סופרבוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קונר קנט)
סופרבוי
Superboy
גרסאות שונות של סופרבוי, כפי שהופיעו על עטיפת החוברת Superboy Vol.4 #61 מאפריל 1999, אמנות מאת טום גרומט.
גרסאות שונות של סופרבוי, כפי שהופיעו על עטיפת החוברת Superboy Vol.4 #61 מאפריל 1999, אמנות מאת טום גרומט.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה קלארק קנט כסופרבוי:
More Fun Comics #101
(ינואר-פברואר 1945)
קון-אל כסופרבוי:
Adventures of Superman #500
(יוני 1993)
ג'ונתן ליין קנט כסופרבוי:
Superboy Vol.6 #19
(יוני 2013)
ג'ונתן סמואל קנט כסופרבוי:
Convergence: Superman #2
(יולי 2015)
הופעה אחרונה ג'ונתן ליין קנט:
Superboy Vol.6 #34
(אוקטובר 2014)
יוצרים ג'רי סיגל, ג'ו שוסטר (קלארק קנט)
קארל קסל, טום גרומט (קון-אל/קונר קנט)
דן ג'ורגנס (ג'ונתן סמואל קנט)
דיבוב ג'ון ניוטון (אנ') ‏•‏‏ ג'ררד כריסטופר (אנ')
מידע
שם אמיתי קאל-אל/קלארק קנט
קון-אל/קונר קנט
ג'ונתן ליין קנט
ג'ונתן סמואל "ג'ון" קנט
סטטוס פעיל
גזע קריפטוני ‏•‏‏ חצי קריפטוני חצי אדם
מין זכר
מקצוע גיבור-על
כוחות כוח על, מהירות על, נשיפת על, שמיעת על, ראיית על כולל קרני רנטגן, יכולת תעופה.
חבר בקבוצה ליגת הצדק (סופרמן מארץ-1)
לגיון גיבורי-העל (ג'ונתן סמואל קנט)
צדק צעיר (קון-אל)
משפחת סופרמן
חבר לשעבר בקבוצה לגיון גיבורי-העל (סופרמן מארץ-1)
הטיטאנים הצעירים (קון-אל)
בנים על-אנושיים (ג'ונתן סמואל קנט)

סופרבויאנגלית: Superboy) הוא שמם של מספר גיבורי-על בדיוניים המופיעים בחוברות הקומיקס של יקום DC קומיקס, כולם נערים עם כוחות-על הדומים לאלו של סופרמן. דמויות אלו כיכבו בסדרת חוברות הנושאות את שמם, כמו גם סדרות אחרות שהציגו קבוצות של גיבורי-על מתבגרים. הדמות גם הופיעה במגוון סדרות אנימציה ולייב אקשן. לדמותו של סופרבוי היו שלושה גלגולים עיקריים - סופרמן בצעירותו, שיבוט מתבגר בשם קון-אל, ובנם של סופרמן ושל לויס ליין ג'ונתן סמואל קנט.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאל אל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסופרבוי הראשון היה קאל-אל, סופרמן בשנותיו כמתבגר בעיירת מגוריו סמולוויל שחי בשם קלארק קנט. הדמות הוצגה במספר סדרות קומיקס כ-Adventure Comics, ‏Superboy ו-The New Adventures of Superboy מאז תור הזהב של הקומיקס של שנות ה-40 ועד העידן המודרני של הקומיקס של שנות ה-80. הדמות עזרה לפתח מיתולוגיה שלמה הכוללת דמויות משנה כמו הוריו המאמצים ג'ונתן ומרתה קנט, אהובתו לאנה לאנג ובני בריתו מלגיון גיבורי-העל הנוסעים בזמן.

כאשר חברת DC קומיקס שינתה את המשכיות יקום DC בשנת 1985 באירועי "המשבר בעולמות האינסופיים", ההיסטוריה של סופרמן שונתה כך שהוא מעולם לא אימץ זהות בדויה עד התבגרותו. שינוי זה מחק את סופרבוי מההיסטוריה הקאנונית הנוכחית של סופרמן, ומספר אלמנטים מסיפור המקור נכתבו לתוך חוברות סופרבוי כמו חברותו של קלארק עם לאנה לאנג.

קון אל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1993, חברת DC הציגה גרסה מודרנית לדמות בקשת הסיפור "שלטונם של הסופרמנים" בדמותו של שיבוט שנוצר בפרויקט קדמוס מ-DNA משולב של סופרמן ושל בן אנוש. בסופו של דבר הוא נודע בשם הקריפטוני שלו קון-אל ובשם הארצי קונר קנט כבן דודו של קלארק קנט. גרסה זו הוצגה בסדרה משלה משנים 1994 ועד 2002, כמו גם סדרות אחרות של קבוצות מתבגרים. לגרסה זו של הדמות נעשו מספר עיבודים למדיות אחרות, ביניהם סדרת האנימציה "ליגת הצדק - הדור הבא", סדרת הלייב אקשן "טיטאנים" בה מגלם ג'ושוע אורפין את דמותו, וכן בעונתה העשירית של סדרת הטלוויזיה "סמולוויל". קונר הופיע גם בהרצה המחודשת שנעשתה לחוברות Adventure Comics בשנת 2009, וקיבל סדרה משלו בנובמבר 2010 שרצה עד לאוגוסט 2011. גרסה מחודשת של הדמות הוצגה מחדש בהרצת "ה-52 החדשים" שלאחר אירועי "פלאשפוינט" בספטמבר 2011.

דמותו של סופרבוי (קון-אל) מדורגת במקום ה-83 ברשימת גיבורי-העל הגדולים, לפי אתר IGN.[1]

ג'ון קנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצת "הלידה המחודשת של DC" של שנת 2016 הוצגה גרסה חדשה של סופרבוי בשם ג'ונתן סמואל קנט, בנם של סופרמן ולויס ליין. בין השנים 2017 ל-2019 הוא כיכב לצד רובין (דמיאן ויין) בסדרת החוברות Super Sons, כחלק מחותם Elseworlds. נכון ל-2021 הוא מככב בסדרת החוברות של לגיון גיבורי-העל, והחליף את אביו כנושא התואר "סופרמן". באוקטובר 2021 הכריזה חברת DC כי הדמות תצא מהארון כביסקסואלית ותנהל מערכת יחסים רומנטית עם עיתונאי (בדומה למערכת היחסים של הוריו).[2]

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאחר שיקום DC כולל מספר מולטי-יקומים מורכבים, במשך השנים הוצגו גרסאות נוספות של סופרבוי, כאשר ביניהם נמנה סופרבוי פריים - גרסה פסיכופתית ואכזרית של סופרבוי שהיה האנטגוניסט הראשי במיני סדרה המשבר האינסופי.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Superboy Vol.6 (נובמבר 2011-אוקטובר 2014, 35 חוברות) - כרך שישי לסדרת כותרי סופרבוי, שמתרחש בהמשכיות "ה-52 החדשים" לאחר פלאשפוינט.
  • Superboy Vol.5 (ינואר-אוקטובר 2011, 11 חוברות) - כרך חמישי לסדרת כותרי סופרבוי, שמתמקד בדמותו של קונר קנט.
  • Superboy Vol.4 (אוקטובר 1994–נובמבר 2002, 100 חוברות, 4 שנתיות וחוברת ספיישל מיליון) - כרך רביעי לסדרת כותרי סופרבוי, שמתרחש בהמשכיות לאחר שעת אפס: משבר בזמן ואינו מתמקד בסופרבוי הראשי.
  • Superboy and the Ravers (ספטמבר 1996–מרץ 1998, 19 חוברות) - סדרה בכיכובו של קון-אל וגיבורי-על אחרים.
  • Superboy Vol.3 (פברואר 1990–פברואר 1994, 22 חוברות) - כרך שלישי לסדרת כותרי סופרבוי, שאינו מתרחש בהמשכיות הראשית אלא בסדרת הטלוויזיה "סופרבוי".
  • Superboy: The Comic Book (פברואר 1990–פברואר 1992, 22 חוברות) - כרך שני לסדרת הכותרים, מבוסס על סדרת הטלוויזיה ששודרה באותן שנים. נקרא The Adventures of Superboy החל מחוברת מספר 11.
  • Superboy Vol.2 ידוע גם כ-The New Adventures of Superboy (ינואר 1980–יוני 1984, 54 חוברות) - כרך שני לסדרת החוברות המתמקדות בהרפתקאותיו של קלארק קנט הצעיר לפני שהפך לסופרמן.
  • Superboy Vol.1 (אפריל 1949–דצמבר 1979, 258 חוברות וחוברת שנתית אחת) - שינה את שמו החל מחוברת מספר 197 ל-Superboy and the Legion of Super-Heroes וכלל את הרפתקאותיו המשותפות של סופרבוי עם לגיון גיבורי-העל.
  • More Fun Comics (ינואר/פברואר 1945, חוברת מספר 101) - הצגתו לראשונה של סופרבוי והרפתקאותיו הראשונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סופרבוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Superboy - #83 Top Comic Book Heroes, IGN.com
  2. ^ Schedeen, Jesse, Exclusive: DC's New Superman Jon Kent Comes Out as Bisexual - IGN (באנגלית), נבדק ב-2021-10-13