צ'אק פליישמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'אק פליישמן
Chuck Fleischmann
דיוקנו של פליישמן בבית הנבחרים, 2017
דיוקנו של פליישמן בבית הנבחרים, 2017
דיוקנו של פליישמן בבית הנבחרים, 2017
לידה 11 באוקטובר 1962 (בן 61)
ניו יורק, מדינת ניו יורק, ארצות הברית
שם מלא צ'ארלס ג'וזף פליישמן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת טנסי
אוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת נצרות קתולית[1]
fleischmann.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של טנסי
3 בינואר 2011 – מכהן
(13 שנים)
→ זאק ואמפ

צ'ארלס (צ'אק) ג'וזף פליישמןאנגלית: Charles Joseph Fleischmann; נולד ב-11 באוקטובר 1962) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של מדינת טנסי, מאז 2011. צ'טנוגה היא בסיס מחוז הקונגרס אותו הוא מייצג, הכולל חלקים נרחבים ממזרח טנסי בהן אוק רידג'. פליישמן הוא חבר המפלגה הרפובליקנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פליישמן נולד במנהטן שבניו יורק, בנם של רוז מרי (לבית סאלבו) ומקס פליישמן הבן. פליישמן הוא בעל תואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין, ובמהלך לימודיו הגבוהים שם קיבל תוארי כבוד מאחווה פי בטא קפא ותואר "בכבוד רב ביותר". לאחר מכן השלים ב-1986 לימודי תואר שני במשפטים (JD) מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת טנסי השוכנת בנוקסוויל[2]. בעקבות לימודיו עבר פליישמן לטנסי והשתקע בצ'טנוגה, ובמהלך 1987 פליישמן ייסד משרד עורכי דין בבעלותו. הוא נשיא לשעבר של לשכת עורכי הדין בצ'טנוגה ויושב ראש ועדת עורכי הדין פרו בונו של העיר.

במהלך בחירות 2010, התמודד פליישמן אל בית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס השלישי של טנסי, במקומו של נציג המחוז המכהן זאק ואמפ שפרש מהחיים הפוליטיים. במהלך הבחירות המקדימות הוציא למעלה מ-700 אלף דולר אמריקני מהונו הפרטי, וגבר על נשיא המפלגה הרפובליקנית בטנסי לשעבר רובין סמית' ברוב של 30% מול 28% מהקולות, בפער של 1,415 קולות בלבד. בבחירות הכלליות ניצח את ג'ון וולף, מועמד המפלגה הדמוקרטית, וגרף 56.8% מקולות הבוחרים.

במהלך כהונתו בבית הנבחרים מיצב עצמו פליישמן כמתנגד עקבי לבקרת נשק. לראיה, ב-16 בנובמבר 2011 הצביע פליישמן בעד "חוק ההדדיות הלאומית לזכות לשאת", שיאפשר לתושב מדינה לשאת נשק סמוי במדינה אחרת שבה חוקי נשק שונים. פליישמן תמך תחילה ביוזמתו של יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית ג'ון ביינר להגביל את תקרת החוב הלאומי, מה שיגביל את הסכום הכולל שארצות הברית תוכל ללוות או את כמות החוב שתוכל לקחת על עצמה, אך לקראת חתימת ההסכם הסופי נמלך בדעתו והצביע נגד. הוא גם תמך בביטול חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה והתנגד להליך ההדחה הראשון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ[3].

בדצמבר 2020 נמנה פליישמן בין 126 חברי בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית שחתמו על מכתב ידידי בית המשפט לשם הבעת תמיכה בתיק "טקסס נגד פנסילבניה", תובענה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט העליון של ארצות הברית בניסיון לערער על תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020 במספר מדינות מתנדנדות, בהן ג'ו ביידן ניצח את הנשיא המכהן דונלד טראמפ[4]. בית המשפט העליון מיאן לדון בתיק על סמך שלטקסס אין זכות עמידה לערער על תוצאות בחירות במדינה אחרת, על סמך פרק 3 לחוקת ארצות הברית[5].

פליישמן תומך במדינת ישראל ובמלחמתה בטרור. במהלך מלחמת מלחמת חרבות ברזל, בתגובה לטענות מצד תומכים בפלסטינים אמר כי יתמוך בישראל לנצח, לעולם לא יתמוך בפלסטין וכי 'העם היהודי לעולם לא יסבול יותר מהטרור הפלסטיני'[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'אק פליישמן בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של צ'אק פליישמן בבית הנבחרים (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ Rep. Chuck Fleischmann, R-Tenn, באתר Roll Call (באנגלית)
  3. ^ שון או'קיי וזכארי ב. וולף, How each member of the House voted on impeachment, באתר CNN‏, 18 בדצמבר 2019 (באנגלית)
  4. ^ מייקל ר. בלוד וניקולס ריקרדי, Biden officially secures enough electors to become president, באתר AP‏, 5 בדצמבר 2020 (באנגלית)
  5. ^ הניו יורק טיימס, ביהמ"ש העליון בארה"ב דחה את התביעה של טקסס נגד תוצאות הבחירות, באתר הארץ, 12 בדצמבר 2020
  6. ^ כמה טוב שיש לנו בעולם חברים כמו חבר הקונגרס צ'אק פליישמן!, נבדק ב-2024-03-13