פיאצה פונטנה: הקשר האיטלקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיאצה פונטנה: הקשר האיטלקי
Romanzo di una strage
בימוי מרקו טוליו ג'ורדנה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Riccardo Tozzi, Fabio Massimo Cacciatori עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מרקו טוליו ג'ורדנה, סנדרו פטרליה, סטפנו רולי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פרנקו פירסנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Roberto Forza עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה איטליה, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Cattleya Studios, Rai Cinema עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה 01 Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 129 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיאצה פונטנה: הקשר האיטלקיאיטלקית: Romanzo di una strage) הוא סרט דרמה ושיתוף פעולה איטלקי-צרפתי משנת 2012 בבימויו של מרקו טוליו ג'ורדנה. ג'ורדנה (שביים את הסרט האיטלקי "קסם הנעורים") בוחן בסרט את האירועים שבישרו את תחילת שנות העופרת באיטליה - תקופה פוליטית וחברתית סוערת המואפיינת בקיצוניות פוליטית וטרור. הסרט מבוסס בכלליות על ספרו של פאולו קוצ'ארלי "הסוד של פיאצה פונטנה". הסרט דובר איטלקית וצולם בטורינו באיטליה.

הסרט זכה בפרס בתי הקולנוע האירופאיים ובפרס מיוחד מטעם חבר השופטים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של קרלובי וארי ב-2012. הסרט היה מועמד ב-16 קטגוריות לפרס דוד דה דונטלו (David di Donatello) מתוכם זכה בשלוש קטגוריות שחקן המשנה הטוב ביותר, שחקנית המשנה הטובה ביותר, ובקטגוריית אפקטים ויזואליים. הסרט הוקרן לראשונה בישראל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-28 בחיפה, שהתקיים בחול המועד סוכות שנת 2012.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט בוחן הבמאי את האירועים שהביאו למותו של האנרכיסט ג'וזפה פינלי (בגילומו של ולריו מסטרנדריאה) ולחקירתו של מפקח המשטרה לואיג'י קלאברזי (בגילומו של פיירפרנצ'סקו פאבינו). הרקע לסרט הוא אירוע שהתרחש ב-12 בדצמבר 1969 במילאנו. באותו יום התפוצצה פצצה בסניף "פיאצה פונטנה" של הבנק המרכזי בעיר שהיה מלא בלקוחות. בפיצוץ נהרגו 17 איש ו-80 אנשים נפצעו. הבמאי משחזר את האירועים שקדמו והובילו להנחת הפצצה בסניף וכן את האירועים שלאחר מכן.

פינלי נחשד על ידי המשטרה באחריות להנחת הפצצה, במהלך החקירה "נפל" פינלי באופן מסתורי מחלון הקומה הרביעית במטה המשטרה המקומית, נסיבות הנפילה נשארו עלומות. המפקח קלאברזי נתפס על ידי השלטונות כאשם, לפחות מבחינה מוסרית, במעשה הנורא. קלאברזי לא מוותר וממשיך בחקירת הפיצוץ ונסיבות נפילתו של פינלי עד להירצחו בשנת 1972.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]