פשוט מאוהבת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פשוט מאוהבת
Prime
בימוי בן יאנגר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ניפר טוד
סוזאן טוד
תסריט בן יאנגר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קריסטינה בודן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אומה תורמן
מריל סטריפ
בריאן גרינברג
מוזיקה ריין שור עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ויליאם רקסר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה רלטיביטי מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Universal Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 בספטמבר 2005
משך הקרנה 105 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית, קומדיית מידות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 22,000,000‏$
הכנסות 67,937,494‏$
הכנסות באתר מוג'ו prime
www.primemovie.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פשוט מאוהבתאנגלית: Prime) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת קומדיה רומנטית שיצא לאקרנים בשנת 2005. את הסרט ביים וכתב בן יאנגר ("חדר לחץ", 2000), וכיכבו בו מריל סטריפ, אומה תורמן ובריאן גרינברג.

הסרט הוא קומדיה רומנטית המתרחשת בניו יורק ומספרת את סיפור אהבתם של אישה גרושה בת 37 (אומה תורמן) ובחור צעיר ורווק בן 23 (בריאן גרינברג), העלילה מסתבכת כאשר מתברר כי הפסיכולוגית של האישה (מריל סטריפ) היא אמו של הבחור הצעיר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רפאלה "רפי" היא אשה קריירה בת 37 ממנהטן שהתגרשה לאחרונה, ונהיית מעורבת בקשר רומנטי עם דייוויד, צייר מוכשר בן 23 מאפר וסט סייד. 'רפי' חולקת את כל סודותיה עם הפסיכולוגית שלה ליסה, ומה שלא ידוע לרפי, שליסה היא אמו של דייוויד. ליסה תומכת במערכת היחסים של 'רפי' עם גבר צעיר לפני שהיא מגלה מי הוא, מוצאת את הקשר ומוצאת את עצמה לא רק מתמודדת עם הדילמה האתית והמוסרית של ייעוץ לחברתו של הבן שלה, אלא גם את מה שהיא מרגישה באמת בנוגע לזוגיות של רפי, עכשיו שהיא יודעת שבנה מעורב. ליסה מתייעצת עם הפסיכולוג שלה עצמה, והם יוצאים במסקנה שזה לטובת שתיהן, ליסה ורפי, כי ליסה תמשיך בטיפול כל עוד הקשר נשאר ה"סטוץ" שהוא היה בהתחלה.

עם זאת, ליסה מבינה במהרה כי הקשר ביניהם רציני, ומגלה לבסוף לרפי שהיא אמו של דייוויד. כשהיא מרגישה נבוכה ונבגדת, רפי מפסיקה את הטיפול שלה עם ליסה. לאחר זמן מה, השוני וההבדלים בין רפי ודייוויד גורמים לבעיות ביניהם, והם נפרדים. לאחר מספר שבועות, דייוויד יוצא לבלות בלילה בעיר עם חברו הטוב מוריס; דייוויד משתכר ובסופו של דבר שוכב עם סו, חברתה של רפי מהעבודה. מאוחר יותר באותו היום, לאחר שנתקלו זה בזה בסופרמרקט, דייוויד ורפי מתחילים להתראות שוב. הם גם מנסים לחזק את הקשר בכך שהם הולכים לארוחת ערב בליל שבת אצל משפחתו של דייוויד. המשבר בין רפי וליסה מתגבר עוד יותר, אם כי רפי מעלה את האפשרות שלה ושל דייוויד להביא ילדים לעולם, לזה ליסה מגיבה בתוקף. כמה ימים לאחר מכן, רפי מגלה שדייוויד שכב עם סו, ודייוויד ורפי רבים. לאחר פסק זמן קצר, דייוויד מבקש את עזרתה של ליסה גם כאמו וגם כפסיכולוגית. היא מייעצת לו לעשות את כל מה שהוא יכול כדי לשמור על הקשר, מכיוון שרפי היחידה שהצליחה לקבל את הקריירה של דייוויד כאמן. דייוויד חוזר לרפי להתנצל ולהציע לה להביא ילד כי זה מה שהיא הכי רוצה. רפי מבינה עד כמה חזקה האהבה של דייוויד חייבת להיות כדי להקריב קרבה כזו. איכשהו, שניהם מבינים שאהבה אינה מספיקה כדי להמשיך במערכת יחסים שכזו, והם נפרדים.

שנה לאחר מכן נראים דייוויד ומוריס עוזבים את המסעדה בה הוא ורפי הכירו לראשונה . כשהוא חוזר להביא את הכובע ששכח בפנים, דייוויד מבחין ברפי אבל היא לא רואה אותו; הוא לוקח את הכובע, ממהר לצאת מהדלת ומתחבא. הוא מפשיר מעט את הכוס כדי לצפות בה, והיא מסתובבת ורואה אותו. הם חולקים חיוך לפני שנפרדים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את תפקידה של רפי הייתה אמורה לגלם במקור סנדרה בולוק. בולוק החלה חזרות עם יאנגר וגרינברג, אך פרשה אחרי משך זמן קצר לפני תחילת הצילומים, מכיוון שהיא רצתה שינויים גדולים בתסריט, ויאנגר לא היה מוכן לשנות את התסריט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.