צ'יפ ודייל: יחידת הצלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'יפ ודייל: יחידת הצלה
Chip 'n Dale: Rescue Rangers
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "יחידת ההצלה של צ'יפ ודייל"
בימוי עקיבא שפר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דייוויד הוברמן
טוד ליברמן
תסריט דן גראגור, דאג מאנד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ון מולייני
טרס מקנייל
קיגן-מייקל קי
סת' רוגן
ג'יי קיי סימונס
פלולה בורג
דניס הייסברט
ויל ארנט
אריק באנה
אנדי סמברג
קיקי לייני
Tim Robinson עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'ון מולייני
אנדי סמברג
מוזיקה בריאן טיילר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לארי פונג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
Mandeville Films
חברה מפיצה דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 20 במאי 2022
ישראלישראל 16 ביוני 2022 (דיסני+)
ישראלישראל 23 בפברואר 2024 (ערוץ דיסני)
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה הנפשה ממוחשבת/לייב אקשן, הרפתקאות, קומדיה
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו הסרט

צ'יפ ודייל: יחידת הצלהאנגלית: Chip 'n Dale: Rescue Rangers) הוא סרט קולנוע אמריקאי בשילוב הנפשה ממוחשבת ולייב אקשן, מסוגת הרפתקאות וקומדיה, שמבוסס על סדרה בעלת אותו שם של Disney Television Animation מאת אלן זאסלוב וטד סטונס. הסרט בוים על ידי עקיבא שפר, הופק על ידי דייוויד הוברמן וטוד ליברמן ונכתב על ידי דן גראגור ודאג מאנד. הסרט הופק על ידי החברות אולפני וולט דיסני ו-Mandeville Films.

הסרט עלה לשידור ב-20 במאי 2022 בשירות הסטרימינג דיסני+. בישראל, הסרט יצא לאקרנים עם דיבוב בעברית ב-16 ביוני של אותה השנה יחד עם השקת דיסני+, אם כי היה זמין בשירות יום לפני כן. בערוץ דיסני ישראל הסרט שודר ב-23 בפברואר 2024 בהקרנת בכורה.

הסרט זכה בפרס אמי לבידור בפריים-טיים לסרט טלוויזיה יוצא מן הכלל לשנת 2022.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

30 שנה לאחר שסדרת הטלוויזיה "יחידת ההצלה של צ'יפ ודייל" הסתיימה, צ'יפ עובד כאיש מכירות ודייל עבר "ניתוח הנפשה ממוחשבת" ומקווה לשחזר את ימי הזוהר. כאשר חברם לצוות לשעבר מונטריי ג'ק נעלם במסתוריות, מוכרחים צ'יפ ודייל לאחד את שאר החבורה על מנת להציל את חבריהם ולשפר מחדש את חברותיהם.[1]

שחקנים ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי תומר שביט, והופק על ידי ענבר שטגר עזרא באולפני דאבי דאב.

הופעות קמע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין היתר מופיעים בסרט גם פאולה עבדול בצעירותה יחד עם החתול אם סי סקאט קאט (מהקליפ לשירה של עבדול "Opposites Attract"), רוג'ר ראביט, הדוד קמצוץ, שלושת החזירונים, המרבד מאלאדין, קולונל מעל כלבים וגנבים, פלאונדר מבת הים הקטנה, לומייר מהיפה והחיה, באלו מגרסת הלייב-אקשן של "ספר הג'ונגל", פומבה מגרסת הלייב-אקשן של "מלך האריות", לינדה פלין-פלטשר מפיניאס ופרב, השוטרים וינצ'ל ודאנקן מראלף ההורס, דמויות הסרט קאטס, דמות מהסרט מכוניות, הגרסה הראשונה של סוניק הקיפוד מסוניק - הסרט, הדמויות הראשיות של הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם, מאסטר מנטיס מהסרט "קונג פו פנדה", ב.ו.ב מהסרט "מפלצות נגד חייזרים", רנדי מארש מסאות' פארק, הי-מן וסקלטור מהי-מן ושליטי היקום, דוק רופאת צעצועים, באטמן מהיקום הקולנועי של DC ואי.טי.. כמו כן ישנם אזכורים בסרט לזיכיונות נוספים כמו: שרק, לוני טונס, אלווין והצ'יפמאנקס, ביוויס ובאטהד, גארפילד, עידן הקרח, משפחת סופר-על, ריק ומורטי, משפחת סימפסון, גברת דאוטפייר, מהיר ועצבני, סרט לגו וכו'. פיט הופיע בתור אלאדין. שמותיהם של יוגי דב וסקווידוויד הופיעו בשדרת הכוכבים של הוליווד בסרט. ג'וני בראבו ודאג ופורקצ'ופ הטלוויזיה "החיים על פי דאג" הופיעו בכרזות. הביגפוט מ"גופי: הסרט" הופיע בהופעת אורח.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-31 בינואר 2014, הכריזה חברת וולט דיסני על סרט לייב אקשן המבוסס על סדרת ההנפשה "יחידת ההצלה של צ'יפ ודייל" של The Disney Afternoon יחד עם אפקטים של הנפשה ממוחשבת, בדומה לסרט "אלווין והצ'יפמאנקס" של פוקס המאה ה-20. רוברט הוגן נבחר לביים את הסרט.[7]

במאי 2019, עקיבא שפר נבחר לביים את הסרט, והחליף את הוגן. דן גראגור ודאג מאנד יכתבו את התסריט, וישכתבו את התסריט של בארי שוורץ. דייוויד הוברמן וטוד ליברמן יפיקו את הסרט. הסרט יופק באולפני וולט דיסני ו-Mandeville Films.[8]

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2020, הוכרז שקורי בארטון ידבב שוב את זיפר כמו שדיבב בסדרה.[6] אף על פי שאמרו שבארטון ידבב גם את דמותו של דייל, בדצמבר 2020 הוכרז כי אנדי סמברג ידבב את הדמות. באותו יום, נודע כי ג'ון מולייני ידבב את צ'יפ וסת' רוגן יהיה בתפקיד אורח בסרט.[2]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-16 במרץ 2021 בלוס אנג'לס ולארי פונג צילם את הסרט.[9][10][11]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לשידור בשירות הסטרימינג דיסני+.[2][9] בנובמבר 2021 נחשף שהסרט ישודר ב-20 במאי 2022.[12]

הטריילר הרשמי הראשון של הסרט פורסם לראשונה ביוטיוב ב-15 בפברואר 2022.[13] הטריילר זכה לתגובות מעורבות בעיקר בהתייחסות לקולם החדש של צ'יפ ודייל בסרט, שבניגוד לשאר הופעותיהם שבהם היה להם קול גבוה והצייצני, בסרט קולם היה קולם הרגיל של המדבבים עצמם.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאגר ביקורות הקולנוע "Rotten Tomatoes", עומד שיעור הדעות החיוביות על 80%, עם דירוג של 6.9/10, בשקלול 135 ביקורות. סיכום הביקורות הוא: "לפעמים יש ריבוטים שנופלים אל הקרשים, אבל "צ'יפ ודייל: יחידת הצלה" קיבל רפיון אל סרט מצחיק ומהיר שאף פעם (כמעט) אינו נכשל".[14] באתר "Metacritic" מקבל עומד דירוג הסרט על 66/100 בשקלול 25 ביקורות, המוגדרות כאהובות בדרך כלל.[15]

פרנק שק מאתר "הוליווד ריפורטר" נתן לסרט ביקורת חיובית וציין כי הסרט הצליח היכן שהסרט "ספייס ג'אם: אגדה חדשה" נכשל. כמו כן, הוא אמר "זה הסרט הכי מצחיק של השנה עד עכשיו, לא משנה אם זה הנפשה או לייב-אקשן. או במקרה הזה, לאחר כי הסרט מערבב בין שני הדברים באופן מתוחכם בחכמה רבה מאז הסרט "מי הפליל את רוג'ר רביט"".[16]

טד ג'ונס, היוצר המקורי של הסדרה "יחידת ההצלה של צ'יפ ודייל" שיבח את הסרט וקרא לו "פנטסטי".[17][18]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Tenreyro, Tatiana (15 בפברואר 2022). "John Mulaney and Andy Samberg star in bizarrely meta Chip 'N Dale: Rescue Rangers trailer". The A.V. Club. נבדק ב-17 בפברואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 4 Disney Reveals the Cast and Delightful Premise for the New 'Chip 'n Dale: Rescue Rangers' Movie
  3. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Palmer, Roger (15 בפברואר 2022). "Chip 'n Dale: Rescue Rangers Disney+ Original Teaser Trailer Released". What's on Disney+. נבדק ב-15 בפברואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "'Chip N' Dale: Rescue Rangers' Starts Filming".
  5. ^ "Exclusive: New Details on Disney's 'Chip 'n Dale: Rescue Rangers'".
  6. ^ 1 2 Exclusive: Corey Burton Joins ‘Chip N Dale Rescue Rangers’ Disney+ Movie
  7. ^ Kit, Borys (31 בינואר 2014). "Disney Reviving 'Chip 'n Dale' for a Live-Action Feature (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-31 בינואר 2014. {{cite journal}}: (עזרה)
  8. ^ Kit, Borys (17 במאי 2019). "Disney's Meta Take on 'Rescue Rangers' Finds Its Director With Lonely Island's Akiva Schaffer (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-17 במאי 2019. {{cite journal}}: (עזרה)
  9. ^ 1 2 Exclusive: Disney’s Live-Action ‘Chip ‘n Dale: Rescue Rangers’ Will Debut on Disney+ The DisInsider, October 19, 2020
  10. ^ Salazar, Andrew (17 בנובמבר 2020). "Larry Fong Joins Disney's Live-Action 'Chip 'n Dale: Rescue Rangers' Film (EXCLUSIVE)". DiscussingFilm. נבדק ב-17 בנובמבר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)
  11. ^ Anderson, Jenna (16 במרץ 2021). "Disney's Chip 'N' Dale: Rescue Rangers Reboot Begins Filming". Comicbook.com. נבדק ב-16 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Chip 'n Dale: Rescue Rangers Movie Release Window Revealed by Disney+, Movies (באנגלית)
  13. ^ צ'יפ ודייל: יחידת הצלה, בביצוע הטריילר הרשמי, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 2:01)
  14. ^ Chip 'n Dale: Rescue Rangers. Rotten Tomatoes, retrieved May 28, 2022
  15. ^ Chip 'n Dale: Rescue Rangers. Metacritic, retrieved May 28, 2022
  16. ^ Scheck, Frank (17 במאי 2022). "'Chip 'n Dale: Rescue Rangers': Film Review". The Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Tad Stones [@TadStones] (15 בפברואר 2022). "Have you seen my series, Darkwing Duck? I loved episodes that broke the format. This is not the old show, it's not trying to be, but it's still a comedy adventure that looks like it could be hilarious" (Tweet) – via Twitter. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Tad Stones [@TadStones] (19 במאי 2022). "It was fantastic!" (Tweet) – via Twitter. {{cite web}}: (עזרה)