פט רוברטסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פט רוברטסון
Pat Robertson
לידה 22 במרץ 1930
לקסינגטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 ביוני 2023 (בגיל 93)
וירג'יניה ביץ', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Dede Robertson (195419 באפריל 2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.patrobertson.com
מייסד ארגונים
1989–מכהן
(כ־35 שנים)
פרסים והוקרה
פרס איג נובל (2011) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריון גורדון "פט" רוברטסוןאנגלית: Marion Gordon "Pat" Robertson; ‏22 במרץ 19308 ביוני 2023) היה פעיל דתי, איל תקשורת ופוליטיקאי אמריקאי, וכומר בפטיסטי דרומי. רוברטסון היה מראשי הימין הנוצרי האמריקאי, והתמודד ללא הצלחה על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בשנת 1988.

רוברטסון הוסמך ככומר בזרם הבפטיסטי הדרומי (הוא ויתר על תוארו כשנכנס לזירה הפוליטית), אם כי באופן חריג למקובל שם, אחז כבר בשנות ה-60 בגישה כריזמטית, ובתוכניות הטלוויזיה שלו נערכו דיבור בלשונות וריפויים נסיים לכאורה. רוברטסון הוא המייסד והיו"ר של רשת השידור הנוצרית (CBN), שהייתה רשת הכבלים השלישית בגודלה בארצות הברית במהלך שנות ה-80 של המאה ה-20[1]. מנחה תוכנית הדת "מועדון 700" ומאחוריו קריירה עשירה במגוון יוזמות, בעסקים ובמעורבות חברתית ופוליטית. היה חבר בצוות שמינה הנשיא רונלד רייגן בעניין קורבנות פשע ובמועצת היועצים הכלכליים של מושל מדינת וירג'יניה. בשנת 1987 הוא הקים ארגון Christian Coalition שמטרתו הייתה לתמוך בפוליטיקאים נוצרים שמרנים. בשנת 1997 עברה הובלת הארגון לדונלד הודל ורנדי טייט, אך כבר בשנת 1999 חזר רוברטסון להיות נשיא הארגון.

רוברטסון היה אורח הקרן לידידות ישראל (IFCJ, USA). ייסד את אוניברסיטת ריג'נט ומספר ארגונים פילנתרופיים הפועלים ברחבי העולם. פרסם עשרה ספרים, שזכו להצלחה רבה בארצות הברית. מוסמך הסמינר התאולוגי של ניו יורק בתאולוגיה, ובעל תואר דוקטור לשם כבוד מבית הספר למשפטים באוניברסיטת ייל.

רוברטסון היה ידוע בהשקפותיו האנטי-פמיניסטיות וההומופוביות ובתאוריות הקונספירציה הרבות בהן האמין. את עמדותיו ביטא לעיתים בצורה קיצונית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פט רוברטסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עפרה ישועה ליית, וושינגטון: מתנגדים לסיוע לרשת נוצרית, מעריב, 5 בספטמבר 1986
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.