צ'ארלס הרברט וודברי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף צ'רלס הרברט וודברי)
צ'ארלס הרברט וודברי
Charles Herbert Woodbury
לידה 14 ביולי 1864
לין, מסצ'וסטס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 בינואר 1940 (בגיל 75)
בוסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Marcia Oakes Woodbury עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'ארלס הרברט וודבריאנגלית: Charles Herbert Woodbury‏; 14 ביולי 186421 בינואר 1940) היה צייר ימי שנולד בלין, מסצ'וסטס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ארלס הרברט וודברי נולד בלין, מסצ'וסטס, שם עבודתו המוקדמת ביותר הייתה חלק מהיצירה של הקבוצה שנודעה לימים בשם ציירי לין ביץ'. כשהיה סטודנט לתואר ראשון ב- MIT הוא הפך למציג קבוע במועדון האמנות של בוסטון ובגיל 19 לחבר הצעיר ביותר בו. לאחר סיום לימודיו במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (בעל תואר בהנדסת מכונות), בשנת 1886 זכה וודברי בהצלחה בציור חוף ניו אינגלנד ועיירות בחופי נובה סקוטיה והציג את יצירתו בתערוכות.[1]

בשנת 1891 הוא היה תלמיד באקדמיה ז'וליאן בפריז, ולאחר מכן נסע להולנד, שם למד את הטכניקות של הציירים ההולנדים המודרניים. עם שובו לניו אינגלנד הוא התיישב בבוסטון ועבד שם בחורף ובילה את הקיץ בכפר הדייגים הקטן אוגונקוויט שבמיין. שם הקים את אחד מבתי הספר לציור בקיץ, ומושבה לאמנים שהמשיכו גם לאחר מותו. בשנת 1928 ייסד וודברי את אגודת האמנות של אוגונקוויט.[2]

וודברי היה אחד המורים המבוקשים ביותר בדורו, שהחל ללמד על בסיס קבוע בעודו סטודנט ב- M.I.T. למרבה האירוניה, הייתה לו הכשרה רשמית מועטה באומנות, פרט לכמה חודשים באקדמיה ז'וליאן בפריז. בדומה לוינסלו הומר, צייר אחר מניו אינגלנד הוא העדיף לפעול לבדו. אף על פי כן, וודברי שמר על ידידות קרובה עם ג'ון סינגר סרג'נט והיכרות עם ציירים נוספים בני דורו, ביניהם ג'יי אלדן וייר וצ'ילד האסאם.

הוא שמר על סגנון עקבי במהלך למעלה מחמישים שנות חייו המקצועיים והפך לידוע בקומפוזיציות של החוף והים. ראייה והבנת תנועה הייתה בסיסית באמנותו ובהוראתו, והיא באה לידי ביטוי ביצירתו.

בשנותיו המאוחרות הוא בילה את חורפיו באיים הקריביים בהפלגה מאי לאי בציור בצבעי מים על החופים ובעיירות לרגלי הרים ועננים דרמטיים. במהלך חלק גדול מהקריירה שלו הוא עשה כמה תחריטים אקספרסיביים ביותר של אמנים אמריקאים בני זמנו.

הוא נפטר ב־21 בינואר 1940 בג'מייקה, מסצ'וסטס.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'ארלס הרברט וודברי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Chisholm, Hugh, ed. (1911). "Woodbury, Charles Herbert". Encyclopædia Britannica. 28 (11th ed.). Cambridge University Press. p. 790.
  2. ^ Ogunquit Art Association records, 1949-1988, www.aaa.si.edu (באנגלית)