פרנק ז'אנג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
פרנק ז'אנג
Frank Zhang
סוג דמות ראשית
שם ספר גיבורי האולימפוס
הופעה ראשונה בן נפטון
הופעה אחרונה קברו של הרודן
יוצרים ריק ריירדן
מידע
כינויים פראיטור הלגיון ה-12
גיל 26
תאריך לידה 5 ביוני
מקום לידה ונקובר עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אל למחצה
מין זכר
מקצוע פראיטור של הליגיון השנים עשר פולמינטה
שיוך מחנה יופיטר
מומחיות קליעה בחץ וקשת
כוחות שינוי צורה, ברכת מארס, חשיבה אסטראטגית
כלי נשק חץ וקשת
חבר בקבוצה מחנה יופיטר
סגנון לחימה רומי
אזרחות קנדית
דמויות קשורות
חברים פרסי ג'קסון, אנבת' צ'ייס, הייזל לבסק, ליאו ואלדז, ריינה אווילה רמירס-אריאנו, ג'ייסון גרייס, פייפר מקלין, דקוטה, המאמן הדג', ניקו די אנג'לו
אויבים גאיה, הענקים, אל מתים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנק ז'אנגאנגלית: Frank Zhang) הוא דמות בדיונית מסדרתו של ריק ריירדן "גיבורי האולימפוס". פרנק הוא בנו של אל המלחמה הרומי מארס ואמילי ז'אנג בעקבות כך הוא חצוי דם רומי במחנה יופיטר, והוא צאצא של פוסידון מצד אמו. בשל קרבתו לפוסידון, פרנק ניחן ביכולת של שינוי צורה לכל חיה אפשרית. פרנק הוא קשת. פרנק הוא אחד מהגיבורים בנבואת השבעה והוא בזוגיות עם הייזל לבסק[1].

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק נולד לאמילי ז'אנג ומארס ב-5 ביוני בשנה בלתי ידועה[2] בקנדה[3]. עם היוולדו קיבלה אימו מקל עץ מיוחד. פרנק, אשר נולד עם כוחות חזקים במיוחד, נוטל על עצמו סיכון גדול מאוד למות. יונו הזהירה את אמילי ז'אנג שכוח חייו של פרנק קשור למקל, וכאשר המקל יישרף עד העצם ככה ייגמרו חייו. אימו של פרנק, אמילי, שירתה בצבא הקנדי ושירתה באפגניסטן, שם גם איבדה את חייה. לאחר הלווית אימו שלחה אותו סבתו למחנה יופיטר עם המקל. לופה וזאביה הגיעו לאחוזת ז'אנג, ושם עבר פרנק את התהליך הרגיל של חצוי בהוכחת יכולתו. הוא הגיע למחנה כחודש לאחר היעלמותו של ג'ייסון גרייס. סבו של פרנק הואשם בהריסת מחנה יופיטר לפני שנים רבות, מה שגרם לו לגלות מהמחנה ולצאצאיו.

בן נפטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק עזר לפרסי בהגיעו למחנה וניסה לעצור את הגורגונות בעזרת הייזל. פרנק מוכשר בחץ וקשת וקיווה שאביו המסתורי הוא אפולו. במהלך משחק המלחמה פרנק היה הראשון ולטפס על החומה ועל כך זכה לפרס. פרנק, הייזל ופרסי הביאו לניצחון הקבוצה. בסיום המשחקים התגלה מארס - אל המלחמה. הוא הכריז על פרנק כבנו, והכריז על מסע חיפושים לשחרורו של תנטוס (אל המוות) בהנהגתו של פרנק. פרנק מקבל כידון מיוחדת מאביו עד שיגלה את כוחותיו המיוחדים. במהלך המסע מתוודה פרנק להייזל ופרסי על ה"עקב אכילס" שלו- המקל המיוחד. לאחר שיחתו עם אלת הקשת בענן, איריס, פרנק נאבק בשלושה בסליסקים בעזרת הכידון שקיבל מאביו. פרנק משחרר בעזרת המקל את אל המוות ונלחם בענק אלקיאונאוס בעזרת הייזל. נלחם להצלת מחנה יופיטר. בסוף הספר מתחיל לצאת עם הייזל לבסק. פרנק קיבל ספר עם הקדשה מאביו הקשור למלחמה[4].

אות אתנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצטרף למסע שעל הספינה "ארגו 2" יחד עם שאר החצויים מהנבואה. הוא לא הסתדר עם חברו לצוות ליאו ואלדז בשל עברה של חברתו הייזל לבסק עם סבו של ליאו. פרנק לחם עם פרסי ג'קסון והמאמן הדג' באקווריום שבג'ורג'יה קטו (אם כל מפלצות הים) ובפורקיס (אל מים עתיק). הוא עזר לפרסי להילחם בכריסאור (בכך שהפך לדולפין). ובהגיעם לרומא הלך פרנק עם ליאו והייזל בחיפושם לאחר ניקו די אנג'לו ונפלו למלכודת של גאיה. השלושה הצליחו להשתחרר והזדרזו לעזור לשאר חבריהם.

בית האדס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק נאבק בין הקולות שבראשו של ארס בצורתו היוונית ומארס בצורתו הרומית. הוא מציל את הייזל וניקו בביקורם בוונציה, איטליה לאחר שהביס את כל המפלצות שבעיר בעזרת ברכת מארס. לאחר מכן גם השתחרר מהקולות בראש. לאחר המאבק במפלצות קפץ פרנק בגובה במהירות, גופו התחטב. פרנק הוביל את החצויים בבית האדס ושם גם קיבל את סמכויות הפראיטור מידי ג'ייסון גרייס ובעקבות זאת הצליח לשלוט בצבא רומים מתים[5].

דם האולימפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק, הייזל, ליאו ופרסי מצליחים לכלוא את ניקה/ויקטוריה (אלת הניצחון) באולימפיה לאחר שנאלצו להילחם אחד בשני כרומאים ויוונים. פרנק מגיע אים החצויים אל האי פילוס שם נמצאים האלים התאומים: אפולו וארטמיס שקרועים בצד היווני והרומי שלהם. שם האלים נותנים להם רעל הנחוץ להכנת "מרפא הרופאים" בשם "מנתה פילוסית" שאומרים שיוכל לגבור על המוות עצמו. נלחם עם אביו בפלוגה שלמה של ענקים לצד האלים והחצויים הנוספים.

אחרי המלחמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משום שבאמצע קרב במלחמה נגד גאיה קידם ג׳ייסון גרייס את פרנק לפראיטור (ובכך ג׳ייסון ויתר על מעמדו) הפך פרנק לפראיטור של רומא החדשה והנהיג אותה יחד עם ריינה (אך בספר הרביעי של גורלו של אפולו ריינה הופכת לציידת ארטמיס והייזל לבסק מחליפה אותה).

גורלו של אפולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף הספר השני של הסדרה מגלה לסטר פופלופודוס, לשעבר האל אפולו, שהקיסר הרומי קיליגולה מתכנן לתקוף את רומא החדשה, ושולח את ליאו על גב פטפוס הדרקון להזהיר את המחנה הרומי.

בספר הרביעי אפולו ומג מגיעים אל מחנה חצויים בעקבות נבואה שקיבלו במבוך הבוער שריינה תציל את המתקפה הבאה על המחנה הרומי והם נערכים לקרב הבא.

במהלך הקרב נלחם פרנק באומץ והקריב את עצמו בפיצוץ על מנת להרוג את הקיסר האל קילגולה וכך כביכול היה אמור למות משום ששרף את העץ שכבל אותו בחייו, אך פרנק מתגלה בחיים בעקבות זה שלקח את הגורל לידיו ועכשיו הוא חופשי מקללת עץ החיים שלו.

בסוף הקרב ריינה מוותרת על מעמדה בתור פראיטור ומצטרפת לציידות ארטמיס ופרנק מינה במקומה את הייזל לבסק בת זוגו לפראיטור.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרנק ז'אנג- פרופיל מתוך ויקי "ריירדן" 2011
  2. ^ Happy Birthday, Percy! | Rick Riordan, ‏2022-08-18 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ פרנק ז'אנג- פרופיל מתוך ויקי "מחנה יופיטר" 2011
  4. ^ על פי מה שאביו רשם לו, אמו אהבה לקרוא ספר זה
  5. ^ פרנק בספר הרביעי מגיע חזרה לקנדה ועושה סיבוב מיסביב לעולם