פרינס פילדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
פרינס פילדר
Prince Fielder
לידה 9 במאי 1984 (בן 39)
אונטריו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
עמדה בסיס ראשון עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר 28, 84
דראפט בחירה שביעית, 2002
מילווקי ברוארס
קבוצות כשחקן
2005–2011
2012–2013
2014–2016
מילווקי ברוארס
דטרויט טייגרס
טקסס ריינג'רס
הישגים כשחקן
6 השתתפויות במשחק האולסטאר (2007, 2009, 2011–2013, 2015)
זכייבה בתואר מלך ההום ראן (2007)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרינס סמיין פילדראנגלית: Prince Semien Fielder, נולד 9 במאי 1984) הוא שחקן בייסבול אמריקאי לשעבר ששיחק בליגת ה-MLB בתפקיד הבסיס הראשון. פילדר הוא בנו של שחקן הבייסבול ססיל פילדר. פרינס החל את הקריירה בליגה בקבוצת מילווקי ברוארס מהליגה הלאומית, בה שיחק משנת 2005 ל-2011. פילדר נבחר לשחק במשחקי האולסטאר 4 פעמים, שלוש מתוכן בקבוצת הליגה הלאומית ופעם אחת בקבוצת הליגה האמריקאית. פרינס הוא השחקן ה-26 שנכנס למועדון חובטי 500 הום ראנס של ליגת ה-MLB. פילדר ואביו הם האב והבן היחידים שהייתה להם עונת 50 הום ראנס.

ילדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אביו שיחק בשביל קבוצת הדטרויט טייגרס (בה משחק כיום) נהג פילדר להצטרף לאביו לאימוני חבטות, בו נראה כישרונו המיוחד של פילדר. אגדה רווחת אומרת שפרינס חבט הום ראן ליציע העליון של טייגר סטדיום בגיל 12. פרינס אכן חבט הום ראן בטייגר סטדיום, אך החבטה לא הייתה רחוקה מאוד.

קריירה מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילווקי ברוארס (2005-2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

2005[עריכת קוד מקור | עריכה]
פרינס פילדר (ימין) וריקי וויקס באימון, הברוארס 2005

לאחר שנבחר בדראפט 2002 על ידי הברוארס, הצטרף פילדר למייג'ור ליג במהלך המשחקים עם האמריקן ליג, בהם שיחק כחובט הייעודי (החובט הייעודי אינו קיים בנשיונל ליג, שם המגיש חייב לחבוט במקום החובט הייעודי), אך הוחזר למיינור ליג ברגע שהמשחקים נגמרו. הוא נקרא מחדש ב-17 באוגוסט, וסיים את העונה עם הברוארס כשחקן ספסל, השחקן השישי הכי צעיר בליגה.

2006[עריכת קוד מקור | עריכה]
פילדר חובט בשביל הברוארס, 2006

לאחר שמשרת הבסיס הראשון התפנתה, פילדר נהיה המתחיל בבסיס הראשון, ונחשב כפייבוריט לזכות ברוקי השנה (השחקן הטירון של העונה). העונה התחילה באופן רע לפילדר, והוא לא הצליח לחבוט אף חבטה בתשע עמידות עם המחבט (0–9 עם 7 סטרייקאאוטים), אך בעמידה (At-Bat) השנים עשר קיבל פילדר חבטה מוצלחת, שהכניסה את הנקודה המנצחת לסוויפ של הסדרה הפותחת נגד הפיטסבורג פיירטס. למרות הבעיות בהן נתקל, הפך לרוקי החודש של אפריל, והחל לחבוט באופן משופר מאז. ביום האם ב-14 במאי היה פילדר אחד מחמישים החובטים שהשתמשו במחבט ורוד לתמיכה בעמותת סרטן השד. עם ההום ראן ה-18 שלו, שבר פילדר את שיא הברוארס להום ראנס בשביל רוקי. את העונה סיים עם מספר ההום ראנס הגבוה ביותר לרוקי, 28, אך היה האחרון בהגנת האזור המכשיל בקרב בסיס ראשון.

2007[עריכת קוד מקור | עריכה]
פילדר חובט בשביל הברוארס, 2007

בניגוד לעונה הקודמת, התחיל פילדר את העונה באופן מצוין, ואף עבר שני MVP כדי להרוויח מקום פותח בבסיס ראשון במשחק האולסטאר (אלברט פוהולס, ריאן הוורד). ב-13 באוגוסט היה פילדר תמונת הכותרת לראשונה על מגזין ESPN. בספטמבר שבר את שיא הברוארס להום ראנס בעודו חובט את ה-46 שלו, מצטרף לאביו בשיא ההום ראנס לקבוצה. פילדר קיווה להיות שווה לאביו גם במספר ההום ראנס (51 ב-1990) אך סיים עם 50, בעודו הופך לשחקן הצעיר בהיסטוריה לחבוט 50 הום ראנס בעונה. את העונה סיים ראשון בהום ראנס (50), שלישי בחבטות שהכניסו נקודות (RBI, 119) וחבטות אקסטרה בסיסים (87), רביעי בפעמים על בסיס (354) ובפגיעות מזריקות (14) ותשיעי בהליכות (90). למרות זאת הוביל את הליגה בטעויות לבסיס ראשון (14). כן זכה בסילבר סלאגר, הנק אארון וה-MVP של הברוארס.

2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותה השנה חתם פילדר על חוזה לשנה אחת $670,000 בלבד. פילדר הראה לא פעם בפומבי את אכזבתו מהחוזה. ב-19 ביוני חבט את ההום-ראן-בתוך-הפארק השני בקריירה שלו, נגד הטורונטו בלו ג'ייז. ב-4 באוגוסט, במהלך משחק נגד הסינסינטי רדס הייתה לפילדר שיחה עם המגיש המתחיל של המשחק, מני פרה. השיחה התגלגלה לכך שפילדר נראה מכה את פרה והיה צריך להיות מאופק על ידי חמישה מעמיתיו לקבוצה לפני שהדבר יתגלגל לאלימות רבה יותר. ESPN דיווח שהשיחה יצאה מאכזבתו של פילדר מפרה שכן לאחר הוצא מהמשחק לא הלך חזרה לספסל לצפות בברוארס חובטים, אלא למועדון עצמו. לאחר שפילדר העיר זאת אמר פרה לפילדר לחזור להתעסק בהגנה מאשר בדברים שפלים, דבר שעורר את זעמו בפילדר. ב-23 בספטמבר חבט את הווק אוף הום ראן השני שלו נגד הפיטסבורג פיירטס כדי לשמור את הברוארס בתחרות עם הווילד קארד עם הניו יורק מטס. כמו כן נקרא פילדר שחקן השבוע לשבוע לפני כן. את העונה סיים עם ממוצע חבטות של .276, 34 הום ראנס, 102 RBI ו-84 הליכות. באותה העונה הגיעו הברוארס לראשונה לפלייאוף מאז 1982, בה הפסידו בסוויפ של 4 משחקים לפילדלפיה פיליז, בעוד פילדר חובט את ההום ראן היחיד של הסדרה, במשחק האחרון.

2009[עריכת קוד מקור | עריכה]
פילדר בהום ראן דרבי 2009, בו ניצח

בתחילת העונה הצליח פילדר לקבל את החוזה לו ציפה, חוזה לשנתיים תמורת 18 מיליון דולר. ב-15 ביוני חבט את הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלו, נגד הקליבלנד אינדיאנס. פילדר היה אחד מארבעת שחקני הבסיס ראשון שהגיעו למשחק האולסטאר באותה השנה, יחד עם ריאן הוורד, אלברט פוהולס ואדריאן גונזלס. באותה השנה זכה בהום ראן דרבי בסנט לואיס. תחילה חבט עם מחבטו של ריקי וויקס, אך לאחר מכן החליף לאחד ממחבטיו של ריאן בראון שכן היה ארוך יותר ונוח יותר. הוא נצח את עמיתו נלסון כרוז בשישה הום ראנס, עם כלל של 23, השישי הכי הרבה בהיסטוריה, כאשר אחד מההום ראנס נחבט ל-503 רגל. ב-4 באוגוסט באינינג התשיעי עם שניים בחוץ, פגע המגיש גווילרמו מוטה של הלוס אנג'לס דודג'רס ברגלו של פילדר בכוונה תחילה, כהחזר על הפגיעה הלא מכוונת במני רמירז על ידי כריס סמית'. מוטה הוצא מהמשחק. לאחר שהדודג'רס ניצחו 4–17, הלך פילדר למועדון הדודג'רס להוציא את זעמו על מוטה. פילדר נעצר על ידי השומרים ושניהם נקנסו על ידי הנהלת הליגה. לפילדר היה ספטמבר טוב מאוד. כאשר שיחק נגד הסן פרנסיסקו ג'איינטס, חבט את הווק אוף הום ראן השני שלו נגד הג'איינטס. לאחר מכן, ב-19 בספטמבר קבע שיא חדש של RBI לשחקן ברוארס, עם 127, במהלך משחק נגד היוסטון אסטרוס. הוא סיים את העונה עם 141 RBI, עובר את שיא אביו של 133, ובתיקו עם ריאן הוורד. כמו כן סיים שני בהום ראנס עם 46. פילדר הפך לאחד משלושה שחקנים של הברוארס לסיים עם 100 RBI בשלוש עונות ברציפות.

2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותה השנה הסכים פילדר עם הברוארס לחוזה של שנה אחת, 15.5 מיליון דולר. פילדר היה ה-MVP של משחק האולסטאר לאחר שחבט הום ראן של שלוש נקודות. באותה העונה הפכו פילדר ועמיתו ריאן בראון לדואו שחובט לפחות 30 הום ראנס בפעם הרביעית, מצטרפים לשישה דואואים אחרים בהיסטוריה. בסיום העונה הפך פילדר לאחד מהברוארים היחידים שלרשותם ארבע עונות של 100 RBI, יחד עם בראון וסיסל קופר (אחד מהמובילים של הברוארס בשנתם המעטירה 1982 שהגיעו לוורלד סיריז, אמנם הפסידו בשבעה משחקים לסנט לואיס קרדינלס) . במשחק נגד הפיטסבורג פיירטס, חבט פילדר 3-3 עם שלוש הום ראנס ו-5 RBI. פילדר סיים את העונה ראשון בהליכות מכוונות (32), שני בהום ראנס (38), בעודו חובט .299. אך לרעתו הוביל את הליגה עם טעויות לבסיס ראשון (15) ואחוז ההגנה היה הנמוך ביותר בקרב בסיס ראשון (990.).

דטרויט טייגרס - 2012 עד היום[עריכת קוד מקור | עריכה]

2012[עריכת קוד מקור | עריכה]
פילדר (ימין) ועמיתו דלמון יאנג, 2012
פילדר לאחר שניצח את ההום ראן דרבי של 2012

לאחר הוורלד סיריס של 2011, שוחרר פילדר והפך לשחקן חופשי. ב-26 בינואר 2012 חתם חוזה לתשע שנים בשווי 214 מיליון דולר עם קבוצת דטרויט טייגרס בה שיחק אביו. ב-5 באפריל שיחק לראשונה במדי הטייגרס, ואף חבט באופן מוצלח בעמידה הראשונה. ב-7 באפריל חבט פילדר את שתי חבטות ההום ראנס הראשונות שלו כטייגר, בניצחון 0–10 על הבוסטון רד סוקס. בעונתו הראשונה באמריקן ליג נבחר לשחק בהרכב הפותח במשחק האולסטאר, וכן השתתף בהום ראן דרבי בו חבט 28 וניצח אותו בתחרות קרובה מול חוזה באוטיסטה. כך הפך פילדר לשחקן השני בהיסטוריה שמנצח שני משחקי דרבי ולשחקן הראשון שמנצח את הדרבי משתי הליגות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילדר נשוי לשאנל פילדר איתה התחתן בעודו שיחק במיינור ליג. לזוג שני ילדים.

לפילדר קעקוע על צווארו, שאומר את שמו, פרינס (נסיך) בקוריאנית.

לפני עונת 2008 הפך פילדר לצמחוני. זה קרה לאחר שקרא ספר שנתנה לו אשתו. אך חייו של פילדר כצמחוני היו קצרים, שכן במסיבת עיתונאים בשנת 2012 אמר: "אני לא צמחוני. הייתי. למשהו כמו שלושה חודשים."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרינס פילדר בוויקישיתוף