פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון/2009/ספטמבר 2009

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספטמבר 2009[עריכת קוד מקור]

  • 30/9/2009
רכבת נוסעים נתקעה על מפגש כביש-מסילה סמוך לרמלה (מפגש בין כביש 44 לבין מסילת הרכבת לוד-אשקלון) וחסמה לחלוטין לא רק את תנועת הרכבות במסילה, אלא גם את תנועת המכוניות בכביש. צוותי רכבת ישראל הגיעו למקום כדי לתקן את התקלה. (אתר "Nrg" - שלושים בספטמבר 2009)
עו"ד יוסי לוי, שמייצג חברות רבות שהקימו ומקימות בישראל פרויקטי תשתית בשיטת בנה-הפעל-העבר (BOT), התנבא בראיון לאתר האינטרנט כלכליסט כי, "בעוד עשר שנים תהיה רכבת מראש הנקרה לאילת". (אתר "כלכליסט" - 30 בספטמבר 2009)
  • 29/9/2009
בחול המועד סוכות ה'תש"ע תיפתח תחנת הרכבת יפו לקהל הרחב לרגל תערוכת אמנות גדולה. התחנה ההיסטורית עוברת תהליך שימור ושיפוץ, ועתידה להיות מתחם תרבות, בילוי ופנאי בתל אביב-יפו. (אתר "Nrg" - עשרים-ותשעה בספטמבר 2009)
ברכבת נוסעים שעשתה את דרכה מהקריות לכיוון תל אביב היה עומס נוסעים גדול שלא איפשר לרכבת להמשיך בנסיעה. הנוסעים שהצטופפו במעברים התבקשו לרדת בתחנת הרכבת לב המפרץ בחיפה ולחכות לרכבת הבאה. הנוסעים שהורדו התרעמו על כך שגם הרכבת שבאה לאחר מכן הייתה מלאה לגמרי, וגם התלוננו על כך שלא קיבלו את כרטיס הפיצוי המגיע להם בגין האיחור. (אתר "Nrg" - עשרים-ותשעה בספטמבר 2009) (אתר "Nrg" - שלושים בספטמבר 2009) (אתר "Nrg" - שלושים בספטמבר 2009)
האדריכל ראובן כהן-אלורו ממושב עופר, שאימץ את עקרונות הבנייה הירוקה, שיפץ קרון רכבת מנדטורי והפך אותו לבית-מגורים עבורו ועבור אשתו. לטענתו, הקרון מספק כמה יתרונות כבית-מגורים, והעיקרי שבהם הוא בנייה חזקה מחומרים טבעיים. (אתר "Nrg" - עשרים-ותשעה באוקטובר 2009)
  • 28/9/2009
במוצאי יום הכיפורים ה'תש"ע מתחדשת תנועת המכוניות, האוטובוסים והמטוסים, אך תנועת הרכבות עדיין לא חזרה לסדרה. רכבת ישראל תחדש את פעילותה רק ביום המחרת. (אתר "וואלה" - 28 בספטמבר 2009) (אתר "Nana10" - עשרים-ושמונה בספטמבר 2009)
  • 25/9/2009
אורי יוגב, יושב-ראש הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה, אמר כי "אם צריך לבחור בין סלילת כביש או פתיחת קו רכבת בגוש דן לבין חיבור קריית שמונה או אילת והערבה למרכז, אז צריך להעדיף את קריית שמונה והערבה." יוגב גם סיפר כי הוא תומך בגישתו של מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל להעביר את עבודות הפיתוח של מסילות הרכבת לחברות ממשלתיות אחרות (למשל, החברה הלאומית לדרכים וחברת כביש חוצה ישראל). יוגב גם שיבח את הראל על השינויים שהביא לרכבת ישראל, והביע את תקוותו כי ימשיך בתפקידו כמנכ"ל החברה שנים רבות נוספות. (אתר "גלובס" - 25 בספטמבר 2009)
  • 24/9/2009
שר התחבורה ישראל כץ השתתף בכנס של איגוד קציני בטיחות בענף ההובלה היבשתית בישראל, וציין כי רק 5% מהסחורות במדינה משונעים באמצעות רכבת ישראל, לעומת 95% מהסחורות המשונעים במשאיות. (אתר "Port2Port" - עשרים-וארבעה בספטמבר 2009)
  • 23/9/2009
לפחות 15 עובדי רכבת ישראל הודיעו הבוקר למנהליהם כי הם חולים ולא יוכלו להתייצב לעבודה. מהנהלת הרכבת נמסר כי מדובר בשביתה איטלקית, שייתכן ותואמה מראש על ידי ועד עובדי הרכבת כהפגנת כוח אל מול מנכ"ל החברה יצחק הראל. מוועד העובדים נמסר כי קיימים חילוקי דעות עם הנהלת החברה, אך הם ייפתרו "בחדר הדיונים", וכי נעשה מאמץ לעמוד בלוח זמני הרכבות כדי שלא לפגוע בציבור הנוסעים. (אתר "ynet" - עשרים-ושלושה בספטמבר 2009) (אתר "Mako" - עשרים-ושלושה בספטמבר 2009) (אתר "גלובס" - 23 בספטמבר 2009)
הנהלת רכבת ישראל סיכמה עם רו"ח עליזה שרון, הנאמנה של חברת "רמט" בתהליך הקפאת ההליכים של החברה, כי לא תחלט את הערבות בסך של כ-6.5 מיליון ש"ח, שהועמדה לרשותה על ידי "רמט", לפחות עד 15 באוקטובר 2009. חברת "רמט" ממשיכה בבנייתה של תחנת הרכבת בנייני האומה עבור חברת הרכבת, הנאמדת בכ-83.2 מיליון ש"ח. רו"ח שרון פנתה לחברת הרכבת בבקשה שלא תחלט את הערבות של "רמט", על מנת שתאפשר לה למצות את הניסיון למצוא קונה לחברה או לפחות להעביר את פרויקט בניית התחנה לקבלן אחר. (אתר "The Marker" - עשרים-ושלושה בספטמבר 2009) (אתר "כלכליסט" - 23 בספטמבר 2009)
חברת "וריפון" תציב כספומטים בתחנות רכבת ישראל. הכספומטים המנוהלים על ידי וריפון ישראל נקראים "כספונט", והם יוצבו בתחילה בתחנות הרכבת חיפה מרכז, באר שבע צפון, כפר סבא, יבנה מזרח, ירושלים מלחה, פתח תקווה סגולה ופתח תקווה קריית אריה - תחנות שעד כה לא היה בהן שירות משיכת מזומנים. (אתר "Nrg" - עשרים-ושלושה בספטמבר 2009)
בקריית ביאליק נערך ערב הוקרה לקבוצת הכדורגל והקטרגל של רכבת ישראל, שבו השתתפו גם מנכ"ל הרכבת יצחק הראל ויושב-ראש הוועד הארצי של עובדי הרכבת משה סוליקרו. (אתר "ynet" - עשרים-ושלושה בספטמבר 2009)
  • 22/9/2009
מדריך הטיולים דובי זכאי המליץ לקוראיו באתר Nrg מעריב לצאת לטיול בעקבות רכבת העמק, ובייחוד באתר רכבת העמק בכפר יהושע שמופעל על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. (אתר "Nrg" - עשרים-ושתיים בספטמבר 2009)
רכבת ישראל הורתה לחברת "שפיר" להתכונן לכריית המנהרות בקטע ג' של קו הרכבת המהיר לירושלים (קטע שער הגיא-עמק הארזים) בנובמבר הקרוב, כלומר, בעוד חודשיים. (אתר "גלובס" - 22 בספטמבר 2009)
  • 21/9/2009
מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל עשוי לעבור מתפקידו לשוק הפרטי - ככל הנראה, בנובמבר 2009 ייכנס הראל לתפקיד מנכ"ל חברת "וורט", שבבעלות איש העסקים רונן שטיינר. לאחרונה פורסם כי הראל לא זכה לתמיכת שר התחבורה הנוכחי ישראל כץ, וניתן לשער כי זו הדחיפה שהובילה אותו להסכים ולפנות את תפקידו בשירות הציבורי. (אתר "גלובס" - 21 בספטמבר 2009) (אתר "כלכליסט" - 21 בספטמבר 2009) (אתר "MSN עסקים" - 21 בספטמבר 2009) (אתר "News1" - עשרים-ושניים בספטמבר 2009) (אתר "אקונומיסט" - 22 בספטמבר 2009)
רכבת ישראל תתגבר את שירות הרכבות לרגל הופעתו של לאונרד כהן באצטדיון רמת גן. רכבות מיוחדות יובילו את המגיעים למופע אל תחנת הרכבת תל אביב אוניברסיטה ותחנת הרכבת בני ברק, ותופעלנה גם בסיום המופע כדי להחזירם לבתיהם. (אתר "News1" - עשרים-ואחד בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - עשרים-ושלושה בספטמבר 2009) (אתר "עכבר העיר" - 24 בספטמבר 2009)
  • 19/9/2009
בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, ביטל באופן סופי את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לפתוח את ההפרדה המפלסית החדשה בדרום בנימינה. בכך קיבל בית המשפט את עתירת התושבים שהתנגדו להחלטה. כלומר, רכבת ישראל, החברה הלאומית לדרכים בישראל והמועצה המקומית של בנימינה, שביקשו לפתוח את הגשר מעל מסילת החוף בטרם ייסלל כביש עוקף שיסיט את תנועת המכוניות מחוץ ליישוב, נדחו על ידי ערכאה משפטית גבוהה. (אתר "מגזין המושבות" - 19 בספטמבר 2009)
בסמוך לתחנת הרכבת בנימינה הוקם קיר אקוסטי במטרה להפחית את מטרדי הרעש הנובעים מהכריזה בתחנה ומהרכבות החולפות בה. עם זאת, התושבים מתלוננים כי הקיר נבנה בגובה לא מתאים, ולמעשה מעצים את הרעש המגיע אל הבתים - לא זו בלבד שהקיר אינו מהווה הפרדה בין רעש מנועי הרכבת ומערכת הכריזה לבין בתי התושבים, אלא שהוא גם מחזיר את רעש מנועי המכוניות בכביש הצמוד לו. (אתר "מגזין המושבות" - 19 בספטמבר 2009)
  • 18/9/2009
נציגי רכבת ישראל איחלו לציבור הנוסעים "שנה של שיפורים בשירות" לקראת השנה החדשה (ה'תש"ע), ומנו את הפרויקטים המתוכננים להתבצע במהלך השנה - פיילוט כירטוס חכם, שיפור עמדות הבידוק הביטחוני, הנחת מסילות חדשות, הכפלת הקווים צפונה מתחנת הרכבת קריית מוצקין ודרומה מתחנת הרכבת קריית גת, חנוכת הפרדות מפלסיות, התקנת אמצעים טכנולוגיים לזיהוי כלי רכב החוסמים מפגשי כביש-מסילה, הנגשת תחנות הרכבת לאנשים עם מוגבלויות, הפצת אפליקציות אינטרנט לטלפונים סלולריים והרחבת השירות במוקד הטלפוני ובאגף פניות הציבור. (אתר "ynet" - שמונה-עשר בספטמבר 2009)
ברשימת להיטי הנדל"ן של The Marker נמנו כמה ערים שזכו לדחיפה משמעותית מחיבורן לרשת המסילות הארצית - רחובות: "בשנתיים האחרונות עברה העיר מהפכה, בעיקר עם סלילת כביש עוקף מזרח, כביש עוקף מערב וקו הרכבת הפעיל בעיר." באר יעקב: "העובדה שבאר יעקב נהנית כיום מחיבור תחבורתי מצוין (כביש 431 ותחנת רכבת) עוזרת לשווק את האזור." מודיעין-מכבים-רעות: "מקומה הטבעי של מודיעין צריך להיות במעלה העשירייה הראשונה מבין ערי ישראל במכירת דירות. זאת, לאור הביקוש למגורים בעיר, ההתפתחות המואצת שעברה בשנה החולפת (פתיחת קו הרכבת לעיר ופתיחת הקניון הראשון) וצבר הקרקעות שבידי קבלנים." (אתר "The Marker" - שמונה-עשר בספטמבר 2009)
הצלם אלכס ליבק וכתבת עיתון "הארץ" עפרה אידלמן יצאו ל"מסע בכמוסת הזמן של רכבת ישראל, ערב ראש השנה ה'תש"ע", כהגדרתם. במהלך מסעם חקרו בעיקר את הרגלי קריאת הספרים של הנוסעים ברכבת ישראל. (אתר "הארץ" - 18 בספטמבר 2009)
אלי אבוטבול, ראש מועצת זכרון יעקב, מנה בראיון לקראת השנה החדשה (ה'תש"ע) את הפרויקטים שעומדים על סדר יומו, ובהם גם חידוש הפעילות בתחנת הרכבת זכרון יעקב. אבוטבול לא ציין אם היא תחזור לשמש כתחנת רכבת פעילה או שתוסב לשימוש אחר. (אתר "מגזין המושבות" - 18 בספטמבר 2009)
  • 17/9/2009
בעקבות אירוע השימוט של רכבת נוסעים ערך אתר האינטרנט News1 תחקיר עצמאי, במקביל לעבודתן של שתי ועדות בדיקה, האחת של משרד התחבורה והשנייה של רכבת ישראל. לפי התחקיר העצמאי, לא ייתכן שהרכבת פגעה בחפץ שהיה על המסילה, וקיימת סבירות גבוהה שאחד הקרונועים ברכבת "יצא לדרך מקולקל". כמו כן, עורך התחקיר טוען כי אין מפקחים המוודאים שהבדיקות והתיקונים שעובר הציוד הנייד של רכבת ישראל מפעם לפעם אכן בוצעו כנדרש; כי חברת הרכבת אינה מדריכה את העובדים המתחזקים את הציוד הנייד וסומכת על ניסיונם ולא על הוראות היצרן של הציוד; וכי קיים חשש ל"ניסיונות טיוח" של עובדי הרכבת שמעדיפים להגן על חבריהם לעבודה מפני האשמות חמורות. (אתר "News1" - שבעה-עשר בספטמבר 2009)
הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה מדווחת על היקף רכש הגומלין מתחילת 2009 - 155 מיליון דולר, שייצרו כ-1,300 מקומות עבודה בישראל. עיקר רכש הגומלין מתבצע בעקבות זכייתן של חברות זרות במכרזים גדולים של רכבת ישראל. הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) הוקמה כדי לקדם את רכש הגומלין של חברות זרות הזוכות במכרזים ממשלתיים לביצוע פרויקטים בישראל, שהוא ההתחייבות של אותן חברות לקנות חומרי גלם, מוצרים ושירותים מעסקים ישראליים שמהווה על פי חוק המכרזים 20% מהיקפו של כל מכרז מטעם חברות ממשלתיות. (אתר "כלכליסט" - 17 בספטמבר 2009)
ברכבות נוסעים של רכבת ישראל הודבקו סטיקרים פוגעניים הקוראים לחיילי צה"ל שאינם קרביים (ג'ובניקים) לפנות את כיסאותיהם לחיילים קרביים. הסטיקרים נושאים את הסיסמה "והדרת פני לוחם", בהשראת הביטוי והדרת פני זקן. (אתר "ynet" - שבעה-עשר בספטמבר 2009)
משה חזן, חבר לשכת המסחר באילת, התראיין למקומון ערב ערב באילת לקראת השנה החדשה (ה'תש"ע). חזן כלל בחזונו לשגשוגה של העיר את מסילת הרכבת לאילת, והעריך כי זהו נושא שיעסקו בו "יותר ברצינות" במהלך השנה הקרובה. (אתר "ערב ערב באילת" - 17 בספטמבר 2009)
  • 16/9/2009
רכבת ישראל פרסמה הודעה לעיתונות ובה הזכירה כי בתקופת חגי תשרי תנועת הרכבות תשתנה לעיתים. ככלל, בערב חג יופעלו הרכבות במתכונת יום שישי בתוספת רכבות תגבור, ובמוצאי חג יופעלו הרכבות במתכונת מוצאי שבת. כמו כן, בערב יום הכיפורים יופעלו הרכבות במתכונת יום שישי עד השעה 11:00, ולאחר מכן תנועת הרכבות תצומצם בהדרגה עד שתופסק לחלוטין מוקדם מהרגיל, ותנועת הרכבות תחודש רק ביום שלאחר מוצאי יום הכיפורים. (אתר "Scooper" - שישה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - שבעה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "News1" - שבעה-עשר בספטמבר 2009)
שר התחבורה ישראל כץ מכחיש כי הוא פועל להחלפת מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל. הניסיון להדיח את הראל מתפקידו עשוי לנבוע מכך שמונה על ידי שר התחבורה הקודם שאול מופז שהינו חבר מפלגת קדימה, בשונה מהשר המכהן כץ שהוא איש מפלגת הליכוד. כמו כן, ייתכן כי ועד עובדי הרכבת ואפילו מנהלים בכירים בחברה חותרים תחת המנכ"ל המכהן, בשל עשייתו לשיפור השירות ללקוח ולעקירת נגע השחיתות. ועדת הבדיקה שהוקמה על ידי משרד התחבורה לאחר אירוע השימוט של רכבת נוסעים בסמוך לכפר מנחם עשויה לקבוע כי הראל אחראי לתאונה ולקרוא להדחתו. (אתר "גלובס" - 16 בספטמבר 2009)
שר התחבורה ישראל כץ הורה לרכבת ישראל לדאוג להסעות ללא תשלום לתושבי דימונה, כדי לעודד את השימוש בתחנת הרכבת דימונה. ההסעות יובילו את התושבים משכונות המגורים בעיר לתחנת הרכבת ובחזרה בחינם. (אתר "ynet" - שישה-עשר בספטמבר 2009)
  • 15/9/2009
יהודה אלבז, האחראי על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, צופה כי פרויקט הכירטוס המשותף רב-קו יגיע לשני מיליון לקוחות בשנה הקרובה, כתוצאה מהצטרפותם של "המפעילים שעדיין לא מכבדים אותם", ובהם אגד ורכבת ישראל. (אתר "אנשים ומחשבים" - 15 בספטמבר 2009) (אתר "Daily Maily" - שישה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "אנשים ומחשבים" - 13 בספטמבר 2009)
שלב המכרז של הקמת מערכת מידע לנוסע (PIS - Passenger Information System) ברכבת ישראל יגיע לכדי סיום בשבוע הקרוב. מערכת המידע לנוסע תתבסס על מערכת האיתות והבקרה של חברת הרכבת, ותוכל להודיע לנוסעים מתי רכבת צפויה להגיע לתחנה במדויק ובאופן אוטומטי, ללא התערבות כרוז אנושי. (אתר "אנשים ומחשבים" - 15 בספטמבר 2009)
  • 14/9/2009
בעקבות אירוע השימוט של רכבת נוסעים סמוך לכפר מנחם נאלצו כמה מעובדי הרכבת לעבוד במהלך השבת כדי לתקן את קרונות הרכבת הפגועים ובכדי לבצע בדיקות תחזוקה ברכבות אחרות. מדוברות רכבת ישראל נמסר כי, החברה מחזיקה באישור קבוע ממשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה לעבודה הכרחית בשבת לצורכי תחזוקה שוטפת, ביטחון ובטיחות. (אתר "ערוץ 7" - 14 בספטמבר 2009)
פורסם הדו"ח של ועדת הבדיקה הפנימית של רכבת ישראל לחקר האירוע שבו שתי רכבות נסעו זו מול זו על אותה מסילה - רכבת נוסעים שיצאה מתחנת הרכבת עכו דרומה חלפה על פני סימנור אדום וכמעט התנגשה ברכבת שנסעה מולה (התאונה נמנעה על ידי מערכת בלימה שהופעלה באופן אוטומטי, וגרמה לעצירת חירום של הרכבות במרחק 41 מטר זו מזו). לפי הדו"ח, לא זו בלבד שהצוות שהפעיל את רכבת הנוסעים לא הקפיד על הנהלים, אלא שהנהלים עצמם מיושנים (חלק מהתקנות נוסחו ב-1951). כמו כן, נמצא שהדרג הניהולי, ובייחוד יחידת הפיקוח התפעולי על הנהגים בחטיבת הנוסעים של חברת הרכבת, לא הקפידו על כך שנהגי רכבות יעבדו לא יותר משלושה לילות ברציפות ורק בשבוע אחד בכל שלושה שבועות עבודה. נקבע כי הסיבה לכך שנהג הרכבת שחלף על פני סימנור אדום שובץ למשמרות לילה מרובות וככל הנראה היה עייף, משום שנהגים אחרים זכו לפרוטקציה ושובצו למשמרות לילה מעטות. (אתר "כלכליסט" - 14 בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - ארבעה-עשר בספטמבר 2009)
חברת "שפיר" זכתה במכרז רכבת ישראל לסלילת המשכו הדרומי של קו הרכבת לראשון לציון מערב. המשך הקו עתיד להיסלל מראשון לציון לכיוון אשדוד ואשקלון, ובכך תיווצר מסילה מקבילה למסילת לוד-אשקלון לאורך מישור החוף הדרומי, שתאפשר גמישות תפעולית רבה יותר כמו גם חיבור מסילתי קצר יותר ומהיר יותר עבור תושבים רבים. היקף המכרז שבו זכתה "שפיר" נאמד בכ-90 מיליון ש"ח. (אתר "The Marker" - ארבעה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "כלכליסט" - 14 בספטמבר 2009) (אתר "The Marker" - חמישה-עשר בספטמבר 2009)
נחנכה ההפרדה המפלסית שתחליף את מפגש הכביש-מסילה של מסילת החוף וכביש 5611 (המחבר בין מזרח נתניה, כפר נטר ואבן יהודה לבין מחלף גשר השלום שבכביש החוף). הנהגים עוברים כעת בגשר מעל המסילה, וכבר מיהרו לשבח את היעדר הפקק, שהיה נוצר דרך-קבע בשל מחסום הרכבת שהיה במקום. (אתר "קקטוס" - 14 בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - שישה-עשר בספטמבר 2009)
שר התחבורה ישראל כץ דן עם ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס בנושא "קשת מודיעין" - חיבור מסילתי בין העיר לקו הרכבת המהיר לירושלים. ביבס מחה על ההחלטה להקפיא את הקמתה של "קשת מודיעין", והשר כץ הסכים איתו. נציגי רכבת ישראל ומשרד התחבורה שנכחו בדיון הסבירו כי הפרויקט הוקפא בשל קיצוצי תקציב, אך הבהירו כי ניתן יהיה להפשירו עוד לפני חנוכת הקו החדש לירושלים. (אתר "Mnews" - ארבעה-עשר בספטמבר 2009)
בית המשפט מינה את רו"ח עליזה שרון כנאמנה של חברת "רמט" בעת הקפאת ההליכים, עליה הוכרז אתמול. שרון ביקשה להחזיר לחברה את הערבות שהופקדה אצל רכבת ישראל בסך 6.24 מיליון ש"ח וערבויות אחרות, כדי לשלם משכורות לעובדים ובכדי לחדש את העבודות באתרי הבנייה של "רמט", ובכללם תחנת הרכבת בנייני האומה. (אתר "כלכליסט" - 14 בספטמבר 2009) (אתר "News1" - ארבעה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "גלובס" - 14 בספטמבר 2009)
  • 13/9/2009
תחנת הרכבת הטורקית בבאר שבע תהפוך למוזיאון לתולדות הרכבת בארץ ישראל, שישלב גם מרכז הסברה תיירותי לתרבות ולמורשת הייחודיות לאזור הנגב וגם בית קפה. ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ומנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל הסכימו על ביצוע הפרויקט, ואפילו נשיא המדינה שמעון פרס התבקש לסייע ולהשיג את הסכמת ממשלת טורקיה להעביר למוזיאון העתידי קטר וקרונות מקוריים מהתקופה. (אתר "News1" - שלושה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "Local באר שבע" - 15 בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - עשרים-ושלושה בספטמבר 2009)
חברת "רמט", שנקלעה לקשיים כספיים שסוקרו בהרחבה בשבועות האחרונים, הפסיקה את עבודות הבנייה של תחנת הרכבת בנייני האומה. רכבת ישראל ביטלה את ההתקשרות עם החברה וביקשה לחלט את הערבויות ש"רמט" הפקידה ברשותה בסך 6 מיליון ש"ח, וכנראה תיאלץ להוציא למכרז חדש את הקמת התחנה. "רמט" פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוציא צו הקפאת הליכים שיגן על החברה מפני נושיה. (אתר "The Marker" - שלושה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "The Marker" - שלושה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "גלובס" - 13 בספטמבר 2009) (אתר "כלכליסט" - 13 בספטמבר 2009) (אתר "גלובס" - 13 בספטמבר 2009)
  • 12/9/2009
רכבת ישראל ממשיכה לבדוק את רכבות הנוסעים מסוג IC3 בעקבות אירוע השימוט של רכבת מסוג זה לפני מספר ימים. עד שכל רכבות ה-IC3 יעברו את הבדיקות, הופחתה מהירותן המרבית מ-140 קמ"ש ל-80 קמ"ש. (אתר "ynet" - שנים-עשר בספטמבר 2009) (אתר "רשת" - 13 בספטמבר 2009) (אתר "גלי צה"ל" - 13 בספטמבר 2009) (אתר "גלי צה"ל" - 13 בספטמבר 2009)
  • 10/9/2009
רכבת ישראל תעמיד ארבע רכבות נוסעים מיוחדות לרשות אוהדי מכבי חיפה המגיעים למשחק הכדורגל נגד באיירן מינכן במסגרת ליגת האלופות. הרכבות ייצאו בסיום המשחק מתחנת הרכבת בני ברק ללא לוח זמנים מסוים, וכל רכבת תצא לדרכה צפונה לכשתתמלא בנוסעים. (אתר "מכבי חיפה" - 10 בספטמבר 2009) (אתר "ספורטליין" - 14 בספטמבר 2009) (אתר "One" - ארבעה-עשר בספטמבר 2009) (אתר "One" - חמישה-עשר בספטמבר 2009)
  • 9/9/2009
לפי תוכנית המתאר לעיר טבריה שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, רכבת ישראל תאריך את רשת המסילות הארצית עד לעיר, אך האופטימיות של התוכנית כבר העלתה ספקות רבים אם בכלל תבוא לידי מימוש. (אתר "News1" - תשעה בספטמבר 2009)
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בחן את הקריטריונים החדשים שהציבה רכבת ישראל להעסקת תצפיתנים במחסומי הרכבת, וקבע כי גם בהם "יש חשש לאפליית מועמדים שלא שירתו בצבא". לפני חצי שנה קבעה חברת הרכבת, כי עמדות התצפיתנים יאוישו על ידי יוצאי צבא בלבד, וכתוצאה מכך פוטרו תצפיתנים בני המגזר הערבי. המפוטרים הגישו עתירה לבית הדין לעבודה יחד עם נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, בעקבותיה נוסחו קריטריונים חדשים להעסקת התצפיתנים על ידי הנהלת הרכבת. העותרים לא הסתפקו בכך, ולא משכו את עתירתם עד להחלטת בית הדין. (אתר "ynet" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "טלנירי" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "News1" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "ערוץ 7" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "חרדים" - 10 בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - עשרה בספטמבר 2009) (אתר "מגזין המושבות" - 19 בספטמבר 2009) (אתר "הארץ" - 10 בספטמבר 2009)
כיסוי תקשורתי נרחב במיוחד למקרה שימוט קרונות של רכבת נוסעים. הרכבת הייתה על מסילת הדרום בדרכה מבאר שבע לתל אביב, וכמה מקרונותיה ירדו מהפסים באזור כפר מנחם. הנהלת רכבת ישראל בראשות יצחק הראל חשה למקום כדי לפקח על חילוץ הנוסעים, תיקון המסילה ושינוע הקרונות הפגועים. מקצת הנוסעים נפצעו קל או לקו בחרדה ופונו לקבלת טיפול רפואי, ויתר הנוסעים הועברו לרכבת מיוחדת שהגיעה לאוספם. תנועת הרכבות בדרום הארץ הושבתה כליל עד תיקון המסילה, ומונתה ועדת בדיקה לחקר הסיבות לאירוע. (אתר "הארץ" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "גלי צה"ל" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "וואלה" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "Nana10" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "Local אשקלון" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "Nrg" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "Nrg" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "ערוץ 7" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "עניין מרכזי" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "כלכליסט" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "רשת" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "News1" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "Port2Port" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "Hnn" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "Hnn" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "Hnn" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "גלובס" - 9 בספטמבר 2009) (אתר "רשת ב'" - 10 בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - תשעה בספטמבר 2009)
הסניף המקומי של חברת "סימנס" העולמית צפוי לפטר בקרוב עשרות עובדים ישראליים. אחת הסיבות לפיטורין היא סיומו של תהליך רכישת קרונות נוסעים מתוצרת "סימנס" על ידי רכבת ישראל שהסתיים במחצית הראשונה של 2009. (אתר "ynet" - תשעה בספטמבר 2009)
  • 8/9/2009
בכנס תחבורה ציבורית שנערך בים המלח נקבע מרץ 2010 כיעד להפעלתו של מוקד מידע אחוד לכל חברות האוטובוסים בישראל שיכלול גם את נתוני רכבת ישראל. (אתר "News1" - שמונה בספטמבר 2009)
בכנס "מאה האנשים המשפיעים בישראל" שנערך על ידי The Marker, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחזר על כוונת ממשלתו להגדיל את כמות הקרקעות שעומדות לרשות הציבור, להפחית את סחבת התכנון והבנייה ולחבר את מרכז הארץ לפריפריה בכבישים ובמסילות ברזל: " אנחנו הולכים לפרוש רשת תחבורה ארצית ואנחנו נפרסם בקרוב את התוכנית. תהיה רכבת בין תל אביב לבאר שבע תוך 40 דקות." (אתר "Nana10" - שמונה בספטמבר 2009) (אתר "וואלה" - 8 בספטמבר 2009) (אתר "Nana10" - שמונה בספטמבר 2009) (אתר "The Marker" - תשעה בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - תשעה בספטמבר 2009)
  • 7/9/2009
שר התחבורה ישראל כץ נאם בכנס תחבורה ציבורית שנערך בים המלח, וציין כי יש גורמים במשרד האוצר שמעוניינים לעצור את התוכנית להנחת מסילת הרכבת לאילת ומסילת הגליל העליון לקריית שמונה, ואילו הוא יפעל לקידומה. באותו כינוס אמר מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל כי הקמת מערכת רכבות מהירות היא הדבר המרכזי הדרוש לעידוד התחבורה הציבורית בישראל. הראל גם ציין, כי בחודש שעבר (אוגוסט 2009) נרשם שיא בכמות הנוסעים החודשית, ושזוהי שבירת מגמה לאחר חודשים של מיתון. (אתר "כלכליסט" - 7 בספטמבר 2009) (אתר "גלובס" - 7 בספטמבר 2009)
חבר הכנסת דב חנין נאם בכינוס תחבורה ציבורית בים המלח: "לי אין מקום לשבת ברכבת, כי החלופה שהיא נותנת לרכב הפרטי טובה." חנין גם קבע שנקודת חולשה משמעותית של התחבורה הציבורית היא תחבורה משלימה מתחנות רכבת ישראל ואליהן. נואם אחר בכינוס - אילן קרני, נציג פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, אמר כי בעיה אחרת של התחבורה הציבורית היא בכך שהציבור מקשר אותה למעמד כלכלי-חברתי נמוך, והיוצאת מן הכלל היא רכבת ישראל שהצליחה למתג את עצמה גם כרלוונטית למעמד כלכלי-חברתי גבוה. (אתר "News1" - שבעה בספטמבר 2009)
בדיון בין בכירי ענף התחבורה בישראל שנערך בחסות אתר האינטרנט כלכליסט, מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל הזהיר כי למרות התפתחות המודעוּת לתחבורה ציבורית בארץ, מכווני מדיניות התחבורה מחמיצים הזדמנות בכך שלא מתמידים בביצוע תוכניות. יהודה אלבז, מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמר באותו דיון, כי "תקצוב גדול ניתן לרכבת, ואני מקווה שהקווים החדשים יפתרו חלק מהבעיות, כולל השלמת חשמול הרכבת". עמית לנג, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הביע התנגדות להנחת מסילת הרכבת לאילת, והראל השיב לו "המדינה מתרכזת בתגבור קווים קיימים במקום לעשות קפיצת מדרגה." (אתר "כלכליסט" - 7 בספטמבר 2009)
  • 6/9/2009
רכבת ישראל חנכה את אולם הנוסעים החדש בתחנת הרכבת יבנה מזרח לאחר שיפוץ נרחב בהיקף של כ-20 מיליון ש"ח. (אתר "Scooper" - שישה בספטמבר 2009)
בעלי השליטה בבתי זיקוק נפט ובמפעלי "חיפה פטרוכימיים" שבמפרץ חיפה קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לפתור את הסכסוך בין הממשלה לבעלי הקרקעות הדרוזים שמונע קידום פרויקטים במורדות המזרחיים של רכס הכרמל. הפרויקט התקועים כתוצאה מהסכסוך הם הנחת צינור גז טבעי אל מפרץ חיפה, הארכת כביש 6 צפונה וסלילה מחדש של רכבת העמק. הללו גם האשימו את שר התחבורה ישראל כץ בכך שאינו מוכן לשנות את התוואי המחודש של רכבת העמק, ובכך הוא תוקע את הנחת צינור הגז. (אתר "ynet" - שישה בספטמבר 2009) (אתר "Nrg" - שישה בספטמבר 2009)
רשות הטבע והגנים פרסמה מסלול טיול בתוואי נחל שורק בסביבת תחנת הרכבת בר גיורא לצד מסילת הרכבת לירושלים. (אתר "Mako" - שישה בספטמבר 2009)
  • 3/9/2009
נמשך הסכסוך על חילופי הקרקעות בין עיריית עיר הכרמל למשרדי ממשלת ישראל - משרד ראש הממשלה, משרד התשתיות הלאומיות ומשרד התחבורה מנסים לקדם כמה פרויקטי תשתית במורדות המזרחיים של רכס הכרמל על אדמות בבעלות דרוזית. הפרויקטים שקידומם נתקע בשל סכסוך הקרקעות הם הנחת צינור גז טבעי אל מפרץ חיפה, הארכת כביש 6 צפונה וסלילה מחדש של רכבת העמק. (אתר "ynet" - שלושה בספטמבר 2009)
בחודש הקודם נשבר שיא הנסועה החודשי ברכבת ישראל - 3.375 מיליון נסיעות בחודש אוגוסט 2009. לרגל המאורע נמסר מדוברות החברה, כי "רכבת ישראל מסיעה כ-340 רכבות נוסעים מדי יום ברחבי הארץ. רכבת טיפוסית אחת היא בעלת קיבולת של 625 נוסעים בממוצע, ומהווה תחליף לכ-13 אוטובוסים (בעלי קיבולת של 50 נוסעים). לחלופין, רכבת אחת מכילה כמות נוסעים השווה לכמות של 323 כלי רכב. כך לדוגמה, נסיעה ברכבת בקו חיפה-תל אביב חוסכת בממוצע מעל ל-3,000 ליטר דלק. כך נמנעות פליטות של כ-4,500 ק"ג פחמן דו-חמצני לאטמוספירה, ומצטמצמים עומסי התנועה בכבישים, תאונות הדרכים ומשך העמידה בפקקים." (אתר "Nrg" - שלושה בספטמבר 2009) (אתר "ynet" - שלושה בספטמבר 2009) (אתר "הסביבה" - 3 בספטמבר 2009) (אתר "מגזין המושבות" - 16 בספטמבר 2009) (אתר "הסביבה" - 3 בספטמבר 2009)
רכבת ישראל מודיעה כי תשבית קטעים ברשת המסילות הארצית לסירוגין במהלך החודש לצורך עבודות תשתית. תנועת הרכבות מדרום לתחנת הרכבת קריית גת תופסק הערב עד מחר בבוקר. בצפון, קטע המסילה שמצפון לתחנת הרכבת קריית מוצקין יושבת החל ב-6 בספטמבר; הקטע יורחב ויכלול את כל התחנות שמצפון לתחנת הרכבת לב המפרץ ב-11 בספטמבר; ובמוצאי שבת ה-12 בספטמבר לא יופעלו רכבות כלל, לצורך עדכון משוא"ה - מרכז התפעול הארצי של רכבת ישראל. (אתר "ynet" - שלושה בפטמבר 2009) (אתר "גלי צה"ל" - 6 בספטמבר 2009) (אתר "News1" - אחד-עשר בספטמבר 2009) (אתר "גלי צה"ל" - 11 בספטמבר 2009)
העבודות לביצוע ההפרדה המפלסית בסמוך לתחנת הרכבת חדרה מערב הצריכו מבצע לוגיסטי מורכב של העברת קורות ענק לבניית הגשר שיחליף את הכביש החוצה כיום את המסילה. ועד שיבוטל מפגש הכביש-מסילה, במקום החלו גם עבודות השדרוג של כביש הגישה לתחנת הרכבת עצמה, שמתאפיין כיום במהמורות רבות, נתיב צר והיעדר תאורה. כמו כן, בסמוך לתחנה יוכשר חניון ל-350 מכוניות. (אתר "ynet" - שלושה בספטמבר 2009)
  • 2/9/2009
שר התחבורה ישראל כץ נפגש עם ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי. לסרי ביקש מכץ שיפעל להגדלת תחנת הרכבת אשדוד עד הלום, להשלמת כביש הגישה לתחנת הרכבת ולהכפלת מסילת הרכבת לוד - אשקלון בקטע שעדיין לא הוכפל. השר הנחה את אנשי משרד התחבורה לתכנן את הקמתו של מסוף מטענים לרכבות משא בנמל אשדוד ואת הכפלת המסילה המקשרת את הנמל לרשת המסילות הארצית. (אתר "ynet" - שניים בספטמבר 2009) (אתר "אשדוד News" - שלושה בספטמבר 2009)
  • 1/9/2009
שינויים במצבת הציוד הנייד של רכבת ישראל - קרונות נוסעים גרורי קטר ששימשו את רכבת ישראל במשך עשרות שנים ייגרטו, עם כניסתם לשירות של קרונות חדשים מתוצרת סימנס. (אתר "Nrg" - אחד בספטמבר 2009)