צעירה מדי לנשיקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צעירה מדי לנשיקה
Too Young to Kiss
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי רוברט לאונרד
הופק בידי סם צימבליסט
תסריט פרנסס גודריך, אלברט הקט
עריכה קונרד נרביג
שחקנים ראשיים ג'ון אליסון
ואן הפלין
גיג יאנג
מוזיקה ג'וני גרין
צילום ג'זף רוטנברג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
הקרנת בכורה 22 בנובמבר 1951
משך הקרנה 91 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,400,000 דולר
הכנסות 2,300,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צעירה מדי לנשיקהאנגלית: Too Young to Kiss) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1951 בצבעי טכניקולור של מטרו גולדווין מאייר עם ג'ון אליסון, ואן הפלין וגיג יאנג בתפקידים הראשיים.

ג'ון אליסון זכתה בפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי.

הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לעיצוב ההפקה הטוב ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריק ויינרייט (ואן הפלין) הוא אמרגן ניו יורקי מוצלח ועשיר. רבים מתדפקים על דלתו אך הוא דוחה אותם. אחת מהם היא סינתיה פוטר (ג'ון אליסון) פסנתרנית בשנות העשרים שלה שלא מצליחה להתקבל אליו לראיון.

כשהיא חוזרת מדוכאת לדירתה היא רואה בעיתון מודעה על תחרות נגינה לכישרונות צעירים עד גיל 14 בה ישפוט אריק. היא מחליטה להתחפש לבת 14, שמה גשר בשיניים, גורבת גרבים לבנות, מסרקת שיער וחובשת כובע ונראית כבת 14. היא אומרת למארגני התחרות ששמה מולי פוטר וכאשר הם מסרבים להכניס אותה היא פורצת בצעקות ובבכי ומתקבלת לתחרות. אריק כבר עייף אבל נשאר להאזין לה. היא מנגנת בכישרון את אטיוד המהפכה של שופן ואריק מרגיש שיש לו ילדת פלא שיוכל להפיק ממנה רווח גדול.

הוא פורש עליה את חסותו. היא אומרת לו שהיא גרה עם אחותה הגדולה סינתיה ולא מגלה לו שיש לה חבר עיתונאי בשם ג'ון (גיג יאנג). אריק לוקח אותה למסעדה שם פוגש אותם במקרה פול והיא מציגה אותו כדודה. כאשר אריק יוצא לרגע ומבחין שהם מתנשקים הוא חובט בסנטרו ולוקח את "מולי" לביתו, שם תוכל להתכונן להופעות.

עם הזמן היא מתחילה להתאהב בו ופעם אחת הוא נושק לה אך נרתע. ג'ון לוחץ עליה להפסיק את ההתחזות ולהתחתן אתו. הוא מחליט לפרסם סקופ על התרמית שלה. לפני הקונצרט הגדול מתלבטת "מולי" אך לבסוף מופיעה. בינתיים מתפרסת הידיעה בכל העיתונים. אריק הנדהם מודיע לקהל כי הוא מצטער על התרמית ומציע להם בכל זאת להאזין לנגינתה של הפסנתרנית המחוננת סינתיה פוטר.

סינתיה מנגנת את הקונצ'רטו לפסנתר של אדוורד גריג וזוכה לתשואות הקהל. היא ממהרת לפגוש את ג'ון כדי לנסוע ברכבת להתחתן. אריק מגיע במהירות, עוצר את הרכבת וסינתיה מחליטה לבחור בו במקום ג'ון. אז היא מתנשקת עם אריק כאישה בוגרת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צעירה מדי לנשיקה בוויקישיתוף