פייבאק (2015)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פייבאק (2015)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של רנדי אורטון
מידע
ארגון WWE
תאריך 17 במאי 2015
עיר בולטימור, מרילנד
אולם רויאל פארמס ארנה
מספר צופים 10,000
שיר (י) הנושא "Friction"
בביצוע אימאג'ין דראגונז
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
מלך הזירה פייבאק
(2015)
:NXT TakeOver
Unstoppable
סדרת אירועי פייבאק
2014 פייבאק
(2015)
2016

פייבאק (2015) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע נערך ב-17 במאי 2015, באולם רויאל פארמס ארנה שבבולטימור, מרילנד. האירוע היה האירוע השלישי בסדרת אירועי פייבאק והראשון שהתקיים מחוץ לפרוורי שיקגו של רוזמונט, אילינוי.

תשעה קרבות התנהלו באירוע, כולל שניים שהתקיימו במופע המקדים לאירוע. בקרב המרכזי, סת' רולינס ניצח את רנדי אורטון, דין אמברוז ורומן ריינס בקרב מרובע ושמר על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. עוד ברשימת הקרבות, ג'ון סינה ניצח את רוסב בקרב "אני נכנע" ושמר על אליפות ארצות הברית, והניו דיי (ביג אי וקופי קינגסטון) ניצחו את סזארו וטייסון קיד בקרב 2 מתוך 3 הכרעות ושמרו על אליפות הזוגות של ה-WWE.

שיעור הקנייה של האירוע בטלוויזיה היה 54,000 (לא כולל צפיות דרך ערוץ ה-WWE Network), נתון נמוך משיעור הקנייה של אירוע פייבאק של השנה הקודמת אשר עמד על 67,000.[1]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

פייבאק הוא אירוע שלם וצפה שנתי, המופק על ידי ה-WWE מאז שנת 2013.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

באירוע חוקי אקסטרים, ג'ון סינה הגן בהצלחה על אליפות ארצות הברית נגד רוסב בקרב שרשרת רוסית. מאוחר יותר באותו האירוע, לאחר שהתייעצה עם האות'וריטי, לאנה הצהירה שסינה יגן פעם נוספת על תוארו מול רוסב באירוע פייבאק, הפעם במסגרת קרב "אני נכנע".

באירוע חוקי אקסטרים, סת' רולינס הגן בהצלחה על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד נגד רנדי אורטון בקרב כלוב לאחר הפרעות מצידם של קיין, ג'יימי נובל וג'ואי מרקורי. ב-27 באפריל בפרק של התוכנית Raw, בעקבות סקר שנערך באפליקציה של ה-WWE, נקבע שרולינס יגן על תוארו נגד אורטון ורומן ריינס בקרב משולש באירוע פייבאק. שבוע לאחר מכן בתוכנית, דין אמברוז ניצח את רולינס בקרב שאינו היה על התואר וכפוף להתניה שנקבע לפני הקרב, הוא נוסף לקרב האליפות באירוע, שעתה נהפך לקרב מרובע. ב-11 במאי בפרק של התוכנית Raw, טריפל H החליט שבמידה שרולינס יפסיד את התואר, קיין יפוטר מתפקידו כמנהל התפעול של ה-WWE.

במופע המקדים לאירוע חוקי אקסטרים, נוויל ניצח את באד ניוז בארט. ב-28 באפריל, בארט ניצח את נוויל בקרב הגמר של טורניר מלך הזירה וכתוצאה מכך זכה בטורניר ואף שינה את שמה הבמה שלו למלך בארט. ב-7 במאי בפרק של התוכנית סמאקדאון, נוויל ודולף זיגלר ניצחו בקרב זוגות את בארט ושיימוס. ב-11 במאי בפרק של התוכנית Raw, קרב בין בארט לנוויל נקבע לאירוע פייבאק.

באירוע חוקי אקסטרים, זיגלר ניצח את שיימוס בקרב נשק את ישבני. ב-11 במאי בפרק של התוכנית Raw, נקבע שזיגלר יתמודד בקרב יחידים מול שיימוס באירוע פייבאק.

באירוע חוקי אקסטרים, הניו דיי (ביג אי וקופי קינגסטון) ניצחו את סזארו וטייסון קיד וזכו באליפות הזוגות של ה-WWE. ב-30 באפריל בפרק של התוכנית סמאקדאון, סזארו וקיד ניצחו את הניו דיי בקרב החוזר על חגורות האליפות כתוצאה מפסילה. ב-11 במאי בפרק של התוכנית Raw, נקבע שהניו דיי יגנו על חגורות אליפות הזוגות נגד סזארו וטייסון קיד בקרב 2 מתוך 3 הכרעות באירוע פייבאק.

ב-11 במאי בפרק של התוכנית Raw, האסנשן (קונור וויקטור) הפריעו בקרב שהתנהל בין קורטיס אקסל לדמיאן סנדאו (שהיה בתחפושת של מאצ'ו מנדאו), ותקפו את שניהם, מה שהוביל לציוות בין אקסל למנדאו בתקיפתם על האסנשן. מאוחר יותר, קרב בין הצמדים נקבע למופע המקדים של האירוע פייבאק.

במהלך חודש אפריל, בריי וויאט החל לשלוח מסרים לרייבאק. ב-27 באפריל וב-30 באפריל, וויאט תקף את רייבאק לאחר ניצחונותיו על בו דאלאס ולוק הארפר, בהתאמה. ב-11 במאי בפרק של התוכנית Raw, רייבאק השיב ותקף את וויאט. ב-13 במאי, קרב בין השניים נקבע לאירוע פייבאק.

באירוע חוקי אקסטרים, ניקי בלה הגנה בהצלחה על אליפות הדיוות נגד נעמי. ב-27 באפריל בפרק של התוכנית Raw, נעמי הפסידה פעם נוספת, הפעם לאחותה התאומה של ניקי, ברי בלה. שבוע לאחר מכן בתוכנית, טמינה, שביצעה את חזרתה לארגון, הצטרפה לנעמי בתקיפתה על התאומות בלה. ב-11 במאי בפרק של התוכנית Raw, טמינה גברה על ברי. ב-14 במאי בפרק של התוכנית סמאקדאון, קרב זוגות בין התאומות בלה לנעמי וטמינה נקבע לאירוע פייבאק.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול
ג'ון "בראדשו" לייפילד
ג'רי לולר
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מרסלו רודריגז
מראיינים טום פיליפס
עדן סטילס
כרוזים עדן סטילס
ג'וג'ו
שופטים ג'ון קון
דריק מור
רודי צ'ארלס
ג'ייסון איירס
פאנל לפני האירוע רנה יאנג
בוקר טי
קורי גרייבס

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני קרבות התקיימו במהלך המופע המקדים. בקרב הראשון, R-טרות' התמודד מול סטארדאסט. טרות' ניצח בקרב לאחר שביצע על סטארדאסט את מהלך ה-Lie Detector.

בקרב השני, המטא פאוורס (קורטיס אקסל ומאצ'ו מנדאו) התמודדו בקרב זוגות מול האסנשן (קונור וויקטור). האחרונים ניצחו בקרב לאחר שביצעו על מנדאו את מהלך ה-Fall of Man.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב בין דולף זיגלר לשיימוס. בסיום, שיימוס ביצע על זיגלר את מהלך הסיום שלו, הברוג קיק, שהספיק לו כדי להשיג את הניצחון בקרב.

אז, הניו דיי (ביג אי וקופי קינגסטון) (שלוו לקרב על ידי אקסבייר וודס) הגנו על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד סזארו וטייסון קיד בקרב 2 מתוך 3 הכרעות. סזארו וקיד השיגו את ההכרעה הראשונה בקרב לאחר שקיד ביצע על קינגסטון את מהלך הדרופקיק ואז סזארו ביצע עליו את מהלך הסזארו סווינג. מנגד, הניו דיי השיגו את ההכרעה השנייה לאחר שביצעו על קיד את מהלך הסיום המשותף שלהם, ה-Midnight Hour. הניו דיי השיגו גם את ההכרעה השלישית והמכרעת לאחר שאקסבייר וודס התגנב פנימה והצמיד את סזארו, מה שהקנה לניו דיי הגנה מוצלחת על התואר.

בקרב שבא לאחר מכן, רייבאק התמודד מול בריי וויאט. לאחר שרייבאק התנגש בפינת הזירה החשופה, וויאט ניצל זאת לטובתו וביצע עליו את מהלך הסיום שלו, "האחות אביגיל", אשר הספיק לו כדי לנצח בקרב.

בקרב הרביעי, ג'ון סינה הגן על אליפות ארצות הברית נגד רוסב (שלווה לקרב על ידי לאנה) בקרב "אני נכנע". במהלך הקרב, רוסב הצליח לבצע על סינה את מהלך ההכנעה שלו, The Accolade, אך סינה סירב לומר את המילים "אני נכנע". בסיום, סינה השתמש בחבלי הזירה כדי להדק את האחיזה מאחורי מהלך ההכנעה שלו, ה-STF. לאנה הודיעה שרוסב אכן אמר את המילים "אני נכנע", אך בשפה הבולגרית. כתוצאה מכך, סינה הגן על התואר בהצלחה.

אז, התאומות בלה (ברי בלה וניקי בלה) התמודדו בקרב זוגות מול נעמי וטמינה. הקרב הסתיים בניצחון לטובת האחרונות לאחר שנעמי ביצעה על ניקי את מהלך ה-Rear View.

בקרב הלפני אחרון, נוויל התמודד מול המלך בארט. בסיום, בארט הפסיד כתוצאה מספירת חוץ בכוונה. לאחר הקרב, בארט תקף את נוויל, לעומת זאת, נוויל ביצע על בארט את מהלך הג'רמן סופלקס ואת מהלך ה-Red Arrow.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, סת' רולינס הגן על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד נגד רומן ריינס, דין אמברוז ורנדי אורטון בקרב מרובע. במהלך הקרב, היה איחוד רגעי של קבוצת המגן בין רולינס, ריינס ואמברוז, כשביחד הם ביצעו על אורטון את מהלך הסיום המשותף האופייני להם, הטריפל פאוורבומב, על שולחן השדרנים. רולינס הביע רצון לאחד את הקבוצה, לעומת זאת, ריינס ואמברוז סירבו לכך ותקפו אותו. קיין הגיע כדי לעזור לרולינס, אך ריינס ואמברוז ביצעו עליו את מהלך הפאוורבומב על רולינס ששכב על שולחן שדרנים אחר. ריינס ואמברוז ביצעו על קיין את מהלך הפאוורבומב פעם נוספת לאחר מכן, אמברוז וריינס התפנו כדי להיאבק אחד מול השני. ריינס כשל בניסיון ביצוע שני מהלכי "אגרוף הסופרמן" על אמברוז, אך לבסוף הצליח בניסיון השלישי. הוא התקדם וביצע על אמברוז את מהלך הספיר, אך ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן נקטע על ידי רולינס. אמברוז ביצע על האחרון את מהלך הסיום שלו, ה-Dirty Deeds, אך מי ששבר את ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן היה קיין, שמשך את אמברוז מחוץ לזירה בתום ספירת שתיים. קיין הטיח את אמברוז במדרגות הזירה ולאחר מכן ביצע על ריינס את מהלך הצ'וקסלאם אל תוך מדרגות הזירה. אז, אורטון ביצע שני מהלכי RKO על ג'יימי נובל וג'ואי מרקורי ולאחר מכן ביצע על רולינס את מהלך הספייק DDT. אורטון התקדם אל עבר ביצוע מהלך ה-RKO, אך קיין היה במקום כדי להסיח את דעתו, כשספג בעצמו את מהלך זה. רולינס ניצל הסחת דעת זו לטובתו וביצע על אורטון את מהלך הפדיגרי, שהספיק לו כדי להשיג את הניצחון בקרב, שהקנה לו הגנה מוצלחת על התואר.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 ‏ R-טרות' ניצח את סטארדאסט קרב יחידים[2] 06:50
P2 האסנשן (קונור וויקטור) ניצחו את המטא פאוורס (קורטיס אקסל ומאצ'ו מנדאו) קרב זוגות[3] 02:50
3 שיימוס ניצח את דולף זיגלר קרב יחידים[4] 12:20
4 הניו דיי (ביג אי וקופי קינגסטון) (א) (עם אקסבייר וודס) ניצחו את סזארו וטייסון קיד (עם נטליה) בתוצאה 2–1 קרב 2 מתוך 3 הכרעות על אליפות הזוגות של ה-WWE[5] 12:40
5 בריי וויאט ניצח את רייבאק קרב יחידים[6] 10:54
6 ג'ון סינה (א) ניצח את רוסב (עם לאנה) קרב "אני נכנע" על אליפות ארצות הברית[7] 27:58
7 נעמי וטמינה ניצחו את התאומות בלה (ברי בלה וניקי בלה) קרב זוגות[8] 06:13
8 נוויל ניצח את המלך בארט בספירת חוץ קרב יחידים[9] 07:22
9 סת' רולינס (א) (עם ג'יימי נובל וג'ואי מרקורי) ניצח את רנדי אורטון, דין אמברוז ורומן ריינס קרב מרובע על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד[10]
אם רולינס היה מפסיד, קיין היה מפוטר מתפקידו כמנהל התפעולי
21:06
(א) – מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]