קופי קינגסטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קופי קינגסטון
Kofi Kingston
קינגסטון, יולי 2018
קינגסטון, יולי 2018
לידה 14 באוגוסט 1981 (בן 42)
קומאסי, מחוז אשנטי, גאנה
שם במה קופי קינגסטון
קופי נהאג'ה קינגסטון
קופי סרקודי-מנסה
משקל 96 ק"ג
גובה 1.83 מטר
מקום מגורים אוסטין, טקסס, ארצות הברית
לאום גנאי
קריירה מקצוענית 17 בדצמבר 2009 – הווה (14 שנים)
מאמנים Chaotic Wrestling
קילר קובלסקי
Ohio Valley Wrestling
ליגות WWE
תרגילי סיום צרה בגן עדן
S.O.S
עמיתים

ביג אי (2014-2020)

אקסבייר וודס (2014-הווה)
מידע אישי
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קופי נהאג'ה סרקודי-מנסהאנגלית: Kofi Nahaje Sarkodie-Mensah; נולד ב-14 באוגוסט 1981) הידוע יותר בשם הבמה שלו, קופי קינגסטון הוא מתאבק גנאי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית סמאקדאון.

לאחר שסיים את לימודיו בבוסטון קולג' בהצלחה, הוא החל להגשים את חלומו בהפיכה למתאבק מקצועי והחל להופיע בארגונים עצמאיים של חבל הארץ ניו אינגלנד תחת שם הבמה קופי נהאג'ה קינגסטון. לאחר שחתם על חוזה פיתוח עם ה-WWE בשנת 2006, הוא קיצר את שם הבמה שלו לקופי קינגסטון. קינגסטון ערך את הופעת הבכורה שלו ב-WWE בשנת 2008, כשהמשיך בפיתוח דמותו של מתאבק ג'מייקני אשר תחתיו הופיע בארגונים העצמאיים. לקראת סוף שנת 2009, הוא הפסיק להשתמש בג'מייקה כמקום מולדתו ובמבטא הג'מייקני, ואילו, שמר על שם הבמה שלו. לאחר מכן, הוא החל לשלב בדמותו את גאנה כמקום הולדתו.

קינגסטון בילה את מירב שנותיו הראשונות בארגון כמתאבק ביניים, שבהם הספיק לכהן 4 פעמים כאלוף בין יבשתי ו-3 פעמים כאלוף ארצות הברית. בשנת 2014, קינגסטון הקים את קבוצת הניו דיי ביחד עם ביג אי ואקסבייר וודס. השלושה חתומים על תקופת הכהונה הזוגית הארוכה ביותר בהיסטוריה של ה-WWE, כשהם החזיקו את אליפות הזוגות של Raw מאוגוסט 2015 עד לדצמבר 2016, והגנו על חגורות האליפות ביחד תחת "חוק פריבירד", שאיפשר לכל אחד מהשלושה לכהן כאלוף זוגות בכל זמן נתון. באפריל 2019 במסגרת האירוע רסלמניה 35, קינגסטון ניצח את דניאל בריאן וזכה באליפות ה-WWE, אליפות העולם הראשונה שלו בקריירה. לעומת זאת, הוא לא היה שותף באף קרב מרכזי של אירוע שלם וצפה במהלך כל 180 ימיו כאלוף.

קינגסטון הוא האלוף האפריקאי הראשון בהיסטוריה של ה-WWE, בנוסף להיותו אלוף הטריפל קראון ה-30 ואלוף הגראנד סלאם ה-13 (לפי הפורמט הנוכחי, בכללי מקום 20). בנוסף לכך, קינגסטון מחזיק בשיא אישי שבו החזיק בחגורת אליפות זוגות כלשהי ב-WWE, והוא מוכר גם בעיקר בשל שיטותיו היצירתיות אשר מונעות ממנו להיות מודח מקרב הרויאל ראמבל המסורתי. מלבד מספר חודשים בודדים בשנת 2015 כדמות רעה ביחד עם הניו דיי, קינגסטון ידוע כיקיר הקהל במהלך הקריירה שלו ב-WWE.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופי נהאג'ה סרקודי-מנסה נולד בקומאסי, מחוז אשנטי, גאנה ב-14 באוגוסט 1981 להוריו, קוואסי ואליזבת'. יש לו אח בשם קוואמה ואחות בשם נהנה אקווה. משפחתו עברה לארצות הברית, כשהיה בן שנה בלבד, והתמקמה באזור בוסטון, שם הוא למד בתיכון וינצ'סטר ואז החל את לימודיו בקולג' של בוסטון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרקודי-מנסה התחתן בשנת 2010 עם קורי קמפילד, שעימה יש לו שני ילדים: קי, שנולד בשנת 2013, ואוריון, שנולד באפריל 2016.[1][2] יש לו קעקועים המכילים סמלים גנאים על עמוד השדרה שלו.[3]

במהלך ראיון ביוני 2019, סרקודי-מנסה ציין את דולף זיגלר כ"אחד מהיריבים האהובים עליו, אם לא האהוב ביותר".[4]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינגסטון הוא 3 פעמים אלוף ארצות הברית
קינגסטון הוא 4 פעמים אלוף בין יבשתי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קופי קינגסטון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]