קונג'אק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקונג'אק
מיון מדעי
ממלכה: צמחים
מערכה: בעלי פרחים
סדרה: כף צפרדע
משפחה: לופיים
סוג: Amorphophallus
מין: קונג'אק
שם מדעי
Amorphophallus konjac
קוך, 1858
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונג'אק או קוניאק (שם מדעי: Amorphophallus konjac) הוא צמח ממשפחת הלופיים. הוא צמח בר הגדל באזורים חמים בעלי אקלים סובטרופי עד טרופי במזרח אסיה. כמו כן, הוא גדל באפריקה, באוסטרליה ובעיקר באיים טרופיים[דרוש מקור].

הקונג'אק הוא צמח רב שנתי בעל פקעת שקוטרה עשוי להגיע לאורך של 25 ס"מ. בהקשרים קולינרים נקרא הקונג'אק לעיתים בשם "קוניאקו" (konnyaku), שהוא שמו היפני של הצמח, זאת משום שהוא מהווה מרכיב דומיננטי יחסית במטבח היפני.

שימושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את צמחי הקונג'אק מגדלים בסין, קוריאה, טייואן, יפן ודרום-מזרח אסיה בשביל פקעותיו העשירות בעמילן, אשר בהן משתמשים להכנת קמח, ג'לי ותחליף צמחי לג'לטין. במטבח היפני, הקונג'אק הוא מרכיב בולט במרק האודן. המטבח היפני כולל מאכלים מבוססי קונג'אק נוספים, כגון נודלס מקמח קונג'אק.

ערך תזונתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פקעת קונג'אק יבשה מכילה כ-40% גלוקומנן, סיב תזונתי צמיגי המעניק לג'לי המופק מפקעת הקונג'אק את צמיגותו, ועשוי להיות המקור לסגולות בריאותיות מסוימות שיוחסו לצמח ברפואה הסינית. הקונג'אק דל מאוד בקלוריות ועשיר בסיבים תזונתיים, ולכן משמש לעיתים כמזון דיאטטי, ואף ליצירת תוספי תזונה למטרות הרזיה, לעיתים קרובות בצורת אטריות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קונג'אק בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא בוטניקה ובנושא יפן. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.