פרונלה סקיילס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פרונלה סקיילז)
פרונלה סקיילס
Prunella Scales
פרונלה סקיילס ב-2010
פרונלה סקיילס ב-2010
לידה 22 ביוני 1932 (בת 91)
אבינג'ר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Prunella Margaret Rumney Illingworth עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1952 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג טימותי וסט (1963–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים סמואל וסט עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מפקדת במסדר האימפריה הבריטית
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרונלה סקיילס CBEאנגלית: Prunella Scales; נולדה ב-22 ביוני 1932) היא שחקנית אנגלייה הידועה בעיקר בתפקידה כסיביל פולטי בסדרת הטלוויזיה הבריטית המלון של פולטי, ובתפקידה כאליזבת השנייה בסרט הטלוויזיה "A Question of Attribution" (שאלה של ייחוס) מאת אלן בנט עליו הייתה מועמדת לפרס באפטה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בשם מרגרט רומני אילינגוורת' בסאות' אבינג'ר שבסארי, אנגליה, בתם של השחקנית קתרין (לבית סקיילס) וג'ון ריצ'רדסון אילינגוורת'. למדה בבית הספר לבנות "מוירה האוס" באיסטבורן.

לסקיילס קריירת משחק ממושכת בעיקר בתפקידים קומיים. בין תפקידיה הראשונים היו בעיבוד לגאווה ודעה קדומה (1952), בקומדיה הרומנטית "בחירתו של הובסון" משנת 1954, ובסרט "Room at the Top" מ-1959.

הפריצה שלה בקריירה הייתה בראשית שנות השישים בקומדיית מצבים בריטית, "Marriage Lines", לצידו של השחקן ריצ'רד בריירס. בנוסף להופעתה בהמלון של פולטי הוא מוכרת מקומדיות המצבים ששודרו ברדיו ה-BBC בהם "After Henry", ‏"Smelling of Roses" ו-"Ladies of Letters". בטלוויזיה כיכבה בסדרה "Mapp and Lucia" המבוססת על רומנים מאת אי אף בנסון. במחזה " A Question of Attribution" של אלן בנט גילמה את המלכה אליזבת. ב-1973 חברה לרוני בארקר בהפקה של "Meat", ששודר כחלק מהסדרה "Seven of One" ב-BBC.

בקולנוע הופיעה בסרטים "The Lonely Passion of Judith Hearne" ב-1987, "Stiff Upper Lips" מ-1997, "זיכרונות מאחוזת הווארד" (1992), ובפארסה של ג'ו אורטון "What the Butler Saw" בתפקיד גברת פרנטיס, צוות השחקנים כלל את בעלה טימותי וסט את דינזדייל לנדן ואת טסה פיק-ג'ונס. עוד הופיעה בתפקיד קמע ב"הנערים מברזיל" (1978).

במשך עשר שנים הופיעה יחד עם ג'יין הורוקס בפרסומות לרשת הסופרמרקטים טסקו. ב-1997 כיכבה סקיילס בסרט המדע בדיוני של כריס ברפוט, "פניקס", ששודר ב-1999 ב-NBCUniversal.

ב-2003 גילמה את הִילְדָה, אשתו של הוראס רמפול "זו שיש לציית לה", בגרסה הרדיופונית של סדרת הטלוויזיה רמפול, כאשר בעלה טימותי וסט מגלם את דמותו של רמפול. פרונלה סקיילס וטימותי וסט יצאו באותה עת לסיור הופעות באוסטרליה אם כי בהפקות שונות. היא שיחקה בהצגה "ערב עם המלכה ויקטוריה" בה השתתף גם זמר הטנור איאן פרטרידג' ושר שירים שכתב הנסיך אלברט. עוד ב-2003 השתתפה בהקלטת האופרה "La gazza ladra" מאת ג'ואקינו רוסיני.

ב-2006 השתתפה במיני סדרה "The Shell Seekers" בכיכובם של ונסה רדגרייב ומקסימיליאן של. ב-16 בנובמבר 2007 הופיעה במופע הצדקה "Children in Need" של ה-BBC, בו גילמה שוב את דמותה של סיביל פולטי כמנהלת חדשה המגיעה לנהל את מלון בבילון. היא הופיעה בתסכית "The Youth of Old Age" שהופק ב-2008 על ידי Wireless Theatre Company, וב-2009 שיחקה ב"מלחמתה של קארי" על פי רומן מאת נינה באודן בתיאטרון אפולו. ב-2011 כיכבה בקומדיית התלת מימד הבריטית "הנרי הנורא" בתפקיד דודה גרטה, דודתו של הנרי.

בבחירות הכלליות בבריטניה שנערכו ב-2005 וב-2010 הופיעה בתשדיר בחירות עבור מפלגת הלייבור. ב-2005 פורסמה הביוגרפיה שלה שכתבה טרזה רנסום והוציא לאור ג'ון מארי. היא פטרונית של תיאטרון לייס מרקט בנוטינגהאם.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקיילס היא שגרירה של "SOS Children's Villages", ארגון צדקה בינלאומי התומך בילדים יתומים וילדים נטושים. היא תומכת בקמפיין שעורך הארגון מדי שנה בפברואר "World Orphan Week".

סקיילס נשואה לשחקן טימותי וסט ולזוג יש שני בנים, הבכור הוא השחקן והבמאי סמואל וסט.

ב-1992 הוענק לסקיילס התואר מפקדת מסדר האימפריה הבריטית (CBE).

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]