" שיחליף את החינמון ישראלי - זאת בעקבות השותפות שנרקמה בין ידיעות אחרונות ובן צבי. (אתר "הארץ" - 14 בדצמבר 2007)
  • 11/12/2007
גופת נער התגלתה הבוקר באזור נתניה בסמוך למסילת החוף, כשלצידה מוטל פגר של סוס. חקירה העלתה כי מדובר בתאונת רכבת מהלילה הקודם שלא דווחה. רכבת שעשתה את דרכה ממודיעין צפונה התנגשה בסביבות השעה 20:00 בערב בגוף זר שעמד על המסילה, אך בבדיקה שלאחר התאונה נתגלה רק פגר סוס ללא אוכף או רסן. נהג הקטר לא דיווח על התאונה, משום שעל-פי הנהלים אינו מחויב לדווח על פגיעה בבעלי חיים. כאמור, רק לאור יום התגלתה גופתו של הרוכב - עדי נגר, בן 16 מנתניה. (אתר "ynet" - אחד-עשר בדצמבר)
  • 10/12/2007
לפי נתוני רכבת ישראל, בשנת 2006 ובמחצית הראשונה של 2007 תשע מכל עשר רכבות עמדו בלוח הזמנים (בסטייה של עד 5 דקות). לעומת זאת, הנתונים בנוגע בקיץ 2007 מעידים על רמת דיוק של 65% בלבד. את הנתונים הציג יצחק הראל, מנכ"ל חברת הרכבת, בפני ועדת הכלכלה של הכנסת, שהסביר כי הפיתוח המואץ של רשת המסילות בארץ והעלייה בביקוש לנסיעות ברכבת יוצרים עומס שמקשה על השגת רמת דיוק גבוהה. רק ב-2009 צפויה תוספת משמעותית של קרונות, שתפחית את הלחץ על רכבת ישראל. באותה פגישה של ועדת הכלכלה גם נדון נושא מערך התצפיתנים במפגשי כביש-מסילה שצפוי להתבטל בתחילת 2008 בעקבות קיצוץ בתקציב משרד התחבורה. (אתר "ynet" - עשרה בדצמבר 2007)
  • 9/12/2007
חברת סימנס הגרמנית מעכבת את משלוח הקרונות לרכבת ישראל. המשלוח הראשון של 86 הקרונות היה אמור להגיע ארצה בנובמבר 2007, אך סימנס הודיעה כי לא תעמוד בתאריך היעד והצמידה את שליחתו למשלוח השני שנועד לצאת לדרך לקראת סוף חורף 2008. כעת נדחה תאריך האספקה של כל המשלוחים ליוני 2008. ברכבת ישראל מאיימים בנקיטת צעדים משפטיים נגד סימנס (שתקבל עבור הקרונות 700 מיליון ש"ח). כמו כן, ייתכן כי יפורסם מכרז אחר לאספקת קרונות בטווח הזמן המיידי כדי לענות על הביקוש הגובר של ציבור הנוסעים בישראל. יש לציין גם כי סימנס שותפה לפרויקט הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב ומתמודדת במכרז חִשמול מסילות רכבת ישראל. (אתר "הארץ" - 9 בדצמבר 2007)
  • 4/12/2007
חבר הכנסת גלעד ארדן, יושב-ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, פנה למנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל בדרישה שיבוטל (או לפחות יופחת) התשלום בעבור חנייה בחניונים הסמוכים לתחנות הרכבת ושיותר לרוכבי אופניים לעלות לקרונות הרכבת עם אופניהם. ארדן נענה שאכן חברת הרכבת פועלת להוזלת המחירים, אך הדבר כרוך בנקיטת צעדים משפטיים נגד רשויות מקומיות שמתמשכים זמן רב. עם זאת, בנוגע לביטול האיסור על העלאת אופניים לקרונות, טוענים בחברת הרכבת כי הדבר יביא לעצירות ממושכות יותר בתחנות ולצמצום המרחב לנוסעים. (אתר "ynet" - ארבעה בדצמבר 2007)

נובמבר 2007[עריכת קוד מקור]

  • 30/11/2007
מסילת הרכבת בחיפה נמתחת בסמוך לרצועת החוף מתחנת הרכבת חוף הכרמל עד תחנת הרכבת קריית מוצקין. בעקבות האישור שנתנה הוועדה לתשתיות לאומיות להפקיד את התוכנית לחשמול מסילות הרכבת, הוועדה לשמירת סביבה חופית במשרד הפנים פנתה לגורמי התכנון ברכבת ישראל בדרישה כי יוצעו חלופות לתוואי המסילה הקיים. עיריית חיפה הציעה, למשל, להעתיק את המסילה למנהרה באורך 5 קילומטר שתעבור במקביל למנהרות הכרמל (וכך ניתן יהיה לבנות תחנות רכבת תת-קרקעיות שישרתו את שכונות המגורים שעל הר הכרמל). ברכבת ישראל נוטים להיצמד לתכנון המקורי של פרויקט חשמול המסילות, אך הדגישו כי יפעלו לפי החלטות גורמי התכנון המוסמכים. (אתר "גלובס" - 30 בנובמבר 2007)
  • 29/11/2007
רכבת ישראל אישרה את הסכם שיתוף הפעולה בין החינמון "ישראלי" לבין מערכת ידיעות אחרונות. החינמון נקלע לקשיים כלכליים וגיליונותיו לא הודפסו מזה כחודש, ולכן מנהליו פנו לעזרת ידיעות אחרונות. משום ש"ישראלי" הוא בעל הזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות רכבת ישראל, נדרש לכך אישור של הנהלת הרכבת. לעומת זאת, בא כוחו של החינמון "ישראל היום", שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון, טען בפני הנהלת הרכבת כי יש לאפשר את חלוקת גיליונותיו בתחנות הרכבת, משום שמערכת "ישראלי" לא עמדה בתנאי המכרז שבו זכתה. (אתר "גלובס" - 29 בנובמבר 2007)
בעקבות שיתוף הפעולה בין "ידיעות אחרונות" לבין "ישראלי" ייצא לאור חינמון תחת שם חדש - "24 דקות". ככל הנראה, את תכניו של "24 דקות" יכתיבו עורכים וכתבים ממערכת ידיעות אחרונות, וגיליונותיו יחולקו בשעות אחר הצהריים (על מנת שלא יהווה מתחרה לעיתון הוותיק). שלמה בן צבי, מייסד החינמון "ישראלי", מחזיק ברשותו את הזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות רכבת ישראל, והוא ימשיך להחזיק בו לפחות עד סוף שנת 2008. (אתר "TheMarker" - שלושה בדצמבר 2007)
  • 19/11/2007
נפוטיזם גם ברכבת ישראל - בעקבות בדיקה רוחבית של מבקר המדינה במספר חברות ממשלתיות הועלו ממצאים חמורים בנוגע להעסקת קרובי משפחה. מתוך 1,730 עובדי רכבת ישראל נמצאו 220 עובדים בעלי קרבה משפחתית (כלומר, כ-13%). (אתר "TheMarker" - תשעה-עשר בנובמבר 2007)
  • 9/11/2007
מיליוני ליטרים של סולר נעלמו ממרכז התדלוק של רכבת ישראל בחיפה במשך למעלה משנה. בדיקה של אגף הביטחון בחברת הרכבת העלתה חשד כי עובדים במרכז התדלוק גנבו את הסולר ומכרו אותו ללא רישום. מבקר הפנים של רכבת ישראל חיבר על כך דו"ח מיוחד והעבירו להנהלת הרכבת. הדו"ח הועבר הלאה לממשלה, למבקר המדינה, לרשות החברות הממשלתיות ולמשטרה שפתחה בחקירה. עד כה לא ידוע כמה עובדים היו שותפים למעשה והיכן נמצא הכסף שהושג במרמה. עם זאת, ברכבת ישראל כבר ננקטו צעדים משמעתיים נגד האחראים על ניהול תחום הדלק. (אתר "nfc" - תשעה בנובמבר 2007 וגם אתר "עניין מרכזי" - תשעה בנובמבר 2007)
  • 8/11/2007
תחקיר הצרכנות של נעמה בר-יוסף, כתבת האתר "נענע 10", העלה תמונת מצב עגומה למדי של הרכבת - איחורים ביציאה מתחנת המוצא, עיכובים בהגעה לתחנת היעד, צפיפות ברציפים ובקרונות, מדיניות פיצוי שערורייתית (רק בגין איחורים של למעלה מ-30 דקות; כמו כן, נוסעים שמגיעים ליעדם באיחור וניגשים למשרד מנהל התחנה כדי לדרוש את כרטיס הפיצוי מגלים בכל פעם מחדש כי המשרד נעול והמנהל אינו בנמצא), הרכבות המהירות עוצרות לפעמים בתחנות הביניים (תחנות שבהן לא מתוכננת עצירה) והרכבות המאספות לפעמים פוסחות על תחנות, ההנחות לסטודנטים, לתלמידים ולאזרחים ותיקים תקפות רק בקווים בינעירוניים ולא ברכבות פרבריות, תקלות טכניות ברכבות (מיזוג לא תקין, ריחות לא נעימים) ובתחנות (נזילות מים) חוזרות ונשנות... (אתר "נענע 10" - 8 בנומבר 2007)

אוקטובר 2007[עריכת קוד מקור]

  • 29/10/2007
דירקטוריון רכבת ישראל החליט על מינויו של אלוף (במיל') יצחק הראל, ראש אגף תכנון במטכ"ל לשעבר וכיום יושב-ראש ללא שכר בחברה הלאומית לדרכים, נבחר לתפקיד מנכ"ל חברת הרכבת. הראל, המתגורר ברעות (המהווה כיום חלק מהעיר מודיעין), יחליף את המנכ"ל היוצא עופר לינצ'בסקי המתגורר במודיעין עצמה (ושחנך השנה את קו הרכבת החדש המוביל אל העיר). (אתר "Mcity" - עשרים-ושישה באוקטובר 2007)
ביקורת על שר התחבורה, רב-אלוף במיל' שאול מופז, בעקבות בחירת האלוף במיל' יצחק הראל לתפקיד מנכ"ל חברת הרכבת ומינויים אחרים. בלשכת השר הגיבו בנושא הביקורת על מינוי גנרלים המקורבים למופז, כי מדובר באנשים בעלי כישורים מתאימים, וכי ניסיונם בניהול מערכות גדולות יהווה יתרון גם מחוץ לצבא. (אתר "גלובס" - 29 באוקטובר 2007)
  • 26/10/2007
סגן ניצב יגאל חדד, ראש צוות החקירה של תאונת הרכבת בבית יהושע, תיאר את חברת רכבת ישראל כ"חברה המתנהלת בכשל אחד גדול". את הדברים אמר על רקע הכנת טיוטה לכתבי האישום בעניין תאונת הרכבת ביוני 2006 בה נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו עשרות רבות. הטיוטה מייחסת לשלושה בכירים בחברת הרכבת עבירת גרימת מוות ברשלנות (וביניהם עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל היוצא; הראל אבן, סמנכ"ל חטיבת הפעלה ותחזוקת תשתיות; ויובל בלום, הממונה הארצי בתחום דרכים והסדרי תנועה), ומייחסת ליונתן ועדיה, נהג הרכב הפרטי שנתקע על מסילת הברזל וגרם בפועל לתאונה, עבירת הריגה. פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום לחשודים, כי נשקלת האפשרות להגיש נגדם כתבי אישום ושהם רשאים לדרוש את זכות השימוע, שלאחריו תתקבל החלטה סופית בנוגע להעמדתם לדין. חקירת המשטרה בראשות סנ"צ חדד הייתה מקיפה במיוחד, ובוצעה בהנחייתו של דודי כהן, שהחליט על פתיחה בחקירה בהיותו מפקד מחוז המרכז וכיום הוא מכהן כמפכ"ל המשטרה. (אתר "הארץ" - 26 באוקטובר 2007)

21/10/2007

גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, נאם בסוף-השבוע האחרון בכנס התאחדות קבלני תל אביב שנערך באילת, ופירט את היתרונות הגלומים בפרויקטים תחבורתיים (ובכללם, האצת הצמיחה במשק, קירוב המרכז לפריפריה ויצירת מקומות עבודה חדשים). ברקע דבריו, נודע כי פיתוח קווי הרכבת החדשים של רכבת ישראלכרמיאל, לעפולה ולאילת) ייבלם בשל קיצוצים. גם ההפרדות המפלסיות המתוכננות להחליף עשרות מפגשים מסוכנים בין כביש למסילה בכל רחבי הארץ יבוטלו. להנחת המסילה מחיפה לכרמיאל חסרים ‭1.75‬ מיליארד שקל, ולחידוש רכבת העמק בתוואי חיפה-עפולה-בית שאן חסרים ‭2.2‬ מיליארד שקל. גם פרויקט קו הרכבת לאילת הוקפא, למרות שסקרי היתכנות הוכיחו שמדובר בפרויקט כדאי מבחינה כלכלית (בעיקר להעברת סחורות בין מפעלי ים המלח לבין נמל אילת. (אתר "ynet" - עשרים-ואחד באוקטובר 2007)
  • 15/10/2007
הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה לרכבת ישראל להפקיד בוועדות התכנון המחוזיות את פרויקט חישמול מסילות הרכבת. חברי הוועדה מצאו כי ישנה כדאיות כלכלית בביצוע הפרויקט, וכי הוא יתרום לשמירה על איכות הסביבה וישפר את מערך התחבורה בארץ. הפרויקט כולו מוערך בכ-500 מיליון יורו עבור כל רשת המסילות של רכבת ישראל, אך בשלב זה הוחלט לחשמל רק כרבע מהמסילות (כ-250 ק"מ בלבד) בעלות משוערת של כ-1.22 מיליארד שקל. כעת מתמודדות ארבע קבוצות על הגשת הצעות למכרז שייסגר בדצמבר 2007. (אתר "The Marker" - חמישה-עשר באוקטובר 2007)
  • 8/10/2007
חבר הכנסת עבאס זכור פנה לשר התחבורה שאול מופז בדרישה לחייב את רכבת ישראל להשתמש גם בשפה הערבית בכל השילוט המוצב בתחנות ובמערכות הכריזה. זכור דרש גם שבמקביל לאתר האינטרנט של הרכבת יוקם גם אתר בערבית. (אתר "Nfc" - שמונה באוקטובר 2007)
  • 1/10/2007
בחודש הראשון להפעלת תחנת הרכבת פאתי מודיעין השתמשו בה כ-50 אלף נוסעים. זאת למרות קשיי התחבורה שבין מודיעין-מכבים-רעות לתחנה שבפאתיה - עומסים בכביש 431 החד-מסלולי, תחבורה ציבורית מועטה ולא מותאמת לזמני הרכבות ומצוקת חנייה בקרבת תחנת הרכבת. מנכ"ל הרכבת היוצא עופר לינצ'בסקי הציע שרכבת ישראל תפעיל שאטלים בחינם שתקשר את מודיעין לתחנה כדי להקל על הנוסעים ולעודד אותם להשתמש בתחבורה ציבורית. (אתר המקומון Mcity - אחד באוקטובר 2007)

ספטמבר 2007[עריכת קוד מקור]

  • 23/9/2007
בתחילת השבוע התחוללו קרבות הפצה בין החינמונים ישראלי וישראל היום בתחנות רכבת ישראל. משהתברר למערכת ישראל היום שהחינמון המתחרה בשלבי דעיכה, שלחו את מחלקי העיתונים לתחנות הרכבת. זאת על אף שזכות ההפצה שמורה לישראלי, שבעליו זכו במכרז שערכה רכבת ישראל. (אתר ICE - 23 בספטמבר 2007)
בתגובה לשיטת ההפצה של ישראל היום, סמנכ"ל הנוסעים ברכבת שי איזנברג כתב למו"ל "ישראל היום" אשר בהרב, כי רכבת ישראל אינה מתכוונת להפר את החוזה הקיים בינה לבין מערכת "ישראלי" ולא תתאפשר הפצה של "ישראל היום" בשטחי תחנות הרכבת. איזנברג תובע את עלבונה של הרכבת בשל "התנהגות אגרסיבית" של מפיצי ישראל היום (השארת גיליונות של החינמון מחוץ לתחנות הרכבת וניסיונות לשכנע את מנהלי התחנות שקיים אישור להפצת החינמון), ומעניש את מנהלי המערכת בביטול פגישות שנקבעו עימם תוך כדי איום לתבוע אותם על כל נזק שייגרם לחברת הרכבת. במקביל נמסרה הנחיה למנהלי התחנות לסלק כל גיליון של ישראל היום שיימצא בשטחי תחנות הרכבת ולא לאפשר למפיצי החינמון להיכנס לתחנות.(אתר "גלובס" - 24 בספטמבר 2007)
  • 5/9/2007
ועדת איתור מנכ"ל חדש לרכבת ישראל החלה בפעילותה. הוועדה קראה למנהלים בעלי ניסיון מוכח של שמונה שנים לפחות בניהול מערכות בהיקף גדול להציע את מועמדותם. הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שספג ביקורת חריפה בעקבות מלחמת לבנון השנייה, הציע את עצמו לתפקיד. עד סוף אוקטובר 2007 הוועדה תמליץ על מועמד בפני שר התחבורה ושר האוצר. המועמד שימונה לתפקיד יחליף את המנכ"ל היוצא עופר לינצ'בסקי, שעובר לעמוד בראשה של חברת-בת של אפריקה ישראל. (אתר "ynet" - חמישה בספטמבר 2007)
  • 2/9/2007
במוצאי שבת, ה-1 בספטמבר 2007, נפתחה תחנת הרכבת פאתי מודיעין. תושבי העיר נתקלו בעומסים כבדים בכביש 431, הכביש המקשר את מודיעין-מכבים-רעות עם תחנת הרכבת, מכיוון שהוא כולל נתיב אחד בלבד בכל כיוון. עם פתיחת התחנה נכנס לתוקפו לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל לסתיו-חורף 2007/8. השינוי העיקרי בלו"ז החדש, למעט פתיחת תחנת פאתי מודיעין, הוא קיצור זמן ההמתנה להחלפת רכבת בתחנת בית שמש ל-4 דקות בלבד. (אתר "nfc" - שניים בספטמבר 2007)

אוגוסט 2007[עריכת קוד מקור]

  • 17/8/2007
רכבת ישראל ומינהל מקרקעי ישראל מחזיקות ב-1,360 דונם ברחבי המדינה באזורים הסמוכים לתחנות הרכבת. בין הקרקעות ישנם מתחמים של 600 דונם סביב תחנת הרכבת תל אביב מרכז, 61 דונם באזור תחנת הרכבת ירושלים מלחה ו-180 דונם בתחנת הרכבת אשקלון. על אף שעתודות הקרקע הרבות מיועדות לשימושים מגוונים (מסחר, משרדים או מגורים), למרות מיקומן לצד מסופי תחבורה שוקקי חיים, למרות הגאות בשוק הנדל"ן - כל הפוטנציאל הגלום בפיתוח מתחמי תחנות הרכבת בישראל ירד לטמיון בשל המנגנון המסורבל המופקד על הקרקעות. על הקרקעות מופקדים שני הגופים הממשלתיים (המנהל מחד והרכבת מאידך) שחלה עליהם חובת שיתוף פעולה, אך בהיעדר גורם מפקח שיקצוב להם לוח זמנים הקרקעות נותרות ללא תוכניות פיתוח. (אתר "The Marker" - שבעה-עשר באוגוסט 2007)
  • 15/8/2007
רכבת נוסעים התנגשה בכלי רכב שנתקע על מסילת הברזל כקילומטר אחד מדרום לצומת ערוער שבנגב בעת שעשתה את דרכה מתחנת הרכבת דימונה לבאר שבע צפון. איש לא נפגע, אך נגרם נזק לקטר הרכבת ולכלי הרכב התקוע. כתוצאה מעוצמת הפגיעה התלקחו מכלי דלק וסולר שהיו בכלי הרכב. צוותי כיבוי אש הוזעקו למקום והשתלטו על הלהבות, וכוחות משטרה שחקרו את האירוע שללו את האפשרות שמדובר בניסיון פיגוע.
  • 3/8/2007
סיכום תאונות הרכבת הקטלניות בסוף חודש יולי 2007:
  • תאונת רכבת בחדרה - תושב חדרה בן 50 חצה מפגש כביש-מסילה ונפגע מרכבת נוסעים. הולך הרגל המתין שרכבת נוסעים שעשתה את דרכה צפונה תעבור את המפגש והחל לחצות בטרם התרומם המחסום האוטומטי, אז פגעה בו רכבת נוסעים שעשתה את דרכה דרומה. תצפיתן רכבת ישראל קרא לו שלא לחצות ונהג הקטר ניסה לעצור את הרכבת בבלימת חרום, אך ללא הואיל. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום קבע את מותו. (אתר "ynet" - עשרים-ושלושה ביולי 2007)
  • תאונת רכבת ליד נבטים - תינוק בדווי התחמק מהשגחת אימו בעת ששהו בבית קרובי משפחה בכפר סמוך למסילת הרכבת באר שבע-דימונה. התינוק זחל כ-50 מטר אל המסילה ולא נרתע מצפירות הרכבת שהתקרבה אליו. נהג הקטר לא הצליח לבלום בזמן והרכבת פגעה בתינוק וגרמה למותו. (אתר "nrg" - עשרים-וארבעה ביולי 2007, באתר nrg)
הידיעות שהתפרסמו בנוגע לתאונה דיווחו על רכבת משא, אך למעשה מדובר ברכבת נוסעים שעשתה את דרכה לדימונה. עדי ראייה סיפרו כי בעקבות התאונה החלו כמה בדווים ביידוי אבנים על הרכבת. כוחות משטרה שהגיעו למקום השקיטו את המהומה, והחלו בחקירת נסיבות התאונה. נוסעי הרכבת הוסעו ליעדם במוניות שהוזמנו על ידי רכבת ישראל. (3 באוגוסט 2007)
נדחתה הוצאתו לפועל של לו"ז הרכבות החדש. הפעלת לוח הזמנים נדחתה כבר פעמיים - ממוצאי שבת ה-21 ביולי 2007, וממוצאי שבת ה-4 באוגוסט. אין אפשרות להשיג את לוח הזמנים החדש בתחנות הרכבת, ולא ידוע מתי ייכנס לתוקף. גם באתר האינטרנט של רכבת ישראל הסירו את הידיעה על לוח הזמנים החדש. (3 באוגוסט 2007)

יולי 2007[עריכת קוד מקור]

  • 3/7/2007
נתונים שנמסרו על ידי מנכ"ל רכבת ישראל עופר לינצ'בסקי בסקירה של פתיחת קו הרכבת למודיעין:
- בכל בוקר יעמדו בפקקים בכביש 1 פחות 3,000 כלי רכב
- מדי יום (מ-5:00 עד 23:00) יצאו ממודיעין ויגיעו אליה 58 רכבות
- משך הנסיעה לתל אביב - כעשרים דקות (כולל עצירה בנתב"ג)
- הצפי לשנת 2008 - כ-3,700 נוסעים ביום (כמיליון בשנה); הצפי לשנת 2009 - כ-4,000 נוסעים ביום (כ-1.2 מיליון נוסעים בשנה
- מחיר הנסיעה בקו - 12.5 ש"ח לנסיעה, 325 ש"ח למנוי חודשי (בכפוף לאישור שר התחבורה שאול מופז)
- אורך התוואי - 19 ק"מ, לאורכו 12 גשרים באורך כולל של כ-3.5 ק"מ, מערכת מנהרות באורך כולל של 2.8 ק"מ ואפס מפגשי כביש-מסילה
- בהתבסס על מחקר של אוניברסיטת חיפה (שקובע כי כל עצירה של רכבת בעיר מעלה את מחירי הדירות ב-0.4%), מחירי הדירות במודיעין יעלו באופן משמעותי (בכ-23%) (אתר nfc - שלושה ביולי 2007)

יוני 2007[עריכת קוד מקור]

  • 6/6/2007
רכבת ישראל הקימה "פורום עליון לבטיחות" בראשות מפכ"ל המשטרה לשעבר שלמה אהרונישקי. בין חברי הוועדה נמנה גם עוזי ברזילי, אביו של שחר ברזילי שנהרג בתאונת רכבת בבנימינה. הוועדה תייעץ להנהלת הרכבת ולדירקטוריון החברה, תדון בדרכים לשיפור הבטיחות, תערוך בקרה ומעקב אחר פרויקטים לשיפור בטיחות הנסיעה ברכבת ותסייע להסיר התנגדויות ליישום אמצעי בטיחות. (אתר ynet - שישה ביוני 2007)

מאי 2007[עריכת קוד מקור]

  • 14/5/2007
פרקליטות המדינה שוקלת להגיש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד תריסר בכירים ברכבת ישראל, ביניהם גם המנכ"ל עופר לינצ'בסקי וסמנכ"ל ההפעלה והתחזוקה אריאל אבן, בגין שלוש תאונות רכבת קטלניות בשנתיים האחרונות. (אתר "הארץ" - 14 במאי 2007)