קובי עובדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובי עובדיה
לידה 14 במאי 1982 (בן 41)
דימונה, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מנשר לאמנות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קובי עובדיה (נולד ב-14 במאי 1982) הוא סופר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובי עובדיה נולד בדימונה, הילד הרביעי במשפחה, ולו ארבע אחיות. בגיל 6 עבר עם משפחתו לפתח תקווה, מעבר שהשפיע עליו ועל יצירתו רבות. הוריו, ילידי מרוקו, הם יוסי עובדיה ואשת העסקים ירדנה עובדיה[1]. הוא שירת בצה"ל בהנדסה קרבית בתור חובש בין השנים 2000 ל-2003.

למד קולנוע והתמחה בתסריטאות במכללה התל אביבית לאמנויות ״מנשר״. בשנה האחרונה ללימודיו התגלה על ידי ד"ר אורית מיטל בשיעורי כתיבה יוצרת. הוא עזב את תחום הקולנוע, והחליט לכתוב את ספר הביכורים שלו, ״העונה האחרונה של מוטי ביטון״. הספר ראה אור בינואר 2013 בהוצאת ״כתר״, בעריכתה של יערה שחורי, ביוזמה הממשלתית של ״קסת״, עריכת ספרי ביכורים.

קובי עובדיה נבחר על ידי המוסף "7 לילות" של העיתון "ידיעות אחרונות" לאחד משמונת הסופרים הצעירים המבטיחים.

"העונה האחרונה של מוטי ביטון" נבחר לאחד מעשרת הספרים הטובים של 2013 על ידי "טיים אאוט", "נענע10" והמוסף "7 לילות".

בסוף 2014 נסע עובדיה לסן פרנסיסקו, שם כתב את ספרו השני, "2007", בפרק זמן של 60 יום, שבמהלכם, לדבריו, היה שרוי בהארה רוחנית שגרמה לו לכתוב את הספר. הספר ראה אור בדצמבר 2015 בהוצאת כנרת זמורה ביתן, בעריכתה של תמר ביאליק.

בדצמבר 2015 יצא מהארון בכתבה נרחבת בעיתון "ידיעות אחרונות", שם סיפר שהיה חמש שנים בן זוגו של הבמאי ומייסד ליין המסיבות המזרחיות הגאות "אריסה", עומר טובי.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר: מוטי ביטון בן ה-14 מתגורר בירוחם, סובל מעודף משקל ותחושות קיפוח ומנוצל על ידי אמו. על מנת לברוח מהמציאות העגומה בה הוא חי, הוא כותב אופרת סבון בהשראת סדרת הטלוויזיה "שושלת", בה משחקים רק אשכנזים, למשל השחקנית גילה אלמגור שמגלמת את עצמה. ככל שחייו האישיים של ביטון הולכים ומסתבכים, כך מסתבכת עלילת אופרת הסבון.

עלילת הספר: שרון יאנג הוא הומוסקסואל בן 38, העובד בתור מאסטר סאדו באינטרנט; על ידי מתן פקודות מיניות, הוא שולט על עבדים. כשהנורא מכל מתרחש, הוא מבין שעליו להשתנות ולשנות את נטיותיו המיניות, הוא מגיע לאישה בצפון הארץ, שהופכת הומוסקסואלים לסטרייטים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

על "2007":

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על 2007:

על העונה האחרונה של מוטי ביטון:

ראיונות:

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]