המסדר השחור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קול אובסידיאן)
המסדר השחור
חברי המסדר השחור, כפי שהופיעו על עטיפות החוברות Infinity #1-6 מאוגוסט-נובמבר 2013. אמנות מאת אין-היוק לי. מימין לשמאל: לוע-שחור, פרוקסימה מידנייט, תאנוס, להב-עורב, ננס שחור, על-ענקית.
חברי המסדר השחור, כפי שהופיעו על עטיפות החוברות Infinity #1-6 מאוגוסט-נובמבר 2013. אמנות מאת אין-היוק לי. מימין לשמאל: לוע-שחור, פרוקסימה מידנייט, תאנוס, להב-עורב, ננס שחור, על-ענקית.
סוג קבוצת נבלי-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה New Avengers Vol.3 #8
(יולי 2013)
יוצרים ג'ונתן היקמן, מייק דאודטו ג'וניור
מידע
סטטוס פעיל
בסיס ספינת החלל סקנטאורי II (בעבר)
חברוּת בקבוצה להב-עורב (מנהיג), ננס שחור, ברבור שחור, לוע-שחור, פרוקסימה מידנייט
חברוּּת לשעבר בקבוצה תאנוס (מנהיג ומייסד)
על-ענקית

המסדר השחוראנגלית: Black Order) היא קבוצה בדיונית של נבלי-על חייזרים המופיעה בחוברות הקומיקס האוונג'רס ביקום מארוול קומיקס. הופעתה הראשונה הייתה בחוברת New Avengers Vol.3 #8 מיולי 2013, והיא נוצרה על ידי הכותב ג'ונתן היקמן והמאייר מייק דאודטו ג'וניור. המסדר נודע ברחבי היקום כ"קול אובסידיאן", ביטוי שמשמעותו באחת מהשפות החוצניות ביקום הוא "טבח חצות".

המסדר השחור הוא שמה של קבוצה שמנתה את חמשת הגנרלים הקרובים ביותר לטיטאן המטורף תאנוס, אשר כל אחד מהם הוא חסר רחמים וייחודי בפני ועצמו. חברי המסדר סייעו לתאנוס בהתקפה והרס של עולמות שונים, מהם הוא דרש מחווה בתמורה לרחמים. המחווה אותה דרש תאנוס היא ראשיהם הכרותיהם של בלתי אנושיים בגילאי 16‏-22, מסיבות שלא נחשפו לקוראי הקומיקס עד החוברות האחרונות של אירועי "אינסופיות".

קבוצת המסדר השחור הופיעה כנבלים משניים בסרטי היקום הקולנועי של מארוול "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק". בגרסה זו, חברי המסדר לא כללו ביניהם את על-ענקית, וננס שחור נקרא קול אובסידיאן. ארבעת הגנרלים הם בניו המאומצים של תאנוס, בדומה לגאמורה ונביולה. את דמויותיהם מגלמים באמצעות לכידת תנועה השחקנים טום ווהן לואלור כלוע-שחור, טרי נוטרי כקול אובסידיאן, קארי קון כפרוקסימה מידנייט, ומייקל ג'יימס שאו כלהב עורב.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינסופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אינסופיות (קומיקס)

מבין חייליהם של תאנוס וחמשת הגנרלים נמנים המבשרים, גזע הומנואידי שהונדס גנטית בידי תאנוס למציאת עולמות חדשים ואידיאליים למטרתו. בסופו של דבר, אחד מהמבשרים מצא את דרכו לכדור הארץ, ודיווח ללהב-עורב על ממצאיו. תאנוס הוביל את כוחותיו לכדור הארץ בחיפוש אחר יהלומי האינסוף, ושלח את חברי המסדר להתעמת עם חברי קבוצת אילומינטי במקומות שונים; להב-עורב ועל-ענקית נשלחו לבית הספר החדש ע"ש ג'ין גריי, פרוקסימה מידנייט לאטלנטיס, ננס שחור לוואקאנדה ולוע-שחור נשלח לטפל בדוקטור סטריינג' באחוזתו, הסנקטום סנטאורום. לוע-שחור השתלט על סטריינג' ולמד את סודותיהם של האילומינטי, בהם מיקומו של בנו של תאנוס, ת'אן. לוע-שחור הגיע למושבה בלתי אנושית בגרינלנד, חטף את ת'אן, ויידע את חברי המסדר על מיקומו. מתגלה כי תאנוס דרש את מחוותו מהעולמות השונים בניסיון לאתר ולגרום למותו של בנו, שנודע לו שירד למחתרת במושבה בלתי אנושית והעריך את גילו.

ננס שחור, שנכשל במשימתו בוואקאנדה, נשאר מאחור כדי לשמור על מפקדת ארגון S.W.O.R.D הכבושה, ונהרג במתקפת כוחותיהם של האוונג'רס בידי רונאן המאשים. על-ענקית נכנסה לעימות עם חברי האילומינטי ומקסימוס בנקרופוליס ואקאנדה, איימה לפוצץ את המקום באמצעות פצצות האנטי-חומר של האילומינטי, אך נהרגה כאשר לוקג'או העביר אותה לכוכב לכת נטוש עם הפצצות המופעלות. חברי המסדר הנותרים, האוונג'רס והאילומינטי הגיעו לגרינלנד והחלו בעימות, במהלכו להב-עורב נהרג בידי היפריון. לפתע לוע-שחור בגד בקבוצתו ושחרר את ת'אן, שהקפיא את תאנוס ופרוקסימה מידנייט האוחזת בלהבו של להב-עורב. השניים הועברו למתקן כליאה בנקרופוליס ואקאנדה, בו להב-עורב החל להתגבש מחדש על להבו הכלוא בנפרד. לוע-שחור נמלט בליוויו של ת'אן.

הזמן אוזל, מארוול החדשה והשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך אירועי "הזמן אוזל", מקסימוס המטורף האיץ את תהליך ההחייאה של להב-עורב. נאמור הגיע לנקרופוליס ואקאנדה ושחרר את כל הכלואים בו - תאנוס, להב-עורב, פרוקסימה מידנייט, ברבור שחור וטראקס הנאור האמיתי. יחד עם מקסימוס, הקימו נאמור והשבויים את קבוצת הקאבאל, שמטרתה להשמיד עולמות המתנגשים עם ארץ-616. מאוחר יותר הם נתקעו בארץ-1610, שם הצטרף אליהם "הבורא", גרסה מרושעת של ריד ריצ'רדס. הקאבאל הכינו לעצמם ספינת מילוט התאפשר להם לשרוד את התנגשות היקומים ארץ-616 וארץ-1610, שלאחריה הם מצאו את עצמם בעולם המלחמה של האל הקיסר דום, שהחל לרדוף אותם בשל מקורם ביקומים הקודמים לעולם המלחמה. כל אחד מחברי הקאבאל נפרד לדרכו, ולהב-עורב ופרוקסימה מידנייט נלכדו בידי לורד אפוקליפס והועברו לכליאה בטירת דום.

לאחר יצירת המולטי-יקום מחדש בידי ריד ריצ'רדס, תאנוס גורש מעבר לאומני-יקום ונחשב לנעדר. להב-עורב יצר גרסה משלו למסדר השחור המורכבת מהפושעים הנבזיים ביותר שמצא ביקום, הקים את בסיסו בירח שהיה שייך בעבר לתאנוס, ויצא עם קבוצתו למסע כיבוש כוכבי לכת. לאחר שפילס את דרכו חזרה לארץ-616, תאנוס הזועם הגיע להעניש את להב-עורב על ביזוי שמו. כדי להציל את עצמו מחמת זעמו של תאנוס, להב-עורב ביצע התאבדות עם הלהב שלו. פרוקסימה מידנייט חזרה לעבוד בשירותו של תאנוס, שדמות מסתורית הבטיחה לו את המיולניר מארץ-1610 כמחווה. תאנוס, פרוקסימה מידנייט, ברבור שחור והדמות המסתורית יצאו למתקפה על מעוזו של האספן ונכנסו לקרב נגד בטא ריי ביל ובן אודין, שלקח את המיולניר איתו. בעקבות כישלון זה, הדמות המסתורית חשפה את עצמה כאלת המוות הלה, והרגה את פרוקסימה מידנייט כדי להראות את כוחה. לוע-שחור החל לסייע לת'אן בניסיון התנקשות באביו, ולאחר שת'אן החל לעבוד עם ישות המוות, מיקומו הנוכחי לא ידוע.

חברי המסדר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תאנוס - בין כלאיים,חלקו מגזע הנצחיים וחלקו מגזע הסטיות שנולד בירח טיטאן ומכונה על שמו בדומה לטיטאנים מהמיתולוגיה היוונית. תאנוס אובססיבי למוות, ניהיליזם ולפריטים הידועים כיהלומי האינסוף, שישה יהלומים קוסמיים רבי עצמה. האובססיה של תאנוס גרמה לו להתאהב בישות המוות עצמה, וכדי להרשימה יצר אירועים קוסמיים שונים, הידועים כ"סאגת האינסוף".
  • להב-עורב (Corvus Glaive) (אנ') – הגנרל הנאמן והמועדף ביותר על תאנוס. להב-עורב בגד בבני עמו שלו עבור הטיטאן המטורף, והוא הראשון מחברי המסדר השחור שהופיע בחוברות הקומיקס. הוא אוחז בלהב רב עצמה היכול לפצל אטומים, ומעניק לאוחז בו חיי נצח. נוסף לכך, להב-עורב הוא אחיו של ננס שחור ובעלה של פרוקסימה מידנייט.
  • פרוקסימה מידנייט (Proxima Midnight) (אנ') – הלוחמת הטובה ביותר בצבאותיו של תאנוס, אשתו של להב-עורב המחזיקה ברומח שנוצר משמש שנלכדה בעיוות של החלל-והזמן, דבר שגרם לה לתפקד ככוכב, סופרנובה וחור שחור בו זמנית. הרומח מאפשר ירי מטחי אנרגיה רעילים וקטלניים, שאף השבית את כוחותיה של מוניקה רמבו והחזיר את הענק הירוק לצורתו האנושית.
  • לוע-שחור (Ebony Maw) (אנ') – טקטיקן והמוח מאחורי כוחותיו של תאנוס. לוע-שחור הוא מניפולטור אמן, המציג את עצמו כחסר כוחות-על, כאשר כוחו היחיד הוא לשונו החדה ומוחו הקודח, המסוגלים לתמרן אף את מוחו המורכב של דוקטור סטריינג'.
  • ננס שחור (Black Dwarf) - אחיו של להב-עורב, ענק עוצמתי בעל כוחות על-אנושיים, עור בלתי חדיר וגרזן קרב עצום. מבין חברי המסדר, ננס שחור הוא הקרוב ביותר בדעותיו להשקפת העולם הניהיליסטית של אדונו, תאנוס.
  • על-ענקית (Supergiant) - ערפדית מנטלית, פסיכופתית שניזונה מהאינטלקט של קרבנותיה. על-ענקית נמצאה בידי תאנוס כילדה בבית יתומים, שביקשה ממנו לשים קץ לחייה לאחר שצפתה בו הורג בדם קר את אחד מילדיה. נוסף לכך, על-ענקית בעלת יכולת שליטה מוחית בלתי מוגבלת, המאפשרת לה לשלוט על פרט יחיד או על קבוצה גדולה. בשל כוחותיה, על-ענקית שמשה ככוח התקפי וכאוספת מודיעין לתאנוס, כשכל המידע שהיא צברה הועבר עליו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]