קוסיי אינווה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוסיי אינווה
井上康生
Kōsei Inoue
אינווה באליפות יפן 2008
אינווה באליפות יפן 2008
לידה 15 במאי 1978 (בן 45)
מיאזאקי, יפן
מידע כללי
מדינה יפןיפן יפן
השכלה אוניברסיטת טוקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 100 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.83 מטר[1]
בן או בת זוג Aki Higashihara (2008–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 100 ק"ג
מאזן מדליות
המשחקים האולימפיים
זהבסידני 2000 עד 100 ק"ג
אליפות העולם
זהבברמינגהאם 1999עד 100 ק"ג
זהבמינכן 2001עד 100 ק"ג
זהבאוסקה 2003עד 100 ק"ג
משחקי אסיה
זהבבנגקוק 1998עד 100 ק"ג
זהבפוסן 2002משקל פתוח
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוסיי אינווהיפנית: 井上康生; באנגלית: Kōsei Inoue;‏ נולד ב-15 במאי 1978) הוא ג'ודוקא עבר יפני אשר התחרה בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג, האלוף האולימפי מסידני 2000. הוא שלוש פעמים אלוף עולם מהשנים 1999, 2001 ו-2003. אינווה מחזיק גם בשתי מדליות זהב ממשחקי אסיה.[2]

אינווה נחשב בקהילת הג'ודו כאחד מהג'ודוקא התחרותיים הטובים ביותר, והוא מוכר בהתמחותו בהטלת אוצ'י-מטה (内股, הטלת ירך פנימית) ובהטלת אוצ'י-גארי (大内刈, הטלה פנימית גדולה).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התואר המשמעותי הראשון של אינווה היה ב-10 בדצמבר 1998 כאשר התחרה במשחקי אסיה שנערכו בבנגקוק בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג, אז זכה במדליית הזהב לאחר שניצח בגמר את ארמן באגדסרוב האוזבקי. עוד באותה השנה הוא זכה בשתי מדליות כסף באליפות יפן בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג ובקטגוריית המשקל הפתוח.

באליפות העולם בשנת 1999 שנערכה בברמינגהאם, אינווה זכה במדליית הזהב. בקרב הראשון הוא ניצח באיפון את ראדו איוון הרומני, בשמינית הגמר הוא ניצח את קאמול מוראדוב האוזבקי וברבע הגמר את סטפן טרנו הצרפתי. בחצי הגמר ניצח את אריק זאבי הישראלי ובגמר גבר על ג'אנג סונג-הו הקוריאני. באותה השנה זכה בטורניר 'World Masters Munich' כאשר ניצח בגמר את ניקולא ז'יל הקנדי. עוד באותה השנה זכה במדליית הארד בטורניר 'Jigoro Kano Cup Tokyo' (כיום גראנד סלאם טוקיו).

אינווה התחרה באולימפיאדת סידני 2000 בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג וזכה במדליית הזהב בדרך יוצאת דופן כאשר שניצח כל קרב באיפון. בקרב הראשון הוא גבר על יוסבאני קסל הקובני, בשמינית הגמר ניצח את דניאל גואינג הניו זילנדי וברבע הגמר ניצח את אריק זאבי הישראלי. בחצי הגמר ניצח את לואיג'י גואידו האיטלקי ובגמר ניצח את ניקולא ז'יל הקנדי. בטקס הענקת המדליות הוא נשא עימו לפודיום תמונה של אמו שנפטרה לפני האולימפיאדה. באותה השנה זכה לראשונה במדליית הזהב באליפות יפן ובטורניר 'Tournoi de Paris' (כיום גראנד סלאם פריז) כשניצח בגמר את סטפן טרנו הצרפתי המקומי.

באליפות העולם 2001 שנערכה במינכן, זכה אינווה במדליית הזהב. בקרב הראשון ניצח את אלקו ואן דר חייסט הבלגי, בקרב השני ניצח את מרטין פדר האסטוני, בשמינית הגמר ניצח את מריו סאבינו הברזילאי וברבע הגמר את אסחט ז'יטקייב הקזחי. בחצי הגמר ניצח באיפון את ז'יסלן לומר הצרפתי פחות מדקה לסיום הקרב ובגמר גבר שוב באיפון על אנטל קובאץ' ההונגרי. באותה השנה התחרה באליפות יפן וזכה בשתי מדליות זהב בקטגוריית המשקל הפתוח כשניצח בגמר את שיניצ'י שינוהארה ובקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג כאשר ניצח בגמר את אחיו טומוקאזו אינווה.

ב-3 באוקטובר 2002, אינווה השתתף במשחקי אסיה שנערכו בפוסן שבדרום קוריאה, התחרה בקטגוריית המשקל הפתוח וזכה במדליית הזהב לאחר שניצח בגמר את עבדולו טנגרייב האוזבקי. באותה השנה התחרה באליפות יפן וזכה בפעם הרביעית במדליית זהב לאחר שניצח בגמר המשקל הפתוח את יאסויוקי מונטה.

באליפות העולם 2003 שנערכה באוסקה שביפן, ארץ מולדתו של אינווה, הוא זכה במדליית הזהב בפעם השלישית ברציפות. בקרב הראשון הוא ניצח את זולטן פאלקובץ' הסלובקי, בשמינית הגמר את איוון וגה הספרדי וברבע הגמר את איברי ג'יקוראולי הגיאורגי. בחצי הגמר הוא ניצח באיפון את ניקולא ז'יל הקנדי כאשר ביצע תרגיל אוצ'י-מטה מוצלח ובגמר גבר על ז'יסלן לומר הצרפתי.

באולימפיאדת אתונה 2004, אינווה נבחר לקפטן הנבחרת היפנית והיה הג'ודוקא המועדף לזכייה בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג. בקרב הראשון ניצח את אמל מקיץ' הבוסני, בקרב השני ניצח את אנטל קובאץ' ההונגרי, בשמינית הגמר ניצח באיפון את מרטין קלי האוסטרלי וברבע הגמר הפסיד באיפון לאלקו ואן דר חיסט הבלגי. הוא נשר לבית הניחומים שם הפסיד למובלוד מיראלייב האזרי.

בשנת 2005 זכה בטורניר 'Jigoro Kano Cup Tokyo' בקטגוריית המשקל הפתוח לאחר שניצח בגמר את יורי ריבאק הבלארוסי. באליפות העולם 2007 שנערכה בריו דה ז'ניירו, אינווה התחרה בקטגוריית המשקל מעל 100 ק"ג וסיים במקום החמישי. בקרב הראשון ניצח את קרלוס זגארה הפרואני, בקרב השני הפסיד לטדי רינר הצרפתי ונשר לבית הניחומים שם ניצח את יורי ריבאק הבלארוסי, טינו בייראו הגרמני ואת אוסקר ברייסון הקובני. בקרב על מדליית הארד אינווה פגש את ז'ואאו שליטלר הברזילאי והפסיד בניקוד קוקה.[3] באותה השנה זכה בטורניר פריז היוקרתי 'Tournoi de Paris'. ברבע הגמר ניצח את אלכסנדר מיכאילין הרוסי, בחצי הגמר את בארנה בור ההונגרי ובגמר ניצח באיפון את יורי ריבאק הבלארוסי.

בשנת 2008 אינווה הודיע על פרישה מג'ודו תחרותי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 בינואר 2008, אינווה התחתן עם השחקנית היפנית אקי היגאשיהארה.[4] לאחר שהודיע על פרישה מג'ודו תחרותי, אינווה נבחר על ידי הוועד האולימפי ביפן לטוס לבריטניה כדי ללמוד אנגלית. הוא גר במשך כחצי שנה באדינבורו שבסקוטלנד והתאמן עם נבחרת הג'ודו המקומית. לאחר מכן עבר לגור בלונדון לתקופה של כ-12 חודשים במהלכם אימן ג'ודו במכון בודוקוואי, מועדון אמנויות הלחימה היפניות הוותיק באירופה.[5] כשחזר ליפן הוא מונה למאמן של קטגוריית המשקל הכבד בנבחרת הג'ודו הלאומית. לאחר המשחקים האולימפיים בלונדון 2012, המשחקים הכי פחות מוצלחים של הג'ודו היפני, הוכרז שאינווה יחליף את שיניצ'י שינוהארה כמאמן הראשי של נבחרת הג'ודו היפנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוסיי אינווה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרופיל וסטטיסטיקות אודות הג'ודוקא באתר sports-reference.com
  2. ^ מידע על הג'ודוקא באתר JudoInside.
  3. ^ הקרב נגד ז'ואאו שליטלר על מדליית הארד באליפות העולם 2007, אתר JudoInside.
  4. ^ ‏ "Judoka Kosei Inoue, celebrity Aki Higashihara announce marriage", ‏ 15 בינואר 2008, 'Mainichi Daily News'
  5. ^ ‏ "Japanese judo legend in winning move to capital", ‏ 9 במרץ 2009, 'Sunday Herald'