קאמפ רוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קאמפ רוק
Camp Rock
בימוי מת'יו דיאמונד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קווין לאפרטי
אלן סאקס
תסריט קארין גיסט, רג'ינה היקס, ג'ולי בראון, פול בראון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה גיריש ברגאבה
קן סאבא
שחקנים ראשיים דמי לובאטו
ג'ו ג'ונאס
מייגן ג'ט מרטין
מריה קאנאלס בררה
מוזיקה דיוויד קיטיי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דין קונדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ערוץ דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית20 ביוני 2008
ישראלישראל11 בספטמבר 2008
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה מוזיקלית
סרט הבא קאמפ רוק 2: הג'אם האחרון
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קאמפ רוקאנגלית: Camp Rock) הוא סרט טלוויזיה מוזיקלי לכל המשפחה מבית היוצר של דיסני משנת 2008, בכיכובם של האחים ג'ונאס ודמי לובאטו. הסרט שודר בערוץ דיסני לראשונה ב-20 ביוני ולאחר מכן בערוצי דיסני ברחבי העולם, כשבישראל שודר כשלושה חודשים לאחר ההקרנה המקורית ב-11 בספטמבר. הסרט זכה ל-8.9 מיליון צפיות בשידור הבכורה, ונכון לשנת 2013 הוא סרט הטלוויזיה השלישי הנצפה ביותר של דיסני כשלפניו הסרטים "היי סקול מיוזיקל 2" ו"המכשפים מוויברלי פלייס: הסרט".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור עוקב אחרי מיטצ'י טורס (דמי לובאטו), מוזיקאית צעירה ומלאת השראה, תמימה וחביבה אשר חולמת להפוך לזמרת מקצועית, אם כי יש לה פחד במה. רגע לפני סיום הלימודים ותחילת החופש הגדול, מיטצ'י משתוקקת ללכת למחנה קיץ למוזיקת רוק הנקרא "מחנה רוק" ולהעביר שם את הקיץ, אולם אמה קוני (מריה קאנאלס בררה) מבהירה לה שלא תוכל ללכת מאחר שאין ביכולתה לשלם עבור המחנה. מיטצ'י מבואסת מכך, וקוני, שמבחינה ברצון העז של בתה ללמוד במחנה מציעה למנהל המחנה את שירותי הקייטרינג שלה לתקופת הקיץ. היא לבסוף נשכרת על ידו, ועבודתה המכסה את העלויות מאפשרת למיטצ'י להפוך לחניכה במחנה רוק, אמנם בתמורה היא צריכה לעזור לאמה במטבח.

באותו הזמן כוכב הפופ שיין גריי (ג'ו ג'ונאס), ילד שמנת יהיר וסולן להקתו "קשר השלושה" ("Connect 3"), בה חברים הוא ושני אחיו נייט (ניק ג'ונאס) וג'ייסון (קווין ג'ונאס), נשלח בכפייה ולמורת רוחו למחנה כדי להעביר את כל שיעורי הריקוד ואף להקליט שיר עם הזוכה של מופע הסיום, זאת לאחר שעורר סערות ציבוריות רבות ועצבן את הסובבים אותו. ביומו הראשון, שיין שומע במקרה קול של נערה ששרה עם ליווי פסנתר ומתאהב בה, אולם הוא אינו יודע את זהותה של הזמרת. במהלך מופע האלתורים הפותח את המחנה, מיטצ'י מגלה שרוב החניכים האחרים באים מרקע מפואר ומכובד, מה שגורם לה להתבייש בעובדה שהיא חניכה רק משום שאמה היא טבחית המחנה, והיא מנסה להסתיר זאת מחבריה, אולם עם הזמן רק הולכת ומסתבכת במערבולות של שקרים וצרות.

כשהיא נמצאת בדרכה לעזור לאמה במטבח, מיטצ'י שומעת את שיין מנגן שיר שלו על גיטרה ומחמיאה לו, מה שמעלה את ביטחונו העצמי ועד מהרה מתפתחת בין השניים מערכת יחסים אדוקה כאשר המכנה המשותף של השניים הוא מוזיקה. טס טיילר (מייגן ג'ט מרטין), נערה עשירה עם אמא זמרת מפורסמת, וקייטלין גלר (אליסון סטונר), יריבתה של טס, מתחילות לזרוק ספגטי אחת על השנייה בחדר האוכל. מיטצ'י, שמחשיבה את שתיהן כחברותיה, מתערבת בניסיון לפייס ביניהן, וכאשר מנהל המחנה בראון ססריו (דניאל פאדרס), מגיע הוא מפריד בין השתיים ומעניש את קייטלין על שהתחילה את המריבה. העונש של קייטלין הוא לעזור במטבח, ומיטצ'י, שמפחדת שזו תגלה את הסוד אודות אמה מתנערת מלעזור לה, אך בהמשך הסוד מתגלה לאחר שמיטצ'י נכנסת בטעות למטבח בשעה שקייטלין עובדת. קייטלין כועסת, אך השתיים משלימות כאשר מיטצ'י יוצאת להגנתה לאחר שטס מנסה לחבל בהופעתה במסגרת מופע אלתורים לילי.

שיין מבזבז את רוב זמנו בחיפוש אחר הבחורה עם הקול המיוחד, אם כי הוא בנוסף מבלה עם מיטצ'י, ויום אחד כשטס מבחינה בשניים מבלים יחדיו היא מתחילה לקנא. לאחר שטס מגלה את הסוד של מיטצ'י היא מספרת אותו לאוזני המחנה כולו, ומצליחה לסכסך בינה לבין שאר החניכים, לרבות בינה ובין שיין שמרגיש מרומה. יתר על כן מיטצ'י מגורשת מהלהקה של טס, בה חברות גם אלה (אנה מריה פרז דה טגל) ופגי (ג'סמין ריצ'רדס), וכעת אין לה קטע מוזיקלי להופיע איתו במופע הסיום. היא בהמשך חוברת לקייטלין ועובדת איתה על מופע משותף, אולם בליל מופע הסיום טס מפלילה אותה בגנבה ובראון פוסל את השתתפותה.

מופע הסיום מתחיל, אולם רגע לפני המופע של הלהקה של טס, חברות הלהקה אלה ופגי פורשות ממנה בטענה שטס שתלטנית מדי ומונעת מהן לבטא את עצמן. כתוצאה מכך כל אחת מהן מופיעה לבד; אלה מופיעה ראשונה, אחריה טס, שהופעתה משתבשת אחרי שהיא מאבדת ריכוז בעקבות התנהגות אמה, ואז מגי עולה ומגלה ששמה האמיתי הוא למעשה מרגרט דופרי. מיטצ'י וקייטלין מגלות שהן בעצם כן יכולות להופיע וממהרות אל הבמה. בסיום ההופעה של מגי בראון מכריז על סיום המופע והולך למאחורי הקלעים, שם הוא פוגש במיטצ'י ונותן לה אישור להופיע (הוא פסל את השתתפותה במופע הסיום, אם כי הוא נגמר ולכן היא יכלה הופיעה). מיטצ'י שרה את אותו השיר שניגנה על הפסנתר ביום הראשון במחנה, ושיין מזהה את קולה מאותו היום ומבין שהוא שייך למיטצ'י. הוא עד מהרה עולה ושר ביחד איתה, כאשר החלק שלו בשיר הוא למעשה השיר שלו שכתב לאחר ששמע את קולה, אותו אחד שמיטצ'י החמיאה לו עליו כשנפגשו לראשונה. לבסוף הלהקה "קשר השלושה" מכריזה על פגי כהמנצחת והיא זוכה להקליט את השיר עם שיין. לאחר מכן כל חניכי המחנה עולים על הבמה ושרים ביחד. אחרי ההופעה מיטצ'י ושיין נפגשים מאחורי הקלעים ומשלימים.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיטצ'י טורס (דמי לובאטו) - ילדה כשרונית שחולמת על קריירה מוזיקלית באחד מן הימים. החלום שלה הוא ללכת למחנה רוק, אבל למשפחה שלה אין מספיק כסף. הדרך היחידה שלה להפוך לחניכה במחנה עוברת דרך אמה, שעובדת בתור טבחית עם עסק הקייטרינג שלה. מיטצ'י מנסה להסתיר את הסוד נוכח העובדה שרוב החניכים באים מרקע עשיר ונחשב, מה שגורם לה לשקר לחבריה לגבי זהותה.
  • שיין גריי (ג'ו ג'ונאס) - זמר מפורסם וסולן להקת "קשר השלושה" (Connect 3). הוא נשלח למחנה רוק על ידי אחיו וחבריו ללהקה נייט וג'ייסון בתקווה שייפטר מהגישה היהירה והאנוכית שלו. במחנה הוא שומע קול מיוחד של נערה ומנסה לגלות את זהותה. בהמשך הוא פוגש את מיטצ'י, שהופכת לחברה היחידה שלו במחנה, והאמתית שאי פעם הייתה לו.
  • טס טיילר (מייגן ג'ט מרטין) - בתה של הזמרת מפורסמת טיי. ג'יי. טיילר אשר שואפת יום אחד להיות מפורסמת באותה מידה כמו אמה. היא דיווה ולרוב מקבלת מה שהיא רוצה איך שהיא רוצה, גם אם זה אומר שעליה לפגוע באנשים. היא משתוקקת לתשומת לב, בעיקר משום שלאמה אף פעם אין זמן בשבילה, זמן אותו היא מקדישה לקריירה שלה.
  • קייטלין גלאר (אליסון סטונר) - חברתה הטובה ביותר של מיטצ'י במחנה. היא מהאנשים הבודדים שנשארו חברים של מיטצ'י לאחר שסודה נחשף. חלומה הגדול הוא להיות מפיקה מוזיקלית, והיא נראית לרוב יוצרת לחנים במחשב האישי שלה.
  • אלה פאדור (אנה מריה פרז דה טגל) - החברה השפוטה של טס. היא נוטה לרחף ולחלום בהקיץ. אלה נוטשת את טס כשזאת דוחקת בה לשיר עם ביירון וסנדר במופע הסיום. לאחר ששימשה כזמרת רקע בלבד, אלה מתבררת כזמרת סולו טובה.
  • מרגרט "פגי" דופרה (ג'סמין ריצ'רדס) - החברה השנייה של טס. פגי לרוב נגררת אחרי טס, גם אם הדעות שלהן שונות. בדומה לאלה היא מחליטה לעזוב את הלהקה של טס ולהתחרות במופע הסיום כסולנית. היא נותנת הופעה שמדהימה את כולם ובסוף זוכה בתחרות.
  • קוני טורס (מריה קאנלאס בררה) - אמא של מיטצ'י. קוני מנהלת עסק קייטרינג משפחתי לו קראה "הקייטרינג של קוני". בתחילת הסרט מיטצ'י התביישה בעובדה שהיא הבשלנית של המחנה וניסתה להסתיר זאת מחבריה.
  • נייט (ניק ג'ונאס) וג'ייסון (קווין ג'ונאס) - האחים של שיין. שלושתם ביחד מהווים את להקת "קשר השלושה" (Connect 3). הם מנסים לגרום לשינוי בגישתו השחצנית של שיין ולכן מאלצים אותו להישאר במחנה רוק לאורך כל הקיץ. הם מופיעים שוב בסוף הסרט בתור השופטים במופע הסיום.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

Camp Rock
פסקול מאת שחקני הסרט
יצא לאור 17 ביוני 2008
הוקלט 2007
סוגה פופ רוקטין פופ
אורך 36:00
חברת תקליטים וולט דיסני רקורדס
הפקה קווין לפרטי עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית אלבומים של שחקני הסרט
קאמפ רוק
(2008)
Camp Rock 2: The Final Jam
(2010)
סינגלים מ-Camp Rock
  1. "We Rock"
    תאריך יציאה: 19 באפריל 2008
  2. "Play My Music"
    תאריך יציאה: 3 במאי 2008
  3. "This Is Me"
    תאריך יציאה: 6 ביוני 2008
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלבום הפסקול "Camp Rock" כבש את המקום השלישי במצעד האלבומים בילבורד 200 עם מכירות של למעלה מ-188,000 עותקים בשבוע הראשון ליציאתו[1]. הוא בהמשך זכה בתואר אלבום פלטינה בארצות הברית מטעם איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי בעקבות מכירות של כ-1,257,000 עותקים, ובאותו התואר בברזיל לאחר מכירות של כ-60,000 עותקים.

Camp Rock
מס' שםמיליםמבצע/ים משך
1. We Rock קארה דיוגארדי וגרג וולסשחקני הסרט 3:12
2. Play My Music דיוגארדי ומיטץ' אלןהאחים ג'ונאס 3:17
3. Gotta Find You  ג'ו ג'ונאס 4:01
4. Start the Party  ג'ורדן פרנסיס 3:00
5. Who Will I Be  דמי לובאטו 3:07
6. This Is Me אדם ווטץ ואנדי דודדמי לובאטו עם ג'ו ג'ונאס 3:09
7. Hasta La Vista  פרנסיס, רושון פגאן ואנה מריה פרז דה טגל 2:36
8. Here I Am  רנה סנדס 3:45
9. Too Cool  מייגן ג'ט מרטין 2:51
10. Our Time Is Here  לובאטו 3:25
11. 2 Stars  ג'ט מרטין 2:55
12. What It Takes  ארין דויל 2:42
משך כולל:
36:00
רצועת בונוס
מס' שםמבצע/ים משך
1. Here I Am בראד קבאנה 3:49
2. אלבום המדבקות של קאמפ רוק (מצגת תמונות)   3:10
3. עשיית הקליפ "Start The Party"   6:02
4. חוברת דיגיטלית עם תווים לכל השירים באלבום    

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 3[2]
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 13
איטליה מצעד האלבומים האיטלקי 1[3]
ארצות הברית בילבורד 200 3[1]
ברזיל טופ 100 ברזיל -
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 13
גרמניה GfK – טופ 100 9[4]
דנמרק היטליסטן 27[5]
יפן אוריקון 272
מקסיקו טופ 100 – מקסיקו 2
נורווגיה VG-lista 10[6]
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 5[7]
ספרד PROMUSICAE 2[8]
פורטוגל מצעד האלבומים הפורטוגזי (AFP) 6[9]
צרפת SNEP 23[10]
קנדה מצעד האלבומים הקנדי 2
שווייץ המצעד השווייצרי 32

תארים נוספים:

  • GCC - זהב (3,000)

We Rock[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – We Rock

We Rock (בתרגום חופשי: אנחנו עושים רוק) הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום שיצא לאור ב-19 באפריל 2008, וכחודשיים לאחר מכן ב-3 ביוני הפך זמין להורדה באייטונס. הסינגל לווה בווידאו-קליפ ששודר לראשונה בערוץ דיסני באותו היום. השיר הופק ונכתב על ידי קארה דיוגארדי וגרג וולס, והוא מבוצע על ידי שחקני הסרט דמי לובאטו, האחים ג'ונאס, אארין דויל, רנה סנדס, אנה מריה פרז דה טגל, רושון פגאן, ג'ורדן פרנסיס, אליסון סטונר ומייגן ג'ט מרטין, עם קארה דיוגארדי כזמרת רקע. נכון לשנת 2015 הסינגל נמכר בכ-230,000 עותקים ברחבי העולם[11].

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריהאוסטריה אוסטריה Ö3 Austria Top 40 70[12]
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה Australian Hitseekers Singles Chart 7[13]
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית בילבורד הוט 100 33[14]
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית Billboard Hot Singles Sales 1
ונצואלהונצואלה ונצואלה Venezuela Pop Rock 1
קנדהקנדה קנדה קנדה הוט 100 41

Play My Music[עריכת קוד מקור | עריכה]

Play My Music (בתרגום חופשי: לנגן את המוזיקה שלי) הוא הסינגל השני מתוך האלבום שיצא לאור ב-3 במאי 2008, בביצועם של האחים ג'ונאס. הסינגל לווה בווידאו-קליפ ששודר לראשונה בערוץ דיסני באותו היום.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה ARIA Singles Chart 71
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית בילבורד הוט 100 20
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית Billboard Pop 100 26
בריטניהבריטניה בריטניה UK Singles Chart 57[15]

This Is Me[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – This Is Me (שיר של דמי לובאטו וג'ו ג'ונאס)

This Is Me (באנגלית: זו אני) הוא הסינגל השלישי והאחרון מתוך האלבום שיצא לאור ב-6 ביוני 2008, וכשבוע לאחר מכן ב-17 ביוני הפך זמין להורדה באייטונס. השיר לווה בווידאו-קליפ ששודר לראשונה בערוץ דיסני ב-10 ביוני. השיר מבוצע על ידי דמי לובאטו וג'ו ג'ונאס. לשיר קיימת גרסה אקוסטית בשפה הספרדית בשם Lo Que Soy, שהוקלטה על ידי לובאטו, ואף נכללה באלבום הבכורה שלה, Don't Forget. נכון לשנת 2015 הסינגל נמכר בכ-1,100,000 עותקים ברחבי בעולם[11].

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריהאוסטריה אוסטריה Ö3 Austria Top 40 18[16]
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה ARIA Charts 46[17]
איטליהאיטליה איטליה FIMI 37[18]
אירלנדאירלנד אירלנד Irish Singles Chart 27[18]
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית בילבורד הוט 100 9[19]
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית Billboard Pop 100 22
בריטניהבריטניה בריטניה UK Singles Chart 33[20]
גרמניהגרמניה גרמניה GfK Entertainment Charts 36[21]
הונגריההונגריה הונגריה Rádiós Top 40 15
נורווגיהנורווגיה נורווגיה VG-lista 12[22]
סקוטלנדסקוטלנד סקוטלנד Official Charts Company 68[23]
פורטוגלפורטוגל פורטוגל בילבורד 30[18]
קנדהקנדה קנדה קנדה הוט 100 16[18]
שווייץשווייץ שווייץ Swiss Hitparade 39[24]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט צולם במחנות הקיץ YMCA Wanakita ו-Kilcoo שבאונטריו, קנדה[25]. ימי הצילום נמשכו 25 ימים והעריכה של הסרט ארכה כ-7 חודשים[26].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות עד שליליות; אתר Common Sense Media העניק 3 כוכבים מתוך 5 וציין כי "דיסני מתגלה כלהיט מהנה, נקי ומובטח לילדות בטרום ההתבגרות"[27]. אתר Kids TV Movies נתן 4 כוכבים מתוך 5[28]. באתר IMDb קיבל הסרט דירוג ממוצע של 4.9 מתוך 10 בהסתמך על כ-18,000 מבקרים. אתר אנטרטיינמנט ויקלי העניק ציון C (כמעט טוב) לסרט והסביר "הדבר המוזר ומעורר ההתנגדות בלקח של הסיפור של "קאמפ רוק" הוא שאף אחד לא לוקח החלטה חד משמעית להיות אמיץ, להיות טוב יותר. מיטצ'י מודה שאמא שלה היא הטבחית רק משום שהיא נדחקת לפינה, והילדה הרעה מתרככת רק משום שהיא מפשלת בהופעה החשובה שלה. השפלה לא צריכה להיות הגורם המניע לשיפור עצמי, אולם התסריט מכיל מספר עצום של קיצורי דרך כמו זה: שיין מוכיח שהוא אינו מטומטם כי הוא עוזר למתופף מגושם לרקוד; מיטצ'י ושיין נמצאים במערכת יחסים רומנטית במסגרתה אף לו אחד מהם אומר משהו מקסים, אך שניהם צוחקים כאילו זה המצב. "קאמפ רוק" היא נוסחה (של דיסני) נוקשה, כל כך חסרת ייחוד, שעד אשר השחקנים שרים את שיר הסיום, "We Rock", קשה להיעתר לה"[29].

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

"קאמפ רוק" שודר לראשונה ב-20 ביוני 2008 בערוץ דיסני וזכה ל-8.9 מיליון צפיות. יום לאחר מכן שודר בערוץ ABC וזכה ל-3.47 מיליון צפיות, וכששודר בערוץ ABC Family ב-22 ביוני זכה ל-3.73 מיליון צפיות[30].

בארצות הברית הופצו בחנויות Target, Claire's ו-Limited Too סחורות של הסרט שכללו בין היתר הלבשה (פיג'מות, חולצות, הלבשה תחתונה), תיקים (תיקי נשיאה, תיקי גב), מגוון מצעים, צעצועים ובובות של דמויות הסרט, לרבות מיטצ'י ושיין. ב-13 במאי 2008 הסופרת לוסי ראגלס הוציאה לאור עיבוד ספרותי לסרט, ספר מסוגת רומן בשם "Camp Rock: the Junior Novel". הספר תורגם גם לעברית ונקרא "קאמפ רוק: הסיפור המקורי"[31][32].

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 באוגוסט 2008 יצאו לחנויות בארצות הברית גרסאות הדיוידי והבלו ריי של הסרט שנקראו "Camp Rock: Extended Rock Star Edition". הגרסאות הופצו ברחבי העולם מספר חודשים לאחר מכן, כמו גם בישראל. שתי הגרסאות כללו את התכנים הבאים[33]:

  • הסוף המורחב של הסרט (קטע נוסף שלא שודר)
  • גרסאות קריוקי עם זמר ובלי זמר לשירים מהסרט
  • "כיצד להפוך לכוכב רוק"
  • "האחים ג'ונאס: כוכבי רוק אמיתיים"
  • "הכירו את דמי לובאטו"
  • "Too Cool - העמדת הסצנה"
  • "Hasta La Vista - מחזרה להופעה"
  • וידאו קליפים
  • "Camp Rock זיכרונות ממחנה הקיץ" - גלריית תמונות + וידאו

בגרסת ה-DVD היו שני בונוסים נוספים:

  • "We Rock Crew Video" - שחקני הסרט רוקדים לצלילי השיר "We Rock"
  • "1234 Goodbye" - דמי לובאטו מופיעה עם השיר הראשון שלה "Who Will I Be" ביום הצילומים האחרון, "1234 Goodbye"

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קאמפ רוק 2: הג'אם האחרון

מספר ימים בטרם שידור הבכורה של "קאמפ רוק", פורסם כי שלב הפרה-פרודקשן של סרט ההמשך יחל בסמוך לשידורו[34]. יתר על כן נודע כי אחיהם הצעיר של האחים ג'ונאס, פרנקי ייקח בו חלק[34]. הצילומים לסרט ששמו "קאמפ רוק 2: הג'אם האחרון" החלו ב-3 בספטמבר 2009, וכבר באפריל 2010 הופיעו קדימונים שכללו הצצות לסט של הסרט ולווידאו-קליפים של השירים "It's On", "Can't Back Down" ו-"Fire" שהופיעו בסרט. אלבום הפסקול יצא ב-10 באוגוסט 2010, והסרט "קאמפ רוק 2: הג'אם האחרון" שודר לראשונה ב-3 בספטמבר של אותה השנה, ובישראל ב-16 בספטמבר 2010 בערוץ דיסני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Coldplay Cruises To No. 1 On The Billboard 200, http://www.billboard.com/, פורסם ב-25 ביוני 2008
  2. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד האוסטרי, ארכיון
  3. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד האיטלקי, ארכיון
  4. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד הגרמני
  5. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר מצעד דנמרק
  6. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד הנורווגי
  7. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד של ניו זילנד
  8. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד הספרדי
  9. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד הפורטוגזי, ארכיון
  10. ^ מידע על קאמפ רוק, באתר המצעד הצרפתי, ארכיון
  11. ^ 1 2 Demi Lovato: 27.730.000 Records Sold WorldWide!
  12. ^ Cast Of Camp Rock - We Rock
  13. ^ THE ARIA REPORT
  14. ^ We Rock by Cast Of Camp Rock
  15. ^ Play My Music
  16. ^ Demi Lovato and Joe Jonas - This Is Me
  17. ^ Demi Lovato and Joe Jonas - This Is Me
  18. ^ 1 2 3 4 This Is Me by Demi Lovato and Joe Jonas
  19. ^ Top 100 Songs
  20. ^ Demi Lovato Chart History
  21. ^ Demi Lovato and Joe Jonas - This Is Me
  22. ^ Demi Lovato and Joe Jonas - This Is Me
  23. ^ Official Scottish Singles Chart Top 100
  24. ^ Demi Lovato and Joe Jonas - This Is Me
  25. ^ Camp Rock: Joe Jonas Not Dating Female Co-Star, http://www.buddytv.com/, פורסם ב-21 ביולי 2008
  26. ^ Camp Rock (TV Movie) - Trivia, http://www.imdb.com/, ארכיון
  27. ^ Camp Rock Movie Review, https://www.commonsensemedia.org, ארכיון
  28. ^ Camp Rock - Movie Review, http://kidstvmovies.about.com/, ארכיון
  29. ^ Camp Rock, http://www.ew.com/, פורסם ב-13 ביוני 2008
  30. ^ Viewers make date with ‘Bachelorette’, http://variety.com/, פורסם ב-24 ביוני 2008
  31. ^ קאמפ רוק - לוסי ראגלס, http://simania.co.il/, ארכיון
  32. ^ קאמפ רוק, http://www.ybook.co.il/, ארכיון
  33. ^ קאמפ רוק, http://erezdvd.co.il/, ארכיון
  34. ^ 1 2 Frankie Jonas to appear in Camp Rock 2 , http://www.24-7pressrelease.com/, פורסם ב-17 ביוני 2008