פיראנה 3D

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיראנה 3D
Piranha 3D
בימוי אלכסנדר אז'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלכסנדר אז'ה, גרגורי ליבסור, מארק קנטון, מארק טוברוף עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פיט גולדפינגר
ג'וש סטולברג
אלכסנדר אג'ה
גרגורי ליבסור
עריכה בקסטר
שחקנים ראשיים אליזבת שו
דינה מאייר
ברוקלין פרולקס
קלי ברוק
ריקרדו אנטוניו צ'ווירה
איליי רות'
ריילי סטיל
אשלין ברוק
ריצ'רד דרייפוס
סטיבן ר. מקווין
אדם סקוט
כריסטופר לויד
ג'רי אוקונל
ג'סיקה זור
וינג ריימס
ג'יאנה מייקלס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל וונדמאקר
צילום ג'ון ר. לאונטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה The Weinstein Company
חברה מפיצה Dimension Films
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 באוגוסט 2010
משך הקרנה 88 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן, קומדיית אימה, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $24,000,000
הכנסות [1]$83,188,165
הכנסות באתר מוג'ו piranha3d
www.piranha-3d.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיראנה 3Dאנגלית: Piranha 3D) הוא סרט אימה אמריקאי בתלת-ממד משנת 2010, והוא חידוש לסרט באותו שם משנת 1978. הסרט בוים על ידי אלכסנדר אג'ה ומככבים בו אליזבת שו, אדם סקוט, ג'רי אוקונל, וינג ריימס, ג'סיקה זור, סטיבן ר. מקווין, כריסטופר לויד, וריצ'רד דרייפוס.

הסרט התקבל היטב על ידי המבקרים והרוויח מעל 83 מיליון דולר ברחבי העולם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייג בשם מת'יו בויד דג באגם ויקטוריה, כאשר רעידת אדמה מכה, המפצל את רצפת האגם וגורם למערבולת. בויד נופל ונקרע לגזרים על ידי קבוצה של פיראניה העולות מהתהום.

ג'ייק פורסטר מתפעל מתיירות מושכות כשחופשת האביב מתחילה. הוא מתאחד עם אהבתו הישנה, קלי ופוגש בדריק ג'ונס, פורנוגרף מוזר, וכן בדני, אחת השחקניות שלו. דריק משכנע את ג'ייק להראות לו מקומות טובים על אגם ויקטוריה לצילום סרט פורנוגרפי.

באותו לילה, אמו של ג'ייק, השריף ג'ולי פורסטר, מחפשת אחר מת'יו בויד הנעדר עם סגן פאלון. הם מוצאים את גופתו המרוטשת וחשובים לסגור את האגם, עם זאת זה קשה בגלל אלפיים סטודנטים החוגגים את חופשת האביב. למחרת בבוקר, צוללן מותקף ונאכל על ידי קבוצת פיראנות.

ג'ייק משחד את אחותו ואחיו, לורה וזיין, להישאר לבד בבית, כך שהוא יוכל להראות לדריק את האגם. אחרי שג'ייק עוזב, זיין משכנע את לורה לדוג באי שרטון קטן. הם שוכחים לקשור את הסירה ונתקעים באמצע האגם. בינתיים, ג'ייק הולך לפגוש את דריק ונתקל בקלי, המזמינה את עצמה לסירה של דריק. ג'ק פוגש את קריסטל, עוד אחת מהשחקניות של דריק, והצלם דרו.

ג'ולי לוקחת צוות של סייסמולוגים צוללנים - נובאק, סם, ופולה - לסדק. נובאק משער כי הקרע מוביל לאגם פרהיסטורי קבור. קנדרה וסם צוללים למטה ומגלים מערה גדולה המלאה בביצי פיראנה. שניהם נהרגים על ידי דגי הפיראנה לפני שיכולים להתריע לאחרים על הגילוי. נובאק וג'ולי מוצאים את גופתה של פולה ומושכים אותה על הסירה, ולוכדים פיראנה בודדת, שאותה הם לוקחים לקארל גודמן, ביולוג ימי שעובד בתור בעל חנות לחיות מחמד. הוא מסביר כי הפיראנה שתפסו היא זן פרהיסטורי, שנחשב כנכחד זמן רב, אשר היה חייב להיות לכוד מתחת לאדמה במשך למעלה משני מיליון שנים שבו הם גדלו להיות תוקפנים.

ג'ולי, נובאק, ופאלון מנסים לפנות את האגם, אך האזהרות שלהם מתעלמים עד שדגי פיראנה מתחילים לתקוף את התיירים. נובאק לוקח אופנוע ים ורובה ציד כדי לסייע בזמן שפאלון גורר אנשים לחוף וג'ולי מנסה לגרום לשחיינים להיכנס לתוך סירת המשטרה.

בינתיים, ג'ייק מבחין בלורה וזיין על האי, ומכריח את דריק להציל אותם. דריק מרסק את הסירה בכמה אבנים, ומציף את החדרים שמתחת לסיפון. קלי נלכדת במטבח בעוד דריק, קריסטל דרו נופלים אל תוך המים עקב ההשפעה של התנגשות. קריסטל נטרפת ודרו נעלם. בינתיים, דני מצליחה להחזיר את דריק שנאכל בחלקו אל הסירה.

לאחר שהכאוס מתיישב, ג'ולי מקבלת שיחת טלפון מג'ייק המתחנן לעזרה. ג'ולי ונובאק גונבים סירת מנוע ונוסעים לילדים. ג'ולי ונובאק מגיעים לג'ייק וקושרים חבל לסירה שלו. ג'ולי, דני, לורה, וזיין מתחילים לחצות את החבל, אבל דגי פיראנה תופסים את שערב של דני, ובסופו של דבר טורפים אותה. האחרים מגיעים למקום מבטחים, אבל חבל משתחרר. ג'ייק משתמש בגופתו של דריק כהסחת דעת, וקושר את החבל לעצמו והולך להציל את קלי. הוא קושר את קלי אליו ומדליק נור לאחר שחרור בלוני גז מאוחסנים. נובאק מדליק את הסירה ונוסע במהירות כשדגי הפיראנה מקיפים את קלי וג'ייק. הם נגררים למקום מבטחים ומכלי הפרופאן מתפוצצים, הורסים את הסירה והורגים את רוב דגי הפיראנה.

מר גודמן קורא לג'ולי ברדיו, וג'ולי מספרת לו כי הם כנראה הרגו את רוב דגי הפיראנה. גודמן אומר לה כי בלוטות הרבייה על הפיראנה שהם תפסו לא היו בוגרים, כלומר הדגים בהם נלחמו היו רק תינוקות. כשנובאק תוהה בקול היכן ההורים, פיראנה בגודל אדם קופצת החוצה ומכניסה אותו למים.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'רד דרייפוס אמר שהוא קיבל את התפקיד רק לאחר שבוב ויינשטיין שכנע אותו בכך שהציע לו משכורת גדולה יותר, אשר תרם לאחר מכן לצדקה. דרייפוס גם אמר כי הדמות שהוא משחק היא פרודיה למאט הופר, הדמות שהוא שיחק בסרט "מלתעות".[2]

שחקניות פורנו אשלין ברוק וג'יאנה מייקלס עושות הופעת אורח בסרט כחוגגות.[3]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'אק ראסל היה אמור במקור לביים את הסרט, ועשה שכתוב ללא קרדיט לתסריט של ג'וש סטולברג ופיטר גולדפינגר, וכמו כן שילב את התסריט המקורי של ג'ון סיילס שג'ו דנטה ביים.[4] אלכסנדר אג'ה נבחר לביים את הסרט במקום.[5]

הפקת הסרט הייתה אמורה להתחיל בסוף 2008, אך נדחתה עד מרץ 2009.[6] באוקטובר 2008, הצהיר אג'ה שהצילומים יתחילו באביב. הוא עוד אמר ש"זה כזה סרט קשה, לא רק בגלל העניין הטכני והדגים מ-CGI, אלא גם בגלל שכל זה קורה באגם.[7] הסרט מתרחש במהלך חופשת האביב, והאלופן רצה אותו מוכן לקיץ, אבל אם יש לך 1,000 אנשים שצריכים להירצח בתוך המים, אתה צריך לחכות לטמפרטורה המתאימה המים, חמזג האוויר, לכל."[8]

הצילומים התרחשו ביוני 2008, בערוץ בברידג'ווטר באגם האוואסו, הממוקם באריזונה. המים נצבעו באדום לצילומים.‏[9]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"פיראנה 3D" קיבל ביקורות חיוביות, וקיבל דירוג של 73% באתר Rotten Tomatoes‏.[10]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Dimension Films" הודיעו שסרט המשך נמצא בתהליך עבודה ונקרא "פיראנה 3DD"‏.[11] הסרט מבוים על ידי ג'ון גולאגר ונכתב על ידי פטריק מלטון ומרכוס דאנסטן. מככבים בו וינג ריימס, פול שיר וכריסטופר לויד, המשחזרים את תפקידיהם מ"פיראנה 3D".[12] הסרט יצא לאקרנים ב-1 ביוני 2012.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Piranha 3D (2010)". Box Office Mojo. Amazon.com. 2010-08-20. נבדק ב-2010-09-06.
  2. ^ "Richard Dreyfuss reveals why he made 'Piranha 3-D:' "to get money";– Film.com". Film.com. נבדק ב-19 באוגוסט 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "'Piranha 3D' Test Screened, Bloodiest Movie Ever?". Bloody-disgusting.com. נבדק ב-2010-08-18.
  4. ^ Fleming, Michael (6 ביוני 2005). "Chiller chomps Piranha". Variety. נבדק ב-2008-10-26. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Attack of the 'Piranha'! Massive Richard Dreyfus Scoop, Tons of Meaty Images!". Bloody Disgusting. 2010-01-14. נבדק ב-2010-07-24.
  6. ^ "Aja Doesn't Start Piranha Until '09". ShockTillYouDrop.com. 10 בספטמבר 2008. נבדק ב-2008-10-26. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Bootlegged Look at the 'Piranha 3D' Trailer!". Bloody Disgusting. 2010-01-09. נבדק ב-2010-07-24.
  8. ^ Utichi, Joe (10 באוקטובר 2008). "Exclusive: Alexandre Aja talks Mirrors and Piranha 3D". Rotten Tomatoes. נבדק ב-2008-10-26. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "'Piranha 3D' Test Screened, Bloodiest Movie Ever?". Bloody Disgusting. נבדק ב-2010-07-24.
  10. ^ "Piranha 3D Movie Reviews, Pictures". Rotten Tomatoes. Flixster. נבדק ב-11 במאי 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Dimension Films Announces Piranha 3D Sequel - ComingSoon.net". ComingSoon.net. 22 באוגוסט 2010. נבדק ב-22 באוגוסט 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Ving Rhames to Swim With the Fishes Again in Piranha 3DD?". Horror Movie, DVD, & Book Reviews, News, Interviews at Dread Central, DreadCentral.com. 16 בדצמבר 2011. נבדק ב-17 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)