פיגוע הדריסה בצומת הגבעה הצרפתית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיגוע הדריסה בצומת הגבעה הצרפתית
חלק מהסכסוך הישראלי-פלסטיני
תאריך 15 באפריל 2015, יום השואה
מקום צומת הגבעה הצרפתית
מטרה אזרחים
סוג פיגוע דריסה
נשק רכב
הרוגים 1
פצועים 1
מספר מפגעים מחבל פלסטיני
מניע טרור אסלאמי לאומני
(למפת ירושלים רגילה)
 
צומת הגבעה הצרפתית
צומת הגבעה הצרפתית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיגוע הדריסה בצומת הגבעה הצרפתית היה פיגוע דריסה שאירע ב-15 באפריל 2015, אור לכ"ז ניסן תשע"ה, ליל יום השואה, בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים (היום נקרא "מחלף שער מזרח"). בפיגוע נרצח שלום יוחאי שרקי, בנו של הרב אורי שרקי ואח של יאיר שרקי, ונפצעה חברתו שירה קליין.

הפיגוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בערב יום הזכרון לשואה ולגבורה, כ"ז בניסן תשע"ה, 15 באפריל 2015, עמדו שלום שרקי וחברתו שירה קליין בתחנת האוטובוס שבצומת הגבעה הצרפתית. בעודם עומדים בתחנה הגיע חאלד קוטינה, תושב הכפר ענתא, לצומת המטה הארצי לכיוון צפון, ועצר ברמזור אדום. כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשרקי ובקליין. מיד לאחר מכן נסע המחבל לאחור עם רכבו, והתנגש בעמוד רמזור. כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב הגיעו לזירה ועצרו אותו.[1] בתחילה סברה המשטרה שמדובר בתאונת דרכים, אולם עם התקדמות החקירה התברר שמדובר בפיגוע על רקע לאומני.

לאחר הפיגוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, המחבל ביצע את הפיגוע מכיוון שלטענתו היהודים אשמים בפקקי התנועה במחסומים. לאחר שהחליט לבצע פיגוע הוא שוטט עם מכוניתו עד שהבחין בשרקי וקליין, האיץ ופגע בהם. זמן קצר לאחר מכן קבע הפסיכיאטר המחוזי כי קוטינה כשיר לעמוד לדין, וזאת חרף ניסיונותיו לטעון שאינו כשיר לכך. בהמשך גם נטען על ידי עורכי דינו כי יש להקל בעונשו בשל העובדה שהוא סובל מהפרעות נפשיות, אולם בית המשפט המחוזי בירושלים לא קיבל את טענתם וב-30 בינואר 2017 גזר עליו את העונש המרבי - מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר.[2][3]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עדו בן פורת, מאסר עולם לרוצח שלום שרקי הי"ד, באתר ערוץ 7, 30 בינואר 2017
  2. ^ מור שמעוני, ‏מאסר עולם ו-20 שנה למחבל שרצח את שלום שרקי ז"ל, באתר מעריב אונליין, 30 בינואר 2017
  3. ^ יעל פרידסון, הורשע רוצח שלום שרקי בפיגוע ביום השואה, באתר ynet, 13 באפריל 2016