צעקה 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
צעקה 3
3 Scream
בימוי וס קרייבן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קת'י קונראד
מריאן מדלנה
קווין ויליאמסון
תסריט ארן קרוגר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פטריק לוסיר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דייוויד ארקט
נב קמפבל
קורטני קוקס
פטריק דמפסי
ג'ני מקארתי
פארקר פוזי
דיון ריצ'מונד
מוזיקה מרקו בלטרמי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיטר דמינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה דיימנשן פילמס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Dimension Films
שיטת הפצה הורדה דיגיטלית, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 בפברואר 2000
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סלאשר
תקציב 40,000,000‏$
הכנסות 161,834,276‏$
הכנסות באתר מוג'ו scream3
סרט קודם צעקה 2
סרט הבא צעקה 4
סרטים בסדרה "צעקה"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צעקה 3אנגלית: 3 Scream) הוא סרט אימה שיצא בשנת 2000, והחלק השלישי בסדרת סרטי "צעקה" המצליחה. בסרט מככבים נב קמפבל, דייוויד ארקט וקורטני קוקס, המשחזרים את תפקידם פעם נוספת.

זהו הסרט היחיד בזיכיון סרטי "צעקה" שלא נכתב על ידי קווין ויליאמסון, מפני שהוא היה עסוק בעבודה על תוכנית הטלוויזיה שלו, 'Wasteland'. ארן קרוגר אשר כתב את התסריט לסרט '״סכנה ברחוב ארלינגטון'״ ובהמשך גם את התסריטים עבור '״הצלצול״, ״הצלצול 2״ ו״סודות נעולים״, כתב את התסריט בהתבסס על הערות שויליאמסון עצמו רשם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח כשקוטון ווירי (האיש שהופלל על ידי בילי לומיס ברצח מורין פרסקוט אשר הפך לשחקן ועומד לשחק בסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו") מקבל שיחת טלפון מאיימת מגוסטפייס (הרוצח) אשר מודיע לו שהוא מרגל אחרי חברתו, כריסטין המילטון (שחקנית שגם היא מופיעה ב"דקירה 3") ומתכנן לרצוח אותה אם קוטון לא יגלה את מיקומה של סידני פרסקוט. קוטון מסרב לסחיטה וממהר לביתו, בזמן שהרוצח רודף אחרי כריסטין אשר נועלת את עצמה בחדרה. כשקוטון מגיע, כריסטין תוקפת אותו עם מחבט גולף ומשוכנעת שהוא הרוצח. הרוצח האמיתי מופיע מאחוריה אך קוטון אינו מצליח להזהיר אותה ולכן היא נרצחת ולאחר שניות ספורות, גם קוטון.

יום למחרת, מארק קינקייד, בלש משטרה, מיידע לגייל ודיואי על הרצח של ווירי, ושואל אם הם יכולים לדעת משהו על תמונה של אישה צעירה שנמצאה בזירת הרצח. הם מזהים את האישה כמורין פרסקוט, אמה של סידני. אחרי ששני צוות שחקנים של הסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו", שרה דרלינג וסטיבן סטון, נרצחים, דיואי וגייל מבינים כי הרוצח הורג אנשים לפי הסדר שבו הם מתים בתסריט. בינתיים, סידני, שהתרחקה מעין הציבור ומחבריה אחרי האירועים שקרו בקולג' וינדזור, מוטרדת על ידי הרוצח שמתקשר אליה הביתה, ומתאחדת עם דיואי וגייל כדי לעזור להם עם החקירה.

בלילה, צוות השחקנים שנשארו: אנג'לינה טיילר, טייסון פוקס, טום פרינז וג'ניפר ג'ולי, מוזמנים על ידי המפיק של הסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו", ג'ון מילטון, למסיבה באחוזה שלו, שם נוכחים גם דיואי וגייל והבמאי של הסרט, רומן ברידג'ר. כשהאורחים מתפצלים כדי לחקור את הבית, דיואי וגייל מוצאים את התלבושת של הרוצח וכן מכשיר משנה קול. הם מבינים כי הרוצח שכפל את הקולות של כולם והונה אותם כדי שיתאספו בבית, ומתפצלים לכנס את השחקנים ולהימלט.

הרוצח מופיע בבית ורוצח את כולם, מלבד דיואי וגייל; ראשית את רומן, אז את טום, אחריו את אנג'לינה, לאחר מכן את טייסון ולבסוף את ג'ניפר.

בתחנת המשטרה, הרוצח מתקשר לסידני ומודיע לה שהוא תפס את דיואי וגייל ואם היא רוצה לדעת מי הרג את אמה היא צריכה לבוא לאחוזה. כשהיא מגיעה, סידני מרמה את הרוצח ויורה בו, אבל לפני שהיא יכולה לשחרר את דיואי וגייל הגופה שלו נעלמת. קינקייד מגיע למקום ואף שבתחילה החשד נופל עליו לאחר שגילתה קודם לכן כי הוא ארב למקרה שלה, סידני למעשה ניצלת מפני התקפה של הרוצח על ידו, אבל קינקייד נדקר ושוכב מחוסר הכרה.

אחר כך סידני נרדפת לחדר שבו הרוצח לוכד אותה. הוא מספר לסידני על החיפוש שלו אחר אמו, רינה ריינולדס, מי שהיא מזהה כמורין פרסקוט, ועל סירובה של מורין להכיר בו כבנה. לאחר מכן, הרוצח חושף את עצמו כרומן (שזייף את מותו). הוא מספר לסידני שהוא אחיה למחצה, שנולד לאחר שמורין עברה אונס קבוצתי. הוא גם אומר לסידני שהוא הסיבה לכך שבילי לומיס התחיל את הרציחות בוודסבורו, לאחר שהוא הראה לו סרטון וידאו של אביו ומורין מתנשקים. רומן כועס על סידני בגלל החיים שהיו לה עם מורין ולטענתו היו צריכים להיות שלו ורוצה לסיים את הכול בכך שיהרוג אותה ויטען כי הוא השורד היחיד של מסע הרציחות שלה. לאחר שהתמודדה עם יותר מדי רוצחים סדרתיים מטורפים בחייה, סידני נוזפת ברומן שממציא תירוצים כדי לכסות את הרצונות האישיים שלו להרוג אנשים, והם מתחילים מאבק אלים. אחרי שכמעט נהרגת, סידני מצליחה להביס את רומן על ידי דקירתו בגב ובלב. דיואי וגייל נכנסים לחדר כשרומן גוסס. הם וסידני עומדים לעזוב, אבל רומן קם על רגליו ומחדש את הניסיון לחסל את סידני. דיואי יורה בו שוב ושוב באזור החזה, אך לשווא, שכן רומן לובש אפוד מגן. בהנחיית סידני, דיואי יורה בראשו של רומן ומחסל אותו אחת ולתמיד.

למחרת, בבית המבודד של סידני, דיואי מפתיע את גייל בהצעת נישואין, אשר גייל מסכימה לה. קינקייד, שעדיין מחלים מפציעותיו, מזמין את סידני להצטרף אליו, דיואי, וגייל לצפות בסרט. סידני סוגרת את דלת הכניסה שלה, אבל זו נפתחת כעבור כמה רגעים. סידני מגיבה בחיוך לתופעה זו, ומתרחקת מן הדלת, משום שהיא מבינה שאינה צריכה לפחד עוד ושהיא מצאה חופש מן הסיוטים שליוו אותה זמן רב.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה (סדרת סרטים) - דמויות

החוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות מותו בסרט השני, רנדי עושה הופעה מיוחדת בקלטת וידאו שהדמות עשתה במהלך האירועים של צעקה 2. בקלטת הוא קובע כי אם הסרט השלישי הוא עוד סתם סרט המשך, אז הכללים המקובלים להמשך חלים. עם זאת, "אם אתה מוצא את עצמך מתמודד עם סיפור אחורי לא צפוי, ועודף אקספוזיציה, אז כללי ההמשך אינם חלים. מכיוון שאתה לא מתמודד עם המשך, אתה מתמודד עם פרק הסיום של טרילוגיה." הכללים בפרק הסיכום הסופי של טרילוגיה שונים:

  • "יש לכם רוצח שהולך להיות על אנושי. לדקור אותו לא יעבוד. לירות בו לא יעבוד. בעקרון בשלישי, אתה חייב להקפיא את ראשו, לערוף אותו, או לפוצץ אותו."
  • "כל אחד, כולל הדמות הראשית, יכול למות."
  • "העבר יחזור כדי להתנקם בך. כל מה שאתה יודע על העבר, תשכח את זה. העבר הוא לא במנוחה! כל חטאים שאתה חושב שנעשו בעבר עומדים לפרוץ החוצה ולשבור אותך."

לסיום רנדי ממשיך ואומר בהצלחה, וכל טוב, ושהוא יראה כמה מהאנשים בקרוב כי על פי הכללים, חלקם לא הולכים לעבור את זה. כי הוא לא, לא אם הם צופים בקלטת הזו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]