פעמון (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"פעמון"
סינגל בביצוע נועה קירל ואיתי גלו
יצא לאור 15 במרץ 2022
שפה עברית
אורך 3:19
חברת תקליטים NMC
כתיבה נועה קירל, רון ביטון
הפקה איתי גלו
כרונולוגיית סינגלים של נועה קירל
"Thought About That"
(2022)
"פעמון"
(2022)
"Dale Promo"
(2022)

"פעמון" הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמרת הישראלית נועה קירל. הוא יצא לאור ב-15 במרץ 2022, על ידי חברת התקליטים NMC, כסינגל שלא מתוך אלבום. הוא נכתב על ידי קירל ורון ביטון והופק על ידי איתי גלו, שהפיק גם את "מועבט" של עדן בן זקן. בסמוך לצאתו עלה השיר לרשת הזרמת המדיה ספוטיפיי, שם הצליח לצבור למעלה מ-1.5 מיליון השמעות.

השיר הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הישראלי של המדיה פורסט.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאיון לרשת 13 הסבירה קירל כי שיתוף הפעולה בינה לבין גאלו נוצר תחילה ברצונו האישי לעבוד עמה. היא טענה כי הוא הזמין אותה מספר פעמים לאולפנו הפרטי כדי לעבוד על יצירות יחד. לאחר מכן הציעה לצרף את ביטון, ויחד חשבו השלושה על קונספט שילווה את השיר. בהתאם לכותרו, הרעיון שהרצועה כרוכה סביבו הוא פעמון והצלילים שהוא מפיק בנקישה. ” יש משהו של פעם בשיר עם שילוב של סאונד מעודכן של היום עם הפעמון הזה, לי זה מזכיר קצת את שנות ה-70 וה-80” - הסבירה קירל על צלילי הפעמון.[1]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווידאו קליפ הרשמי פורסם בשבוע הראשון לצאת "פעמון" בפלטפורמת הטיקטוק בלבד. לטענתה של קירל היא חיפשה פלטפורמה חדשנית בה ניתן יהיה לפרסם את הקליפ כדי להלהיב את קהל היעד שלה.[2] היא הסבירה על המהלך הפרסומי בריאיון ואמרה: ”נכון, אני חושבת שזו הפעם הראשונה ששיר וקליפ באורך מלא יוצאים קודם לטיקטוק, זה מאוד מרגש. כמו שיודעים עלי, אני אוהבת לחדש ולעשות דברים בפעם הראשונה, זה כיף ומאתגר. בסופו של דבר טיקטוק זו פלטפורמה שאפשר להגיד שהיא שולטת היום. כל הקהל שלי נמצא שם ברוב שעות היום שלו אז חשבנו שיהיה מגניב לעשות משהו תקדימי ולתת להם סוג של ראשוניות באפליקציה”.[1] בשבוע השני לצאת השיר פורסם הקליפ גם בפלטפורמת היוטיוב. נכון לדצמבר 2022 עומד מונה הצפיות של הקליפ על למעלה מ-17 מיליון צפיות.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2022)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 1
המצעד הרשמי של גלגלצ 2
העשירייה 1
‏  דירוגים שנתיים (2022)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 9
המצעד הרשמי של גלגלצ 16
העשירייה 12
רדיו תל אביב, ynet 8

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזור תאריך יציאה פורמט חברת תקליטים
עולם 15 במרץ 2022 סטרימינגהורדה דיגיטלית NMC

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]