פלר חסן-נחום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלר חסן-נחום
לידה 27 בספטמבר 1973 (בת 50)
בריטניהבריטניה לונדון, בריטניה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך עלייה 2001
השכלה עורכת דין, קינגס קולג' לונדון
עיסוק המשנה לראש עיריית ירושלים
מפלגה הליכוד
סיעה ירושלים תצליח
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פלר חסן-נחום (נולדה ב-27 בספטמבר 1973) היא פוליטיקאית ויועצת תקשורת ישראלית ילידת בריטניה, חברת מועצת ירושלים הנושאת בתואר משנה לראש עיריית ירושלים ואחראית על תיקי קשרי חוץ, פיתוח כלכלי בינלאומי ותיירות, וחברת הנהלה ברשות לפיתוח ירושלים. ב-2020 הייתה ממקימות הפורום העסקי איחוד האמירויות-ישראל. ב-2023 מונתה על ידי השר אלי כהן לשליחה מיוחדת של משרד החוץ לעניני חדשנות.[1] חסן-נחום מרבה לייצג את ישראל בראיונות לכלי מדיה בינלאומיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלר חסן-נחום נולדה בלונדון, שבבריטניה, וגדלה בגיברלטר. היא בתם של סר יהושע חסן, שכיהן כראש השרים של גיברלטר,[2] ומרסל בן-סימון,[3] שניהם יהודים ממוצא מרוקאי. אחותה הצעירה, מרלן חסן נחון, היא חברת פרלמנט גיברלטרית ומנהיגה של מפלגת "גיברלטר ביחד".[4]

חסן-נחום דוברת עברית, ספרדית ואנגלית.[5] בשנת 1991 חזרה ללונדון ללמוד משפטים בקינגס קולג' לונדון, שם כיהנה כנשיאת האגודה היהודית.[4] לאחר שהוסמכה כפרקליטה בשנת 1997, היא התמחתה בלונדון והפכה למנהלת הקמפיין של הסיוע היהודי העולמי.[5]

בשנת 2001 עלתה לישראל.[6] היא נשואה ואם לארבעה.[7]

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם סיום לימודי המשפטים הייתה חסן-נחום עורכת דין במידל טמפל ולאחר מכן שימשה כמנהלת קמפיין בחברת "הסיוע היהודי העולמי", ארגון צדקה יהודי בריטי שעבד עם קהילות יהודיות ולא יהודיות.[8]

לאחר שעלתה לישראל במהלך האינתיפאדה השנייה,[9] כיהנה כבכירה בג'וינט ומשנת 2007 כמנכ"לית בית הילדים "תקווה", התומך בילדים יהודים חסרי בית, יוצאי ברית המועצות לשעבר.[10] בהמשך הייתה ממייסדי חברת ייעוץ התקשורת Message Experts שבין רשימת לקוחותיה מובילאיי, NICE, אמדוקס, סיסקו, סימנס, מכבי שירותי בריאות, משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי ועוד. כחלק מפעילותה לקידום הייטק ותעסוקה בירושלים, כיהנה בדירקטוריון של עמותת "Made in Jerusalem" שמקדמת הייטק ויזמות בבירה.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 הצטרפה חסן-נחום למפלגת "ירושלמים" הליברלית-פלורליסטית .[11] בשנת 2016 נכנסה, כחלק מרוטציה ברשימת סיעת ירושלמים, למועצת העיר ירושלים והובילה את הוועדה לשימור אתרי מורשת. היא כיהנה כיו"ר "ירושלמים" מדצמבר 2017 והצטרפה לקואליציה של ניר ברקת, פחות משנה לאחר שפרשה והפכה ליו"ר האופוזיציה, בעקבות התנגדותה למהלך השביתה של ברקת, במסגרתה לא נאספה אשפה מרחובות העיר כמה ימים .[12] לאחר כניסתה לקואליציה קיבלה את תיק התחבורה ושימור אתרים.

בבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2018 הצטרפה חסן-נחום לרשימתו של השר זאב אלקין ממפלגת "ירושלים תצליח", שהוקמה על ידי ראש העיר הקודם בירושלים ניר ברקת.[13]

לאחר הבחירות סיעתה התפצלה וחסן-נחום נותרה בסיעת יחיד. ב־13 בנובמבר 2018 ראש העיר משה ליאון מינה אותה למשנה לראש עיריית ירושלים, כממונה על קשרי תיירות ויחסי חוץ,[14] כולל פילנתרופיה, פיתוח כלכלי בינלאומי, יחסים עסקיים וענייני תפוצות.[15] בין תחומי האחריות של חסן-נחום הוא התאמת שגרירויות חדשות בעיר. היא עובדת מול משרד החוץ האמריקאי על שגרירות ארצות הברית בירושלים ועוזרת לתכנן מחוז שגרירויות בשכונת ארנונה בירושלים.[16] כמו כן היא מכהנת כחברת הנהלה ברשות לפיתוח ירושלים, ומתמקדת בקידום הייטק ותיירות.

באוגוסט 2020 לקראת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות הייתה חסן-נחום ממקימות הפורום העסקי איחוד האמירויות-ישראל UAE - Israel Business Council, שפועל ליצירת שיתופי פעולה בין ישראל למדינות המפרץ בתחומי הטכנולוגיה, העסקים והתיירות. באוקטובר 2020 ביקרה בדובאי כחלק ממשלחת של דיפלומטים ואנשי עסקים, ואמרה כי היא פועלת עם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ליצירת מרכז טכנולוגי בינלאומי במזרח ירושלים.[17]

לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש התמודדה חסן-נחום בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת אך לא נבחרה למקום ריאלי.

השקפות ודעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חסן-נחום מגדירה את עצמה כיהודיה דתית וציונית.[18] היא מאמינה שנשים צריכות לקחת חלק בשלטון המקומי, "אני מאמינה באמונה שלמה שעד שנשים לא יהוו 50% מעמדות קבלת ההחלטות העולם שלנו יישאר לא מאוזן. השלטון המקומי משפיע על חיי היומיום שלנו וזה חיוני להחזיק נשים בתפקידים אלה מכיוון שכשנשים סביב השולחן ההחלטות פשוט טובות יותר. "[19] חסן-נחום גם הצהירה שהגדלת ההשתתפות בכוח העבודה ובשיפור החינוך במגזר הערבי הם אתגרים גדולים עבור העירייה.[5]

היא תומכת באוכלוסיות שוליים בישראל כולל נשים חרדיות, מהגרים ואתיופים.[4] היא דיברה בפומבי על פיתוח ירושלים כמוקד טכנולוגיה; סוגיות תחבורה וניידות; יעילות תקציבית; ממשל תקין; ועל זכויותיהם של חולי סרטן. בראיון בשנת 2019 אמרה חסן-נחום כי על רקע משפחתה המגוון היא מסוגלת להבין ולהושיט יד לקהילות שונות: "אני יכולה לכבד את התרבות הערבית, לדבר כמו אנדלוסית ולחשוב כמו אדם לטיני, בריטי ויהודי ספרדי גם יחד."[5]

במהלך הבחירות לרשויות המקומיות 2018, קרא סניף ירושלים המקומי של הליכוד לראש הממשלה נתניהו לחזור בו מתמיכתו בזאב אלקין לראשות העיר, משום שלטענתם "מספר שתיים של אלקין היא הגברת פלר חסן-נחום אשר לפי הפרסומים הינה פעילה בעמותת ‘השגחה פרטית’...ומקורות המימון שלה הם קרן ‘שוסטרמן’, קרן ‘לישטאג’ ו’הפדרציה של ניו יורק’, כאשר ידוע לכל גם הקשר שלהן ל”קרן החדשה לישראל”.[20]

בדצמבר 2019 מספר משפחות שכולות מחו על נוכחותה של חסן-נחום באירוע בנושא תוכנית הרכבל לעיר העתיקה, שאורגן על ידי ארגון עמק-שווה, הנתמך על ידי האיחוד האירופי.[21] בכנס יצאה חסן-נחום נגד המעורבות של האיחוד האירופי בכנס והביעה תמיכה בתוכנית הרכבל.[22]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פלר חסן-נחום בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שחקני חיזוק לדיפלומטיה הישראלית בעולם, באתר GOV.IL
  2. ^ "Sir Joshua's daughter takes seat in Jerusalem council".
  3. ^ "Obituary: Sir Joshua Hassan | The Independent".
  4. ^ 1 2 3 Joe Wallen (16 בינואר 2018). "Jerusalem's new British-born deputy mayor: Israel is no apartheid state - it just has an issue with bad PR". The Independent. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 3 4 "Meet Jerusalem's deputy mayor: Fleur Hassan-Nahoum - JNS.org".
  6. ^ "Jerusalem mayoral candidate picks U.K.-born politician as running mate - Israel News - Jerusalem Post". www.jpost.com.
  7. ^ "Fleur Hassan-Nahoum, Councilor of Jerusalem: "The transfer of the US embassy pushes the Palestinians to sit down and talk to us"". 17 במאי 2018. אורכב מ-המקור ב-2019-08-15. נבדק ב-2020-04-10. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Debbie Bartlett (29 בדצמבר 2017). "New deputy mayor of Jerusalem is Gibraltarian". SUR in English. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Fleur Hassan-Nahoum". TEDx Jerusalem.
  10. ^ "Fleur Hassan-Nahoum". Women's International Zionist Organization.
  11. ^ Rafi Perlstein (5 באוגוסט 2018). "Elections 2018: After a political storm, Councilor Fleur Hassan-Nahoum opens her mouth" בחירות 2018: אחרי שגרמה לסערה פוליטית, חברת המועצה פלר חסן־נחום פותחת את הפה. אורכב מ-המקור ב-2019-09-09. נבדק ב-2020-07-11. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ סגנית ראש העיר החדשה פלר חסן-נחום מגיבה לביקורת החריפה נגדה | כל העיר, באתר כל העיר ירושלים, ‏2017-12-27
  13. ^ Elkin puts Anglo candidate second on his list
  14. ^ "Jerusalem is the 'laboratory for the solution' says deputy mayor". Jewish Insider. 1 באפריל 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Martin, James (28 בדצמבר 2018). "UK-born politician named Jerusalem's first Diaspora minister". נבדק ב-7 בינואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ "Daily Kickoff: On the trail with Nir Barkat | Meet Fleur Hassan-Nahoum | Jeff Zucker for NYC Mayor? | Will Bloomberg reconsider?". Jewish Insider. 2 באפריל 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Natasha Turak, Saudi Arabia is the 'white whale' of Israel's Middle East peace deals, Jerusalem official says, CNBC, ‏2020-10-12 (באנגלית)
  18. ^ Oryszczuk, Stephen (19 במאי 2017). "Meet Jerusalem's 'Orthodox feminist' would-be mayor". The Times of Israel. {{cite news}}: (עזרה)
  19. ^ Shoshanna Keats Jaskoll (22 באוקטובר 2018). "Voting for women can make our lives better". The Jewish Chronicle. {{cite news}}: (עזרה)
  20. ^ הרבה יותר נוח לגלוש באפליקציית חדשות 20, לחץ עכשיו להורדה, הליכוד בירושלים דורש מרה”מ שלא לתמוך באלקין, באתר חדשות 20, ‏2018-09-30 (באנגלית) (ארכיון)
  21. ^ Michal Chin (19 בדצמבר 2019). שכולות מוחות: משנה לראש עיריית ירושלים תשתתף בכנס של ארגון שמאל קיצוני "Protest by families of the victims of terrorism". {{cite news}}: (עזרה); Check |url= value (עזרה)
  22. ^ המשנה לראש העיר ירושלים בכנס שמאל: אני מתנגדת להתערבות של האיחוד האירופי, באתר ערוץ 7 חדשות, פוליטיקה, תרבות, יהדות ועוד