קוטלי המכשפות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוטלי המכשפות
Hansel and Gretel: Witch Hunters
מבוסס על עמי ותמי
בימוי טומי ווירקולה
הופק בידי ויל פרל
תסריט טומי ווירקולה
דנטה הארפר
עריכה ג'ים פייג'
שחקנים ראשיים ג'רמי רנר
ג'מה ארטרטון
פמקה ינסן
פיטר סטורמר
דרק מירס
מוניק גנדרטון
אינגריד בולסו ברדל
זואי בל
פילה ויטלה
מוזיקה אטלי אורוורסון
צילום מייקל בונוילאיין
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
גרמניהגרמניה גרמניה
חברת הפקה Gary Sanchez Productions
סרטי פרמאונט
מטרו גולדווין מאייר
סרטי MTV
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
מטרו גולדווין מאייר
United International Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 25 בינואר 2013
ישראלישראל 21 בפברואר 2013
משך הקרנה 88 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, דרמה קומית, גור, קומדיית אימה, סרט פנטזיה, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 50 מיליון דולר אמריקאי
הכנסות 225,703,475 דולר אמריקאי (17 בפברואר 2013)
הכנסות באתר מוג'ו hanselandgretelwitchhunters
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוטלי המכשפותאנגלית: Hansel and Gretel: Witch Hunters - "הנזל וגרטל: ציידי המכשפות") הוא סרט המשך למעשייה של האחים גרים "עמי ותמי" (שנודע כ"הנזל וגרטל"). הסרט עוקב אחר עלילותיהם של הנזל וגרטל, שנים רבות לאחר הסיפור המקורי, אשר הפכו בינתיים לקוטלי מכשפות.

הקרנת הבכורה של הסרט הייתה ב-25 בינואר 2013. הסרט יצא לאקרנים בישראל ב-21 בפברואר 2013.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שננטשו על ידי אביהם ביער העמוק, הנזל וגרטל נכנסים לבית הממתקים ומעירים את המכשפה המתגוררת בו. המכשפה מכשפת את הנזל לאכול ממתקים ואת גרטל להכין את התנור, אבל האחים מערימים עליה דוחפים אותה לתוך האש. במהלך שנים שלאחר האירוע, הנזל וגרטל הפכו לציידי ראשים אכזריים שמקדישים את כוחותיהם להשמדת מכשפות. העבודה שלהם היא קלה יחסית, כי מסיבה לא ידועה, הם חסינים לכישופים וקללות. הנזל, לעומת זאת, הוא סוכרתי כתוצאה מהסבל שעבר בבית הממתקים וצריך להזריק לעצמו תרופה בכל כמה שעות.

יום אחד, בעיר אוגסבורג, הנזל וגרטל מונעים מהשריף ברינגר להעלות על המוקד את מינה, אישה צעירה שהואשמה בכישוף. ראש העירייה אנגלמן שכר את האחים כדי למצוא ולהציל כמה ילדים שנחטפו על ידי מכשפות. ברינגר שוכר אדם שיעקוב אחרי האחים במשימתם, בתקווה להחזיר לעצמו את הכבוד של ראש העיר. למרות זאת, כולם מלבד אחד שמשויך למפלגה נהרגים באותו לילה על ידי מכשפה בשם מיוריאל, ששולחת את השרידים בחזרה לפונדק העיירה להתפוצץ כאזהרה למקומיים. הנזל וגרטל, בסיועו של סגנו של ראש העיר ג'קסון, לוכדים מכשפה וחוקרים אותה. הם מגלים שהמכשפות מתכוננות לטקס של ירח דם, שמחייב להקריב שישה בנים ושש בנות, שכל אחד נולד בחודש נפרד. לפתע, מיוריאל, מכשפה אחרת וטרול בשם אדוארד, תוקפים את העיר וחוטפים את הנערה שהם מתמקדים בה. גרטל מאבדת את ההכרה, אבל מובאת למקום בטוח על ידי נער מקומי בשם בן, המעריץ שלהם וצייד מכשפות שאפתן. הנזל תופס מכשפה שנמלטה על ידי המטאטא שלה, אבל אובד ביער.

למחרת בבוקר, הנזל נמצא על ידי מינה, שלוקחת אותו למעיין על מנת לרפא את פצעיו. בינתיים, גרטל נכנסת ליער לחפש אותו, אבל היא מותקפת על ידי ברינגר ואנשיו. היא ניצלת כאשר אדוארד מגיע, הורג את האנשים וחובש את פצעיה. כאשר גרטל שואלת אותו למה הוא הציל אותה, אדוארד עונה לה שטרולים משרתים מכשפות ולאחר מכן מתים. הנזל וגרטל מתאחדים בבקתה נטושה, הם מגלים שהבית שבו הם נפגשו, הוא לא רק הבית שבו התגוררו בילדותם, אלא גם המאורה של מיוריאל. מיוריאל מופיעה לפניהם, ומגלה להם את האמת על העבר שלהם. היא מספרת שאמם של הנזל וגרטל הייתה מכשפה לבנה גדולה בשם אדריאנה, שנישאה לאיכר. בליל ירח הדם, ושיש צורך בלב של מכשפה לבנה על מנת לייצר שיקוי שגורם למכשפות להיות חסינות לאש. כשאדריאנה הייתה חזקה מדי, מיוריאל התמקדה בגרטל, שמתגלה כמכשפה לבנה בעצמה. מיוריאל הפיצה את השמועה ברחבי הכפר על אדריאנה. אביהם נטש את האחים ביער לפני שנתלה כדי לשמור עליהם מתושבי הכפר הזועמים, ואמא שלהם הועלתה על המוקד. בעקבות הגילוי הזה, מיוריאל מקרבת את האחים לפני שהיא דוקרת את הנזל וחוטפת את גרטל לטקס.

הנזל מתעורר למראה של מינה, שחושפת את עצם היותה מכשפה לבנה. אחרי שמינה משתמשת בכישוף לברך את הארסנל של האחים, הנזל, מינה ובן מחליטים לשבש את ליל הירח דם שיתרחש בשבת. בעוד שמינה הורגת עשרות מכשפות עם אקדח גאטלינג, הנזל נלחם נגד כוחותיה של מיוריאל ומשחרר את הילדים, ואילו ההזמנות וההודעות של אדוארד מתריסות את מיוריאל לפני שהיא מורידה את גרטל מהצוק, מה שגורם לה בסוף להרוג אותו. מיוריאל מנסה לברוח, אבל בן מיירט לה את המטאטא. בדרכה לפגוש את הנזל, גרטל מוצאת את אדוארד ומשתמשת באקדח ההלם להחזיר אותו בחזרה לחיים. הנזל, גרטל ומינה עוקבים אחרי עקבותיה של מיוריאל לבית הממתקים הישן. במהלך העימות, מיוריאל, שפצועה אנושות, דוקרת את מינה. האחים נלחמים במאבק מתיש נגד מיוריאל בתוך בית הממתקים, עד שהם מצליחים לערוף את ראשה בעזרת את חפירה. בסוף, הנזל וגרטל אוספים את השכר שלהם להצלת הילדים לפני היציאה לציד הבא שלהם, עם בן ואדוארד שמצטרפים אליהם.

צוות השחקנים הראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוטלי המכשפות, הוא הסרט הראשון בשפה האנגלי והמצליח ביותר של הבמאי והתסריטאי הנורווגי טומי וירקולה, שעד לסרט זה, היה ידוע בעיקר כבמאי הסרט "שלג מלח" שתוכנו היה בעיקר נאצי-זומבי. וירקולה אמר שהוא יצר קשר עם המפיק קווין מסיק מ"Gary Sanchez Productions" לאחר ההקרנה של שלג מלח בפסטיבל הסרטים סאנדנס:

אז זאת הייתה הפגישה הראשונה שלי, היום הראשון שלי בלוס אנג'לס היה עם החבר'ה האלה וסיפרתי להם על הרעיון שלי ל"הנזל וגרטל" והם אהבו זה והם לקחו אותי ל"Paramount Pictures", וכמה ימים אחר כך מכרנו אותו.

טומי וירקולה בראיון על הסרט

בשנת 2013, וירקולה הגיב:

אני עדיין מופתע שהם הלכו על זה, כי לסרט היה תסריט "מופרע", יש הרבה דם ודיבורים גסים, לעתים קרובות אני תוהה איך הגעתי לסרט הזה. זה בכל רחבי העולם עכשיו, ואנשים באמת מגיבים אליו, וזה מה שקיווינו, שאנשים ייהנו מהסרט הזה.

טומי וירקולה בראיון על הסרט

הפרויקט קיבל תקציב של 50 מיליון דולרים, משיתוף עם "מטרו גולדווין מאייר"

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה מיועד בתחילה לצאת לאקרנים ב-2 מרץ 2012, אך יציאתו עוכבה על ידי אולפני פראמונט ב-10 חודשים, כך שהוא לבסוף יצא ב-11 בינואר 2013. המפיק, קווין מסיק אמר מאוחר יותר:

לא גמרנו את הסרט, אבל אנחנו דנו בהוספת סצנה מסוימת שהיינו מסוגלים להכניס לסרט. והיה שיקול שג'רמי יצטלם לסרט נוסף של "הנוקמים" וייצא, אז האולפן עשה מהלך אסטרטגי וגאוני במציאת תאריך ליציאת הסרט לאקרנים מצוינת עבורנו.

המפיק קווין מסיק על דחיית היציאה לאקרנים

בישראל, הסרט יצא ב-21 בפברואר 2013.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוטלי המכשפות בוויקישיתוף