פנטגו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פנטגו
משחק פנטגו, ניצחון של הלבן
משחק פנטגו, ניצחון של הלבן
כללי
סוגה משחק לוח עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר שחקנים 2
גילאים מעל 8
זמן המשחק כ-15 דקות
מיומנות אסטרטגיה וטקטיקה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פנטגו הוא משחק לוח לשני שחקנים, מסוג משחקי חשיבה. הוא מבוסס על משחק איקס עיגול אך מורכב יותר. ייחודו של המשחק בכלליו הפשוטים מחד, ובמחשבה המורכבת מאידך. המשחק הומצא בשנת 2004, וזכה בפרסי המשחק הטוב ביותר לשנים 2005, 2006 ו-2007. מספר אפשרויות המשחק הוא כמה עשרות מיליארדים.

המשחק מכיל 36 אבני משחק - 18 לבנות ו-18 שחורות, וכן לוח של 6X6 משבצות, כשהלוח מורכב מארבעה לוחות של 3X3, וכל לוח ניתן לסיבוב בנפרד. כל משתתף בתורו שם אבן משחק. ומסובב את אחד מחלקי הלוח בתשעים מעלות ימינה או שמאלה, לפי בחירתו. המנצח הוא זה שסיים שורה של 5 אבני משחק, במאוזן במאונך או באלכסון.

טקטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש כללים רבים שיכולים לסייע לניצחון במשחק, הכללים הבסיסיים שכדאי לשים אליהם לב הם:

  • אבן באמצע של אחד מארבעת הלוחות תישאר תמיד קבועה במקומה, גם לאחר סיבובי הלוחות. היתרון בכך הוא שהיא תישאר שם תמיד, בין לצורך צירופה לשורה ובין לצורך חסימת היריב. מאידך החיסרון הוא שאי אפשר להשתמש בה במקומות אחרים כמו שניתן בשאר האבנים - על ידי סיבוב הלוחות.
  • שלוש אבנים רצופות באחד הלוחות הן יתרון גדול - כמעט תמיד הן יכולות - בצירוף שתי אבנים מלוח קרוב - ליצור שורה.
  • אין יתרון משמעותי לשחקן הלבן, אף על פי שהוא השחקן הראשון.
  • כמו בשחמט, יש יתרון גדול לצעד שנותן שתי אפשרויות שונות לטובת השחקן, כך שהיריב יהיה מוכרח לוותר על אחת האפשרויות. הדוגמה הפשוטה ביותר לכך היא שורה של ארבע אבנים, כאשר משני צידיה יש מקומות ריקים, כך שגם אם היריב "יחסום" את אחד מהם - אפשר עדיין לשים אבן בצד השני.

פנטגו מולטי פלייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנה גרסה שונה של המשחק לארבעה שחקנים, בגרסה זו הלוח הוא של 9X9 משבצות, והוא מחולק לתשעה לוחות של 3x3. סה"כ 58 כפתורים למשחק. המשחק נקרא גם פנטגו XL.

קטגוריה נתונים
מספר משתתפים 4 שחקנים
הכרה ראשונית 2005, שוודיה
גיל יעד 3+
יוצרים mindtwister,smartzone

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]