צביה הוברמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צביה הוברמן
לידה ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.zviahuberman.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צביה הוברמן היא מחזאית ובמאית ישראלית. כתבה וביימה עשרות הצגות, בעיקר לילדים ולנוער וכן תוכניות טלוויזיה רבות. ייסדה את המגמה לתיאטרון בבית הספר לאמנויות תל אביב, שאותה גם ניהלה במשך שנים ארוכות. הייתה המנהלת האמנותית של "תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער" ושל פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים. חברת הנהלת איגוד ארגון תיאטראות הילדים העולמי אסיטז'.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוברמן נולדה וגדלה בקריית שמואל ליד חיפה למשפחה דתית. לאחר שירותה הצבאי עברה לתל אביב. סיימה תואר ראשון בספרות השוואתית מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בתיאטרון מאוניברסיטת תל אביב. עם תום לימודי התואר הראשון קיבלה הצעה להשתלב בצוות ההוראה של בית ספר חדש וניסיוני, המוכר כיום כבית הספר לאמנויות תל אביב (קמפוס אריסון). הוברמן הצטרפה לצוות בית הספר החדש ובין השנים 1984-2003 ניהלה את המגמה לתיאטרון בבית הספר. במסגרת זו פיתחה שיטות עבודה הנחשבות לפורצות דרך בתחום הוראת התיאטרון ורבים מתלמידיה נחשבים כיום לשחקנים ויוצרים מובילים בארץ. בין תלמידיה נמנים טל מוסרי, עידו מוסרי, דנה דבורין, ריקי בליך, אניה בוקשטיין, אורי אומנותי, שיר גוטליב, אוהד קנולר, רן גואטה, שלומי שבן, תמר שם אור, טל בלכרוביץ' ואחרים.[1] הוברמן גם כתבה וביימה את קטעי המשחק של תלמידי בית הספר שהשתתפו לצד נתן דטנר בתוכניות הטלוויזיה "תופסים ראש" ששודרה בערוץ הראשון בשנים 1988–1991.

בשנים 1989-1987 הייתה הוברמן המנהלת האמנותית של אירועי החוצות בפסטיבל ערד. בשנים 2003-2008 הייתה המנהלת האמנותית של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. בתקופת כהונתה הרחיב התיאטרון את היקף פעילותו בצורה ניכרת. בשנים 2008-2013 שימשה כמנהלת האמנותית של פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ובמסגרת זו יצרה שיתופי פעולה רבים עם תיאטראות בחו"ל. הוברמן היא חברת הנהלת האיגוד הבינלאומי של תיאטרון לילדים ולצעירים, אסיטז'.

כיום הוברמן ממשיכה לכתוב ולביים ובמקביל מעבירה הרצאות וסדנאות בתחומי התיאטרון והחינוך.

הוברמן מתגוררת בתל אביב, נשואה ואמא לשלושה.

כתיבה ובימוי לתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרפתקאה מהספרים תאטרון חיפה ( חדר בריחה) בבימוי צביה הוברמן

כתיבה ובימוי לטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]