פלימות' ארגייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פליימות' ארגייל)
פלימות' ארגייל
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל פלימות' ארגייל
כינוי The Pilgrims (הצליינים)
תאריך ייסוד 1886 כמועדון כדורגל ארגייל;
התמקצעות בשנת 1903
אצטדיון הום פארק, פלימות'
(תכולה: 20,992)
בעלים James Brent עריכת הנתון בוויקינתונים
נשיא רוי גרדנר
יו"ר James Brent עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן סטיבן שומאכר
ליגה צ'מפיונשיפ
www.pafc.co.uk
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון כדורגל פלימות' ארגייל (אנגלית: Plymouth Argyle Football Club) היא קבוצת הכדורגל הבכירה של העיר פלימות', השוכנת בדרום-מערב אנגליה. הקבוצה משחקת בצ'מפיונשיפ, ליגת המשנה באנגליה. אצטדיונה הביתי של הקבוצה הוא הום פארק, המונה 20,922 מושבים. זוהי הקבוצה המקצוענית הדרומית והמערבית ביותר באנגליה.

כינויה של הקבוצה הוא הצליינים (הפילגרימז, The Pilgrims) על שם מספרם הרב של תושבי פלימות' שעזבו את אנגליה לטובת העולם החדש במאה ה-17. המייפלאואר, הספינה המקומית בה השתמשו המהגרים, מעטרת את סמל המועדון, ומדיה ירוקים-כהים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון נוסד כקבוצה חובבנית בשנת 1886, כשהוא מאמץ את השם מועדון הכדורגל ארגייל. המועדון לא הצליח להתרומם וסדרה של כישלונות הביאה לפירוקו המוחלט בשנת 1894. שלוש שנים לאחר מכן הוקם מחדש והיה לחלק ממועדון הספורט ארגייל אתלטיק. בשנת 1903 התמקצע המועדון ואימץ את שמו הנוכחי, פלימות' ארגייל. השם ארגייל מקורו ככל הנראה ברגימנט של הצבא הבריטי, ארגיל אנד סות'רלנד היילנדרס, שחנה סמוך לפלימות'. עם זאת, היו שטענו כי מקור השם הוא במסבאה האהובה על מייסדי המועדון, The Argyle Tavern. אחרים הצביעו על כך שמקור השם הוא ברחוב ארגייל טראס שבפלימות'.

הום פארק, מגרשה הביתי המקורי של פלימות' ארגייל מיום כינונה כמועדון מקצועני, הושמד על ידי הלופטוואפה במלחמת העולם השנייה. האצטדיון שוקם לאחר המלחמה, אולם מאמצים כבירים להרחיבו נעשו בשנים האחרונות, ושני יציעים חדשים נבנו במיוחד בשנת 2002.

המועדון מעולם לא הצליח להעפיל לליגה האנגלית הבכירה, ורוב שנותיו עברו בליגות הנמוכות, האזוריות והחובבניות. את ההישג המשמעותי הראשון בתולדותיה רשמה הקבוצה בשנת 1959, כאשר זכתה באליפות הליגה האנגלית השלישית והעפילה לליגה האנגלית השנייה, אף שלא הצליחה לשרוד בה זמן רב. בשנים הבאות התנדנה הקבוצה בין הליגה השלישית והרביעית.

בשנות ה-90 של המאה ה-20 אימנו מספר מאמנים ידועים את הקבוצה, ביניהם ג'ון גרגורי, פיטר שילטון וניל וורנוק, ונחלו הצלחות מעורבות. לגדולה שבהן אחראי ניל וורנוק, אשר הצליח לזכות בפלייאוף העלייה לליגה השלישית בשנת 1996.

באוקטובר 2000 מונה המאמן הסקוטי פול סטארוק למנג'ר הקבוצה. סטארוק הוביל את הפילגרימז לזכייה מוחצת באליפות הליגה האנגלית הרביעית בעונת 2001/2002, כשהקבוצה צוברת 102 נקודות - שיא בתולדות המועדון והליגה. סטארוק הוסיף להצליח, אך לקראת סוף עונת 2003/2004, כשפלימות' מוליכה את הליגה האנגלית השלישית בהפרש ניכר, עזב את מועדונו מזה כארבע שנים לטובת קבוצת הפרמייר ליג סאות'המפטון. מחליפו בתפקיד, בובי ויליאמסון, השלים את המשימה וזכה באליפות הליגה השלישית לעונת 2003/04. כך העפילה פלימות' לליגת המשנה מהליגה הרביעית בפרק זמן בן שלוש שנים. את עונתו השלמה הראשונה כמאמן סיים ויליאמסון במקום ה-17, מרחק חמישה מקומות מהקו האדום. מאז ועד עונת 2007/2008 מונו ארבעה מאמנים שונים, והאחרון בהם היה פול סטארוק שהחל את עבודתו במועדון בנובמבר 2007.

בסיום עונת 2009/2010 נשרה פלימות' לפוטבול ליג הראשונה ובחלוף שנה נוספת ירדה לפוטבול ליג השנייה ובכך השלימה ירידה של שתי ליגות בשתי עונות בלבד. בעונה הבאה היא כמעט ירדה לנשיונל ליג, הליגה החמישית באנגליה, אחרי שסיימה את העונה במקום ה-21 כשהיא מרוחקת רק שתי נקודות מהירידה. גם בעונת 14/2013 נאבקה הקבוצה נגד הירידה לליגה החמישית, ורק נקודה הפרידה בינה לקבוצה שירדה ליגה.

מצבה של הקבוצה השתפר לאחר מכן ובעונות 2014/2015 ו-2015/2016 השתתפה הקבוצה בפליאוף על ההעפלה לפוטבול ליג הראשונה (הליגה השלישית), כשבעונת 2015/2016 העפילה הקבוצה לגמר הפלייאוף בו הפסידה לווימבלדון.

בעונת 2016/2017 העפילה הקבוצה לפוטבול ליג הראשונה אחרי 6 שנות היעדרות. בחלוף שנתיים נשרה הקבוצה חזרה לפוטבול ליג השנייה לאחר שסיימה את העונה במקום ה-21.

בסיום עונת 2019/2020 חזרה פלימות לפוטבול ליג הראשונה אחרי שנה אחת של היעדרות לאחר שסיימה את העונה במקום השלישי.

בסיום עונת 2022/2023 סיימה הקבוצה במקום הראשון בפוטבול ליג הראשונה ושבה לצ'מפיונשיפ.

סגל נוכחי[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-2 באפריל 2024
מס' עמדה שם
1 אנגליהאנגליה שוער מייקל קופר
2 אנגליהאנגליה הגנה באלי מומבה
3 אנגליהאנגליה הגנה לינו סוסה (בהשאלה מאסטון וילה)
4 אנגליהאנגליה קשר ג'ורדן הוגטון
5 ספרדספרד הגנה חוליו פלגואסואלו
6 אנגליהאנגליה הגנה דן סקאר
8 אנגליהאנגליה הגנה ג'ו אדווארדס (קפטן)
9 סקוטלנדסקוטלנד חלוץ ריאן הארדי
10 אנגליהאנגליה חלוץ מורגן וויטייקר
11 אנגליהאנגליה קשר קאלום רייט
14 אנגליהאנגליה הגנה מיקל מילר
מס' עמדה שם
15 סיירה לאוןסיירה לאון חלוץ מוסטפא בונדו
16 אנגליהאנגליה קשר אלפי דיוויין (בהשאלה מטוטנהאם הוטספר)
17 אנגליהאנגליה הגנה לואיס גיבסון
20 אנגליהאנגליה קשר אדם רנדל
21 אנגליהאנגליה שוער קונור האזארד
22 זימבבואהזימבבואה הגנה ברנדן גלאווי
23 ניו זילנדניו זילנד חלוץ בן ויין
25 אנגליהאנגליה שוער קאלום בורטון
26 אנגליהאנגליה הגנה אשלי פיליפס (בהשאלה מטוטנהאם הוטספר)
27 אנגליהאנגליה קשר אדם פורסשאו
29 אנגליהאנגליה הגנה מתיו סורינולה


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פלימות' ארגייל בוויקישיתוף