נגן! אופוניום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף צליל! אופוניום)
נגן! אופוניום
響け! ユーフォニアム
סמליל הסדרה
עטיפת הספר הראשון
נָגֵן! אופוניום
סוגה חלק מהחיים, דרמה
יוצר איָאנו טאקֶדה
רומן
יוצר איָאנו טאקֶדה
מאייר ניקי אסאדה
הוצאה

יפןיפן Takarajimasha

ארצות הבריתארצות הברית Yen On
תקופת הפרסום המקורית דצמבר 2013מאי 2015
מספר הכרכים שהתפרסמו 4 (נכון ל-01 באוגוסט 2017)
אנימה
אורך פרק 25 דק'
במאי טאטצויה אישיהארה
תסריטאי ג'וקי האנאדה
אולפני אנימציה קיוטו אנימציה
רשת שידור טוקיו MX1, SUN, KBS, TVA, BS11, AT-X
תקופת שידור מקורית 8 באפריל 201528 בדצמבר 2016
מספר העונות 2
מספר הפרקים 26
מאנגה
יוצר איאנו טאקדה
מאייר האמי
הוצאה יפןיפן Takarajimasha
התפרסם לראשונה במגזין Kono Manga ga Sugoi! Web
תקופת הפרסום המקורית 28 בנובמבר 201430 באוקטובר 2015
מספר הכרכים שהתפרסמו 5

נָגֵן! אפוניוםיפנית: 響け! ユーフォニアム, "היביקה! יופוניאמו"), היא סדרת ספרים יפנית, שעובדה למנגה ולסדרת אנימה בת שתי עונות ו-26 פרקים בבימויו של טאטסויה אישיהארה. עלילתן של הסדרות עוסקת באומאה קומיקו, תלמידת בית-ספר תיכון, ובתזמורת כלי הנשיפה בבית-ספרה, שמשתפרת בהדרגה תחת הנחייתו של המנצח החדש שלה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומאה קומיקו היא תלמידה חדשה בתיכון קיטאוג'י. היא נכנסת אליו בשביל "לפתוח דף חדש" עבור עצמה. ביסודי ובחטיבת הביניים היא השתתפה בתזמורת כלי נשיפה, אך זיכרון צורב מהתחרות האחרונה בה השתתפה גורם לה לרצות להימנע מכך. למרות זאת, חברותיה החדשות מידורי והאזוקי משכנעות אותה להצטרף לתזמורת בכל זאת. התעקשותה של סגנית האחראית על המועדון, תלמידת י"ב בשם טנאקה אסוקה, גורמת לה לבחור שוב באופוניום.

תזמורת כלי הנשיפה של תיכון קיטאוג'י השתתפה בתחרות הלאומית והייתה ידועה ברחבי יפן; עם זאת, מספר שנים ברצף היא לא הצליחה לעבור אפילו את התחרות העירונית. לאחר שפרש המנצח הקודם ומונה במקומו חדש, הוא הצליח לגרום לתלמידים בתזמורת להשתפר בהדרגה. ביטחונם העצמי של התלמידים עולה לאחר שהם מצליחים לנגן היטב במצעד בו הם משתתפים.

התלמידים במועדון מתמודדים עם אתגרים רבים: חלקם פורשים מכיוון שאינם יכולים לשלב את החזרות הרבות עם הלימודים לקראת מבחני הכניסה לאוניברסיטה, ומתחיל בין כמה אחרים סכסוך על תפקיד הסולו. בסופו של דבר, מגיע היום המיוחל של התחרות העירונית, והם זוכים בה.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הזכייה בתחרות העירונית, חברי המועדון מתאמנים במרץ לקראת התחרות האזורית בבית הספר ובמחנה-אימונים מיוחד אליו הם נוסעים בזמן החופשה. אחת מהתלמידות שפרשו מהמועדון בעבר מעוניינת לחזור ולנגן בו, אך הדבר נמנע ממנה על ידי התלמידים הבוגרים יותר. ניסיונותיה העיקשים של התלמידה לחזור והיחס הקר לה היא זוכה מהתלמידים הבוגרים גורמים למתחים במועדון, ובמיוחד אצל חברתה לשעבר, נגנית האבוב. קומיקו נכנסת לקונפליקט בעל כורחה, ובסופו של דבר מצליחה לפתור אותו. תיכון קיטאוג'י זוכה בתחרות האזורית, ועולה לתחרות הארצית.

באופן מקרי, קומיקו עדה לשיחה בין אמה של אסוקה לבין מנצח התזמורת, בה היא מתעקשת שבתה תפסיק להשתתף בחזרות. בסוף השיחה אסוקה מפסיקה לבוא לחזרות, מה שמביא למתחים נוספים בתזמורת. קומיקו שוב נסחפת אל לב הבעיה. בסופו של דבר, אסוקה מזמינה אותה לביתה ומספרת לה שאביה הוא נגן אופוניום מפורסם, ממנו אמה התגרשה; זאת הסיבה לכך שהיא לא סובלת את עצם הרעיון שבתה תנגן בתזמורת. למרות זאת, אסוקה חולמת להרשים את אביה, שישפוט בתחרות הארצית, בנגינתה. קומיקו מצליחה לשכנע את אסוקה לא לוותר על כך, ובסופו של דבר היא מצליחה לשכנע את אמה וחוזרת לתזמורת. תיכון קיטאוג'י זוכה במדליית ארד בתחרות הארצית.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אומאה קומיקו (黄前 久美子) - תלמידת כיתה י' והגיבורה הראשית, נגנית אופוניום. היא אדם לא-החלטי, ונוטה להשאיר בחירות לאחרים וללכת "עם הזרם". קומיקו מתוסכלת מכך שהיא לא יכולה לפעול לפי רצונה, ומכך שאין לה אומץ לצאת כנגד אחרים. היא מתגוררת בסמוך למקדש ביודו-אין שבאוג'י, קיוטו.
  • קאטו האזוקי (加藤 葉月) - תלמידת כיתה י', נגנית טובה. חברתה של אומאה, אדם חברותי וגלוי-לב. בעבר הייתה חברה במועדון הטניס של בית הספר, ולכן היא שזופה. האזוקי הצטרפה לתזמורת משום שחלמה לנגן בחצוצרה, אך בסופו של דבר היא מנגנת בתזמורת בטובה.
  • קוואשימה ספאייה (川島 緑輝 - שמה הפרטי הוא תעתוק של המילה האנגלית ספיר) / מידורי - תלמידת כיתה י'. היא נגנית קונטרבס, ואת כלי-הנגינה שלה היא מכנה "ג'ורג'". חברתה של קומיקו. היא ביישנית וחסרת ביטחון-עצמי; מידורי למדה לנגן בקונטרבס בחטיבת-הביניים היוקרתית, ממנה עלתה לתיכון קיטאוג'י.
  • קוסאקה ריינה (高坂 麗奈) - תלמידת כיתה י' עם שיער שחור ארוך, נגנית חצוצרה. ריינה מתוארת בספר כיפהפייה; היא עלתה לקיטאוג'י מאותה חטיבה בה למדה קומיקו. היא שקדנית, ונוהגת להתאמן בכיתת המוזיקה אפילו מחוץ לשעות הלימודים הרגילות. היא אמנם מנומסת, אך קרירה מעט, ולכן לא פופולרית. היא אוהבת מאוד את החצוצרה שלה, שקנו לה הוריה כשהייתה תלמידת חטיבה.
  • טאנאקה אסוקה (田中 あすか ) - תלמידת י"ב, נגנית אופוניום. סגנית האחראית על התזמורת, האחראית על מדור הבס, והצועדת הראשונה (Drum major) של התזמורת. היא לובשת משקפיים אדומות. אסוקה היא אדם מניפולטיבי, ולא מהססת להשתמש באחרים למטרותיה-היא. היא מסתירה את רגשותיה האמיתיים מאחרים תחת "מסכה" של אדם שמח, מצחיק ואכפתי.
  • אוסגאוורה הארוקה (小笠原 晴香) - תלמידת י"ב, נגנית סקסופון בריטון. היא האחראית על התזמורת ועל מדור הסקסופון. היא אמנם נחושה מאוד, אך בעלת דימוי עצמי נמוך.
  • נקאסקו קאורי (中世古 香織) - תלמידת י"ב, נגנית חצוצרה, עם שיער שחור. קאורי נחמדה לכולם, ולכן פופולרית מאוד. האחראית על מדור החצוצרה.
  • נקגאווה נאצוקי (中川 夏紀) - תלמידת י"א, נגנית אופוניום
  • יושיקאווה יוקו (吉川 優子) - תלמידת י"ב, נגנית חצוצרה. מעריצה את קאורי.
  • טסוקאמוטו שואיצ'י (塚本 秀一) - תלמיד כיתה י', נגן טרומבון. חבר ילדות של קומיקו, שהסתכסך עימה מכיוון שהעליב אותה בעבר.
  • גוטו טאקויה (後藤 卓也 ) - תלמיד כיתה י"א, נגן טובה. הוא גבוה, נינוח ושתקן.
  • נאגאסה ריקו (長瀬 梨子) - תלמידת כיתה י"א, נגנית טובה. חברתו של טאקויה.
  • אאוי סאיטו (斎藤 葵) - תלמידת כיתה י"ב. חברת ילדות של קומיקו, שפרשה מהתזמורת מכיוון שלא הצליחה לשלב בין החזרות התכופות ללימודים לקראת מבחני הכניסה לאוניברסיטה.
  • טאקי נובורו (滝 昇) - מנצח התזמורת החדש. אדם שיטתי, שמקדם את העצמאות של תלמידיו, ומסייע להם להגיע למטרתם - זכייה בתחרות הלאומית.
  • מיצ'י מאצומוטו (松本 美知恵) - המחנכת בכיתתה של קומיקו, והמורה האחראית על התזמורת; היא ידועה כמורה קשוחה.
  • נוזומי קאזאקי (傘木 希美) - תלמידת י"א, נגנית חליל. פרשה מהתזמורת בעבר אך מעוניינת לחזור אליה.
  • מיזורה יורואיזוקה (鎧塚 みぞれ) - תלמידת י"א, נגנית האבוב היחידה בתזמורת. היה לה בעבר קשר קרוב אל נוזומי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נגן! אופוניום בוויקישיתוף