קוואנזה הול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוואנזה הול
Kwanza Hall
דיוקנו הרשמי הול בקונגרס, 2020
דיוקנו הרשמי הול בקונגרס, 2020
דיוקנו הרשמי הול בקונגרס, 2020
לידה 1 במאי 1975 (בן 48)
אטלנטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של ג'ורג'יה
3 בדצמבר 20203 בינואר 2021
(4 שבועות ו־4 ימים)

קוואנזה הולאנגלית: Kwanza Hall; נולד ב-1 במאי 1975) הוא פוליטיקאי אמריקאי, שכיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של מדינת ג'ורג'יה. הול נבחר לקונגרס האמריקאי בראשית דצמבר 2020 בבחירות מיוחדות לשם מילוי מקומו של ג'ון לואיס, אך העדיף שלא להתמודד בבחירות הכלליות לתקופת כהונה מלאה, לכן כהונתו הסתיימה חודש לאחר היבחרו, בראשית ינואר 2021.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הול נולד וגדל באטלנטה, והשלים את לימודיו התיכוניים בתיכון ע"ש בנג'מין מאייס. הוא היה סטודנט במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, שם למד מדע המדינה, אך נשר במהלך שנת הלימודים האחרונה שלו[1]. בטרם הצטרף לשירות הציבורי, הול עבדה בממשלה של מחוז פולטון, ובין היתר עבד כסגן נשיא לענייני טכנולוגיה ב"גודוורקס אינטרנשיונל" (GoodWorks International), חברת ייעוץ משפטי לזכויות אדם ושירות ציבורי בראשותו של אנדרו יאנג. לאחר מכן החל את עבודתו בארגון "MACTEC הנדסה וטכנולוגיה בע"מ".

בשנת 2002 נבחר הול למועצת החינוך של אטלנטה, שם כיהן במשך שלוש שנים בטרם נבחר אל מועצת העיר באטלנטה. במהלך תקופת כהונתו במועצת החינוך של אטלנטה פעל הול למען צמצום פער ההישגים הלימודיים בקרב תלמידי העיר, ותמך ברפורמות ששמו להן למטרה לשפר את ביצועי בתי הספר הציבוריים באטלנטה במבחנים מדינתיים. ב-2005 החל לייצג את מחוז הבחירה השני במעצת עיריית אטלנטה. הוא נבחר מחדש בשנת 2009 ושוב ב-2013. בין היוזמות הבולטות בהן היה מעורב בתקופת כהונתו ניתן למנות את מיזם אטלנטה בלטליין (BeltLine). הול התמקד בשיפור קהילתי, שימור היסטורי ופיתוח בר-קיימא של שכונות בעיר.

בינואר 2017 פתח במסע בחירות לראש העיר אטלנטה. במהלך הקמפיין התמקד הול בביטחות הציבור, תחבורה ציבורית ודיור בר-השגה. במערכת בחירות בת 12 מועמדים סיים הול במקום השביעי, ולראשות העיר נבחרה קיישה לאנס בוטומס[2].

לאחר מותו של חבר הקונגרס ג'ון לואיס בעודו מכהן בתפקידו, הודיע הול על התמודדותו למחוז הקונגרס החמישי של מדינת ג'ורג'יה, אותו ייצג לואיס, לקראת הבחירות המיוחדות ב-2020. בבחירות אלה סיים במקום הראשון ב-29 בספטמבר 2020. מכיוון שאף מועמד לא זכה ללפחות 50% מקולות הבוחרים, העפיל הול עם המועמד רוברט מייקל פרנקלין ג'וניור, שהגיע בסבב הראשון למקום השני, לסיבוב מכריע ב-1 בדצמבר[3]. ביום זה נבחר אל בית הנבחרים של ארצות הברית[4]. הול מילא את תפקידו כחודש ימים בלבד עד אשר הושבעה ניקמה ויליאמס לתפקידה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוואנזה הול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אריק מנדל, Growing up as a Black male in Atlanta has challenges. Here's what it's like., באתר Biz Journals‏, 28 ביוני 2020 (באנגלית)
  2. ^ לאון סטאפורד, Atlanta mayoral race: Get to know the candidates, באתר The Atlanta Journal-Constitution‏, 17 במרץ 2017 (באנגלית)
  3. ^ ונסה ויליאמס, Georgia voters elect Kwanza Hall as interim successor to the late John Lewis, באתר וושינגטון פוסט, 2 בדצמבר 2020 (באנגלית)
  4. ^ ג'ף איימי, Hall wins runoff to briefly fill seat of late Rep John Lewis, באתר AP‏, 2 בדצמבר 2020 (באנגלית)