פלונטר עד עצם היום הזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלונטר עד עצם היום הזה
Tangled Ever After
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "פלונטר" מאת Walt Disney Pictures ואולפני ההנפשה של וולט דיסני
בימוי נייתן גרנו, ביירון הווארד
הופק בידי איימי סקריבנר
תסריט נייתן גרנו, ביירון הווארד
עריכה דייוויד בס, ליסה לינדר, טים מרטנס
מדבבים ראו כאן
מדבבים בעברית ראו כאן
מוזיקה קווין קליאש
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Walt Disney Pictures
אולפני ההנפשה של וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 13 בינואר 2012
ישראלישראל 2012
משך הקרנה כ-6 דקות
שפת הסרט אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
סוגה הנפשה ממוחשבת, קומדיה רומנטית, פנטזיה
סרט קודם פלונטר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb

פלונטר עד עצם היום הזהאנגלית: Tangled Ever After) הוא סרט קצר אמריקאי בהנפשה ממוחשבת, מסוגת קומדיה רומנטית ופנטזיה, אשר משמש כסרט המשך לסרט באורך מלא "פלונטר" משנת 2010. הסרט בוים ונכתב על ידי נייתן גרנו וביירון הווארד לאחר הביקוש הפופולרי[1], והופק על ידי Walt Disney Pictures ואולפני ההנפשה של וולט דיסני.

עלילת הסרט מתרחשת לאחר אירועי סרט הקולנוע "פלונטר", סרט הטלוויזיה "פלונטר: לפני שהכל התחיל" וסדרת הטלוויזיה "פלונטר: הסדרה" הכוללת שלוש עונות, והיא מתרחשת ביום החתונה של רפונזל ויוג'ין פיצהרברט, שלכבודו ממלכת קורונה במצב רוח חגיגי. עם זאת, הזיקית פסקל והסוס מקסימוס מאבדים את טבעות האירוסין של הזוג, ויוצאים למסע רווי הרס בממלכה במטרה להשיב אותן.

הקרנת הבכורה של הסרט הייתה בהפצת סרטי אולפני וולט דיסני בארצות הברית ב-13 בינואר 2012, לפני הקרנת הסרט "היפה והחיה" בגרסת התלת־ממד. בהמשך הסרט שודר באותה מדינה לפני הקרנת הבכורה הטלוויזיונית של הסרט "הנסיכה והצפרדע" בערוץ דיסני ב-23 במרץ 2012, לאחר מכן, בסתיו 2012, צורף כבונוס למהדורת היהלום של ה-DVD של הסרט "סינדרלה", ויותר מאוחר הוא נהיה זמין בשירות הסטרימינג דיסני+. בישראל הסרט שודר לראשונה בדיבוב לעברית בערוץ דיסני ג'וניור בשנת 2012. אורך הסרט הוא כ-6 דקות.

במהלך ביצוע השיר "Stronger Than Ever Before" בפרק "שובה של רפונזל", המשמש כפרק הפתיחה של העונה השלישית של "פלונטר: הסדרה", רואים את הזיקית פסקל והסוס מקסימוס יוצאים למסע חיפוש ברחבי הממלכה לאחר שאיבדו כתר, בדומה לעלילת הסרט[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת לאחר אירועי סרט הקולנוע "פלונטר", סרט הטלוויזיה "פלונטר: לפני שהכל התחיל" וסדרת הטלוויזיה "פלונטר: הסדרה", והיא מתרחשת ביום החתונה של רפונזל ויוג'ין פיצהרברט, שלכבודו ממלכת קורונה במצב רוח חגיגי. הזיקית פסקל והסוס מקסימוס הם נושאי טבעות האירוסין ופורסי הפרחים באירוע החתונה. כשהכומר מתחיל לדבר, אחד הפרחים נכנס לאפו של מקסימוס, דבר הגורם לו להתעטש ולשגר את הטבעות מחוץ לטירה. דבר זה גורם למקסימוס לחלום בהקיץ שהכומר מבקש את הטבעות ומגלה שהן נעלמו, ובעקבות האבדה המלכה אריאנה מתלוננת שאלו היו טבעות הנישואים של אמה של סבתה ואחד השומרים אומר ש"הממלכה מתפרקת". זה גורם להרבה כאוס ברחבי הממלכה ומתחילים להתרחש פיצוצים. כשמתעורר מהחלום, מקסימוס יוצא יחד עם פסקל למצוא את הטבעות כאשר כל אחת מהן השתגרה לכיוון שונה, דבר הגורם לשניים להתפצל.

במהלך הסרט רואים את השניים במרדף אחר טבעות האירוסין, כאשר על הדרך הם עושים, בלי כוונה, הרס בממלכה. בסיום הסרט פסקל ומקסימוס משיגים את הטבעות ומוסרים אותן לזוג המתחנן. הכומר מכריז עליהם כבעל ואישה והם מתנשקים.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי שרון כהן, והופק על ידי הדס מוזס.

שם הדמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
רפונזל מנדי מור משי קלינשטיין
יוג'ין פיצהרברט זאקרי לוי מיכאל עינב
כומר אלן דייל אלברט כהן
בריון שיכור פול פ' טומקינס
המלכה אריאנה קארי וולגרן אורנה כץ
פסקל פרנק ולקר[3]
מקסימוס נייתן גרנו[3]

בנוסף דיבבו בדיבוב העברי גדי לוי ושרון כהן.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סילאס לסניק, Disney’s Tangled Ever After Heads to Theaters, באתר ComingSoon.net,‏ 14 בנובמבר 2011
  2. ^ Stronger Than Ever Before 💕 - Music Video - Rapunzel's Tangled Adventure - Disney Channel, באתר יוטיוב
  3. ^ 1 2 הדיבוב המקורי נשאר בדיבוב העברי