פלוטו השובב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלוטו השובב
Playful Pluto
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, פינטו קולביג
מוזיקה פרנק צ'רצ'יל, לארי מורי, פול סמית'
אנימטור נורם פרגוסון, דיק לנדי, ארט באביט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 3 במרץ 1934[1]
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

פלוטו השובבאנגלית: Playful Pluto) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1934, בבימויו של ברט גילט. הסרט הוא ה-65 בסדרת "מיקי מאוס" שיצא לאקרנים והשלישי באותה השנה.[2] הוא ידוע כסרט הראשון שהציג את פלוטו כדמות מרכזית.

הסרט, שיצא בשחור-לבן, יצא בגרסה עם צבע בשנת 1991.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שמיקי מאוס עובד בגינה שלו פלוטו ממשיך להטריד ולהפריע לו. לאחר שפלוטו תולש את הצינור ממקומו, מיקי יורד למרתף בכדי לסגור את השיבר. בגלל שהמרתף חשוך, מיקי מדליק פנס וממקם אותו בפיו של פלוטו, תוך שהוא מתקן את הבעיה. אך פלוטו לבסוף בולע את הפנס, אשר נדלק בתוך גופו כשפלוטו מגהק, ומראה את השלד שלו כמעין רנטגן.

פלוטו המבוהל אץ לבית כשמיקי אחריו, ובטעות קורע את רשת הכניסה בדלת הבית. בעוד פלוטו מסתתר במגירות השידה, מיקי שם לב לכמות גדולה של זבובים הנכנסים לבית עקב הפרצה שנוצרה ברשת. מיקי אוטם אותה באמצעות מסמור כתונת לילה לדלת, שמוכיחה עצמה כלא יעילה, ומפזר בבית ניירות זבובים[א].

תוך שהוא עוקב אחר זבוב, פלוטו נדבק לאחד מניירות הזבובים, ולאחר הסתבכות ארוכה ברצון להיחלץ מצרתו, הוא נתקע בתוך הווילון כאשר מיקי מגיע לעזור לו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מפורסם בסצנה קלאסית שבה פלוטו נתקע על פיסת נייר הזבובים. סצנה זו, שהונפשה על ידי נורם פרגוסון, תוארה כחיונית בהיסטוריית הנפשת דמויות, מכיוון שלראשונה זה נראה שדמות מונפשת באמת חושבת ויש לה מוח משלה. הקטע הוא גם קלאסי מכיוון שהוא הדגים כיצד אמני דיסני הצליחו לקחת מצבים פשוטים ולבנות הומור באמצעות הדמות.

קטעים מהסרט המצויר, כולל סצנת נייר הזבובים, שימשו בסרט "מסעות סאליבן" (1941) של פרסטון סטרג'ס, שבו דמות הכותרת (בגילום השחקן ג'ואל מקריי) יש התגלות תוך כדי צפייה ב"פלוטו השובב".

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באנגלית " flypaper", דף דביק הנועד ללכידת חרקים ובמיוחד זבובים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)