צ'ארלס לורינג אליוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'ארלס לורינג אליוט
Charles Loring Elliott
לידה 1812
אובורן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1868 (בגיל 56 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות ריאליזם עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע על ידי ג'ון טראמבל, ג'ון קווידור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'ארלס לורינג אליוטאנגלית: Charles Loring Elliott‏; 18121868) היה צייר אמריקאי הידוע בדיוקנאותיו. בשנת 1845 עבר לניו יורק כדי להמשיך בקריירה שלו. הוא נבחר לאקדמיה הלאומית לעיצוב בשנת 1846.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליוט נולד באובורן, ניו יורק. אביו היה בנאי, וכילד, אליוט בילה שעות רבות בסדנה שלו. הוא הראה מיומנות בבניית צעצועים, מזחלות, עגלות וטחנות רוח קטנות וכן בציור. בזמן שהיה בבית הספר הציבורי הוא למד לצייר מתמונות ומהחיים כדי לשכלל את הכישורים שלו. כשהיה בן 15 עברה המשפחה לסירקיוז, אז כפר גבולי קטן, שם היה לאביו חנות ומכולת. הוא ביקש מצ'ארלס לעבוד איתו, אך הוא לא היה מעוניין להפוך לסוחר.[1]

אביו המשיך לעבוד כבנאי וביקש מהבן לעשות עבורו רישומי אדריכלות, מה שהוא עשה די טוב. אליוט הצעיר גם למד את הנושא בבית ספר מקצועי, אך הוא עדיין רצה להיות צייר. אביו אישר לבסוף את מעברו לעיר ניו יורק להמשך לימוד. הוא למד אצל הצייר ג'ון טרומבול, שייעץ לו לראשונה להיות אדריכל בגלל רישומיו המיומנים, וגם אצל הצייר ג'ון קווידור.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליוט חזר למרכז מדינת ניו יורק, שם עבד באופן אינטנסיבי בציור פורטרטים במשך 10 שנים. בין עבודותיו היו דיוקנאות של אנשי סגל רבים במכללת המילטון. לאחר עשור של ציור דיוקנאות הוא חזר לעיר ניו יורק בשנת 1845, שם אישר טרומבול את התקדמותו בציור. בשנה שלאחר מכן הוא נבחר לאקדמיה הלאומית לעיצוב, שהייתה מדד להכרה ועזרה לו למשוך יותר לקוחות.

אליוט נחשב לדיוקנאי הטוב ביותר בימיו. אף שמעולם לא למד מחוץ לארצות הברית, הטכניקה שלו איננה פרובינציאלית ולא שיגרתית. שיטתו בשלה, צבעיו רעננים ונקיים, ודמיונו מעולה, אם כי חסר יותר רגש בדמויות.[2] אמרו שהוא צייר למעלה מ-700 דיוקנאות, בעיקר ראשים, מכיוון שלא היה לו מושג על ציור בבדים גדולים. הוא גם צייר יצירות דמיוניות כמו המורה שלו ג'ון קווידור, כולל דון קיחוטה ופאלסטף, וציור נוף אחד "אגם סקנאטלס".

בין המצוירים שלו היו פנימור קופר, פיץ-גרין האלק, פלטשר הרפר (גלריית קורקורן לאמנות, וושינגטון). דיוקנאות נוספים של אליוט תלויים בעיריית ניו יורק ובספרייה באולבני. ארבעה מדיוקנאותיו מוחזקים על ידי המוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'ארלס לורינג אליוט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Henry Mills Alden, Thomas Bucklin Wells, Frederick Lewis Allen, Lee Foster Hartman, Harper's Magazine, Harper & Brothers, 1869. (באנגלית)
  2. ^ Frank Moore Colby, Talcott Williams, The New International Encyclopædia, Dodd, Mead and Company, 1917. (באנגלית)