קאסלבניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
קאסלבניה
悪魔城ドラキュラ
כללי
סוגה מטרוידבניה
פיתוח Konami עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
פלטפורמות Nintendo Entertainment System, קומודור אמיגה, Sharp X68000, קומודור 64, Nintendo DS, MS-DOS, PlayStation Portable, Microsoft Windows, פלייסטיישן 3, Xbox 360, Nintendo 3DS, Game Boy Advance, Xbox, TurboGrafx-16, סגה מגה דרייב, Super Nintendo Entertainment System, גיים בוי, פלייסטיישן, נינטנדו 64, Sega Saturn, פלייסטיישן 2, Xbox One עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קאסלבניהאנגלית: Castlevania) היא סדרת משחקי וידאו החל מ-1986 של חברת קונאמי, המבוססת על דמותו של דרקולה. רוב השלבים משוחקים בטירתו בטרנסילבניה בתקופות שונות בהיסטוריה, ולרוב הוא ה"בוס" האחרון. בין שאר הבוסים ישנו גם את מלאך המוות בדרך כלל, ולפעמים קרברוס. בסדרת הטלוויזיה מוסבר שהשינויים בנוף הטירה נובעים מכך שהטירה יכולה לנוע ממקום למקום.

משחקים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאסלבניה/הורג ערפד (1986): המשחק הראשון בסדרה, ל-NES. העלילה מתרחשת בשנת 1691, והגיבור הוא סיימון בלמונט (Simon Belmont).
  • קאסלווניה II:המסע של סיימון (1987): המשחק השני בסדרה לNES. לאחר שסיימון קולל על ידי דרקולה הוא נאלץ להחיות את דרקולה כדי להסיר מעליו את הקללה.
  • קאסלבניה- הרפתקאה (1989): משחק שחור לבן לגיים בוי. במשחק משחקים את כריסטופר בלמונט, הראשון משושלת בלמונט.
  • קאסלווניה III קללתו של דרקולה(1989): המשחק השלישי בסדרה הראשית לNES. משחק זה מתרחש לפני כל המשחקים הקודמים (חוץ מקאסלווניה הרפתקה). במשחק זה ניתן לשחק בתור 4 דמויות. טרבור בלמונט (Trevor Belmont) סבי סבו של סיימון מהמשחקים המקוריים, סייפה בלנדס (Sypha Belnades) קוסמת שמצטרפת לטרבור במהלך המשחק לאחר שהציל אותה מקיקלופ, גרנט דנסטי (Grant Danasty) גנב פשוט שמצטרף לטרבור לאחר שהצילו מקללה שהפכה אותו למפלצת ואלוקארד (Alucard), בנו של דרקולה שמתנגד לאביו מצטרף לטרבור לאחר שהוכיח את עצמו כראוי בקרב. על משחק זה בוססה סדרת האנימה.
  • סופר קאסלבניה 4 (1991): משחק ראשון בגרפיקה 16 ביט (SNES) ועם 3 מקשים. המשחק הוא רימייק ל"הורג ערפד". למשחק התווספו שלבים בעיירה שמסביב לטירה. למשחק התווספו מנגינות קלאסיות לשלבים ממשחקים קודמים (1 ו-3).
  • קאסלבניה: מנגינת הדמים (1993): יצא ל pc engine cd ומאוחר יותר כרימייק ל psp בשם "דה דרקולה אקס קרוניקלס" וגם ל WII דרך virtual console . במשחק זה מככב ריכטר בלמונט שנאלץ להילחם בדרקולה לאחר שחטף את החברה שלו, אנט. דרקולה הוחזר לחיים על ידי כת שמוקדשת לו בהנהגת הכהן האפל שאפט. במהלך המשחק ריכטר פוגש את מריה רנרד, הילדה המאומצת של אנט, שמגיעה ממשפחה אחרת של ציידי ערפדים. לאחר נקודה זו במשחק ניתן לשחק גם בתור מריה.
  • קאסלוואניה: שושלת (1994)

המשחק הזה הוא משחק הקאסלוואניה היחיד שיצא לסגה ג'נסיס. המשחק מתרחש ב 1917, בזמן מלחמת העולם הראשונה. אישה ושמה אליזבת' בארתלי מחזירה את דרקולה לחיים. שני ציידי ערפדים בשם ג'ון מוריס (צאצא של משפחת בלמונט) ואריק לקארדה (שמשפחתו קיבלה את חניתו מאלוקארד) יוצאים למסע ברחבי כל אירופה כדי להרוג את אליזבת' לפני שהיא מחזירה את דרקולה לחיים.

  • קאסלבניה- סימפוניית הלילה (1997): יצא בכמה גרסאות, כשבגרסת הסגה סטורן נוספו כמה שלבים. המשך ישיר ל"מנגינת הדמים". הראשון שיצא לדור החמישי של הקונסולות והמשחק הלא-ליניארי הראשון (ללא סדר לשלבים- אפשר לחזור לחדרים קודמים).

עלילה: 5 שנים אחרי אירועי המשחק "מנגינת הדמים" טירת דרקולה מופיעה שוב על הצוק כשריכטר שולט בה כביכול. הוא טוען שאם דרקולה יישאר מת הוא יאבד את תהילתו ולכן ריכטר רוצה להקים את הרוזן לתחיה ולהילחם בו לנצח. במשחק זה מככב אלוקארד, בנו של דרקולה שלאחר שנים רבות בתרדמת קם כדי לראות מה מתרחש בטירה של אביו. אחרי שמגיעים לנקודה הגבוהה ביותר של הטירה נלחמים בריכטר, כשברקע גרסה מעוותת לנעימת הגיבור שלו מהמשחק הקודם ("קווי דם שמיימיים"). אם מסיימים את המסע בטירה כמו שצריך ומשיגים משקפי ראיית אמת, ניתן להביס את שאפט- מכשף שמסתתר בחדר הכס ושולט בריכטר, וכך מסירים את הכישוף מריכטר. בשמיים מופיעה גרסה מעוותת והפוכה של הטירה, והגיבור צריך לעבור מחדש את כל חדרי הטירה בהפוך ולהילחם בשאפט ודרקולה.

  • "קאסלוואניה: אריאה אוף סוררו" (2003)

משחק הקאסלוואניה השלישי לגיים בוי אדבנס. במשחק מככב סומה קרוז, סטודנט שלומד ביפן. יום אחד הוא מחליט ללכת עם ידידת הילדות שלו, מיה, כדי לצפות בליקוי חמה. בזמן הליקוי, שניהם נרדמים ונכנסים לתוכו. שם הם מוצאים את עצמם בקאסלוואניה, והם צריכים למצוא את דרכם החוצה.

  • קאסלבניה- אדוני האפילה (2010, 2014): שני משחקים שבהם לשם שינוי משחקים את דרקולה עצמו, או בשמו הקודם- גבריאל בלמונט.

רשימת משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם המשחק שנת הוצאה מקורית קונסולות
Castlevania 1986 September 26 NES,מחשב אישי, GBA ,WII,Virtual Console
Vampire Killer 1986 October 30 MSX2
Castlevania II: Simon's Quest 1987 August 28 NES מחשב אישי, Virtual Console
Haunted Castle 1988 February ארקייד, PlayStation 2, PlayStation 4, נינטנדו סוויץ'
Castlevania: The Adventure 1989 October 27 GB, GBC, Virtual Console
Castlevania III: Dracula's Curse 1989 December 22 NES, המחשב האישי, כמשחק פלאפון, Virtual Console
Castlevania II: Belmont's Revenge July 12, 1991 GB, GBC
Super Castlevania IV October 31, 1991 SNES, Virtual Console
Castlevania Chronicles July 23, 1993 Sharp X68000 ,PlayStation
Castlevania: Rondo of Blood October 29, 1993 מחשב אישי, PlayStation, Virtual Console
Castlevania: Bloodlines March 17, 1994 Sega Genesis
Castlevania: Dracula X July 21, 1995 SNES, Virtual Console
Castlevania: Symphony of the Night March 20, 1997 PlayStation, Sega Saturon,Xbox Live, Android, iOS
Castlevania Legends November 27, 1997 GB
Castlevania January 26, 1999 Nintendo 64
Castlevania: Legacy of Darkness November 30, 1999 Nintendo 64
Castlevania: Circle of the Moon March 21, 2001 GBA, Virtual Console
Castlevania: Harmony of Dissonance June 6, 2002 GBA, Virtual Console
Castlevania: Aria of Sorrow May 6, 2003 GBA, Virtual Console
Castlevania: Lament of Innocence October 21, 2003 PlayStation 2, PlayStation Network
Castlevania: Dawn of Sorrow August 25, 2005 Nintendo DS
Castlevania: Curse of Darkness November 1, 2005 PlayStation 2, Xbox
Castlevania: Portrait of Ruin November 16, 2006 Nintendo DS
Castlevania: Order of Ecclesia October 21, 2008 Nintendo DS
Castlevania: The Adventure ReBirth October 27, 2009 WII

אזורים חוזרים בטירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כניסה - עם פסלי ענק. הדרך אליה עוברת דרך יער או ביצה.
  • אולם ראשי - בדרך כלל אחרי הכניסה. במשחק "סופר" נוסף לשלב זה גם חדר נשפים.
  • צינוק - עם תאי כלא.
  • גשר ענק ומגדל שעון - במגדל קופצים על גלגלי שיניים עד שמגיעים לראש המגדל.
  • חדר כס - של דרקולה, לעיתים עם תוספת של ארון מתים.

אויבים חוזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מלאך המוות: משתף פעולה עם דרקולה וקוצר בשבילו נשמות עם חרמש ענק.
  • קרברוס: כלב בעל 3 ראשים שבמקור שומר על הכניסה לשאול היווני. יורק אש.
  • לגיון: שד-כדור שמורכב מגופות של אנשים. מופיע גם בסדרת האנימציה.
  • מדוזה. יש לה פלג גוף תחתון של זוחל ובחלק מהמשחקים יכולה לאבן את הגיבור.

סדרות האנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מ-2017 יצאו 2 סדרות אנימציה בשם זה: הראשונה מבוססת על לוח הזמן של המאה ה-15 מסדרת משחקי המחשב, התקופה בה ולאד דרקולה המקורי אכן היה חי, והסדרה השניה בסוף המאה ה-18 בימי המהפכה הצרפתית. הסדרות משודרות בישראל בנטפליקס במקביל לשידור האמריקאי עם כתוביות בעברית. את הסדרות כתב סופר הקומיקס וורן אליס.

בפיילוט ב-1455 מדענית בשם ליסה דופקת על דלת טירת דרקולה ומבקשת שילמד אותה רפואה. השניים מתאהבים ומתחתנים. נולד להם חצי-ערפד בשם אדריאן צפש. ב-1475 הארכיבישוף של טרגוביצה אוסר את ליסה באשמת כישוף והיא מועלה על המוקד. דרקולה היה במסע באותו זמן ושכשהוא חוזר ומגלה הוא מאיים על העיירה בהשמדה תוך שנה. הם מתעלמים ממנו בהפגנתיות והוא משחרר לעיירה יצורי שאול שהעלה באוב. מאז הוא יוצא למסעות רצח ברחבי רומניה כשברצונו להשמיד את רוב האנושות. כרמילה, ערפדית שמוזכרת במשחק, הקטור ואייזק, בעל אוב ואמן אשליות אנושיים ממורמרים כלפי האנושות, ושפע של ערפדים זוטרים מתגייסים לעזרתו. טרבור בלמונט ה-II, נצר אחרון למשפחת ציידי האופל המהוללה (שניצודה על ידי הכנסייה), סיפה בלנאדס, קוסמת מלומדת החברה בכת של מנטרי מידע ואדריאן, שכעת מכנה את עצמו "אלוקארד" (היפוך אותיות של דרקולה) משתפים פעולה כדי לעצור את הברית האפלה.

הסדרה השניה, "קסלבניה: נוקטורן", מתרחשת בשנים 1783-1792, בהן האריסטוקרטיה הצרפתית הערפדית משתפת פעולה עם הכנסיה בעיר שאטו כדי לדכא את המהפכה. ריכטר בלמונט, הנכד של ז'אסטה בלמונד (צאצא ישיר של טרבור), משתף פעולה עם 3 מכשפות טובות כדי להילחם בערפדים. בסיום העונה הראשונה אלוקארד מגיע לשאטו כדי להצטרף לחבורה. אלה-ערפדית בשם ארזבת באטורי, שנשכה וספגה את כח האלה המצרית סקמת, נשבעה להילחם באבי האלה רע ולהטיל על כדור הארץ ליקוי חמה נצחי.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעימות הסדרה מזכירות במקצת את מנגינות המשחקים, אך רק 3 מנגינות לקוחות ממש מהמשחק:

מנגינה פרק סצנה משחק מקורי
Blood relations עונה 2 פרק 6 קרב באחוזת בלמונט "Symphony of the night"- הקרב נגד ריכטר המרושע
Bloody tears עונה 2 פרק 7 כניסת הגבורים לטירה משחקים שונים
Divine bloodlines "נוקטורן" פרק 6 ריכטר מקבל את כוחותיו בחזרה המנגינה של ריכטר במשחקים בכיכובו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קאסלבניה בוויקישיתוף