פייטרו פורקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

פייטרו פורקהאיטלקית: Pietro Forquet;‏ 2 ביולי 192527 בינואר 2023) היה שחקן ברידג' איטלקי ששיחק בקבוצה הכחולה, איתה הוא זכה 15 פעמים באליפות העולם בברידג' לנבחרות לאומיות. בן זוגו בקבוצה זו היה במרבית המקרים בניטו גארוצו ובמקרים אחרים אאוג'ניו קיאראדיה או גוליילמו סיניסקלקו. ביחד עם בניטו גארוצו כתב את הספר The Italian Blue Team Bridge Book הנחשב על ידי רבים כאוסף הטוב ביותר של חלוקות ברידג' מופלאות.

הזוג גארוצו-פורקה נחשב לאחד הזוגות החזקים בתולדות הברידג'. על פי מאמר משנת 1997 ב-Time Magazine, זוג זה הוא כנראה הזוג החזק ביותר בהיסטוריה של הברידג'. הוא השתמש בשלוש שיטות הכרזה שונות מבוססות קלאב: קלאב נפוליטאני, קלאב כחול ו-Precision.

פורקה כתב את הספר Bridge With The Blue Team וביחד עם גארוצו את הספר Italian Blue Team Bridge Book.

פורקה שנולד וגדל בנאפולי היה בנקאי. הוא היה ידוע בשקט הנפשי שלו במהלך המשחק. דוגמה בולטת לשקט הנפשי שלו הייתה באליפות אירופה ב-1956. בתחרות הגמר מול נבחרת צרפת הגיע פורקה לחוזה של ♠7 הניתן לביצוע. שותפו גוליילמו סיניסקלקו תיקן ל-7NT. היות שהשליטה בסדרת ה-♥ התבססה על חוסר (Void) בסדרה זכו הצרפתים ב-6 לקיחות בסדרה זו. מרבית השחקנים היו מגיבים בכעס כלפי שותפם. פורקה הסתפק באמירה שקטה שכל אחד לפעמים טועה. לטענת מומחים בזכות התנהגותו במקרה זה זכתה איטליה באליפות כי תגובה אחרת הייתה פוגעת בתפקודו של השותף בהמשך התחרות.[1]

פורקה נפטר ב-27 בינואר 2023.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Pietro Forquet & Benito Garozzo, The Italian Blue Team Bridge Book, Cassell, 1970
  • Pietro Forquet, Bridge with the Blue Team, Gollanz,1997, ISBN 0-575-06391-2

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Neapolitan Club, "Pietro Forquet - Interview Intelligence: Operational BI", neapolitanclub.altervista.org