הפרופסור המפוזר (1997)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פלאבר)
הפרופסור המפוזר
Flubber
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
מבוסס על "הפרופסור המפוזר" (1961)
בימוי לס מייפילד
הופק בידי ג'ון יוז, ריקארדו מסטרס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ביל וולש, ג'ון יוז עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Harvey Rosenstock עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רובין ויליאמס
מרשה גיי הארדן
ג'ודי בנסון
מדבבים ג'ודי בנסון (Weebo) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דני אלפמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דין קנדי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, גרייט אוקס הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 26 בנובמבר 1997
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט מדע בדיוני, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 80 מיליון דולר
הכנסות 178 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו flubber
movies.disney.com/flubber
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפרופסור המפוזראנגלית: Flubber, פלאבר) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1997, בבימויו של סטפן הרק. הסרט מבוסס על הסרט "הפרופסור המפוזר" משנת 1961.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופסור פיליפ בראניארד מנסה למצוא מקור כוח חדש על מנת להציל את המכללה בה הוא מלמד מסגירה. הוא יוצר יצור ירוק דמוי גומי שיכול לקפוץ ולשנות צורה וביחד עם העוזרת הרובוטית "וויבו" הוא מכנה אותו "פלאבר" (גומי מעופף). אולם הוא לא הופיע פעמיים לחתונתה של שרה, ארוסתו אשר רצתה להתחתן איתו. לאחר שלא הופיע בפעם השלישית, נכנס פיליפ למשרדה של שרה כדי להסביר ללא הצלחה ושרה סיימה ביניהם את הקשר. בינתיים הדיקן מתאכזב שפיליפ הכשיל את בנו ושולח את עוזריו לגרום לו להעלות את הציון, אולם בעקבות ניסוי שניהם הובסו בידי כדור גולף וכדור באולינג אשר כוסו בפלאבר.

פיליפ השתמש בפלאבר כדי להפעיל את המכונית כדי שתעוף. בזמן הניסוי הוא רואה את שרה עם יריבו, וילסון קרופט ונרגז. בינתיים וויבו יוצרת בחורה הולוגרמית בשם "סילוויה" שתתאהב בפיליפ, לפתע פיליפ התעורר עם רעיון חדש, הוא עשה ניסוי במגרש הכדורסל עם הפלאבר ושם את הפלאבר בנעלי הספורט ובכדורסל. מאוחר יותר בזמן משחק, בזכות הפלאבר, הקבוצה הכושלת של מדפילד הפכה למצליחה והביסה את הקבוצה המתחרה. אולם שרה עדיין לא האמינה לפיליפ והלכה עם וילסון.

כאשר חזר הביתה, הביע פיליפ את רגשותיו בפני וויבו והיא הקליטה אותו, ולאחר מכן הגיעה וויבו אל ביתה של שרה והשמיעה לה את ההקלטה, כאשר שרה שמעה את ההקלטה היא שמחה והגיעה לביתו של פיליפ. כאשר הם נכנסו למכונית המעופפת, הציעה שרה על המכונית המעופפת שיכולה להרוויח מלא כסף ולהציל את מכללת מדפילד מסגירה.

לאחר שחזרו הביתה, הופיע צ'סטר הוניקר והציע עסקה שפיליפ ימכור לו את הפלאבר, אך פיליפ סרב. בלילה הופיעו שני העוזרים של הוניקר וחפשו את הפלאבר, וויבו נסתה לעצור אותם, אך הם שברו אותה באמצעות מחבט בייסבול ולקחו את הפלאבר. כאשר שרה ופיליפ חזרו, הם כילו שהפלאבר נגנב ושוויבו נשברה. פיליפ לא ידע מה לעשות, אולם בעזרת תמיכתו של שרה, הוא ראה במחשב את וויבו ההולוגרמית אשר אמרה לו שהיא הורידה קובץ שלה למחשב שלו ושיש לה בת בשם וויבט.

לאחר מכן נסעו פיליפ ושרה אל המשרד של הוניקר "להסכים על ההצעה" במטרה להציל את פלאבר, שם הם גילו שוילסון עובד בשביל המיליונר, ולאחר ששחררו את פלאבר, הם התעמתו עם הנוכלים ובעזרת הפלאבר הם הביסו אותם. יום למחרת פיליפ ושרה התחתנו בזכות וויבט אשר הראתה את פיליפ על המסך שלה ולאחר מכן הם נסעו לירח דבש במכונית המעופפת יחד וויבט ופלאבר.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הפרופסור המפוזר בוויקישיתוף