קורמורן אוקלנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקורמורן אוקלנד
מצב שימור
מצב שימור: פגיענכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: פגיע
פגיע (VU)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: סולתאים
משפחה: קורמורניים
סוג: קורמורן כחול-עין
מין: קורמורן אוקלנד
שם מדעי
Leucocarbo colensoi
בולר, 1888
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קורמורן אוקלנד או קורמורן קולנסו (שם מדעי: Phalacrocorax colensoi) הוא מין של קורמורן מהסוג קורמורן כחול-עין החי רק באיי אוקלנד שבניו זילנד בדרום האוקיינוס השקט. תפוצת הקורמורן המבודדת והאוכלוסייה הקטנה שלו (בערך 2,000 פרטים בוגרים בלבד) גורמת לו להיות בסכנת הכחדה בטבע ולפי הרשימה האדומה של IUCN הוא נחשב למין "פגיע". המין נקרא ב-1888 בידי החוקר וולטר בולר (אנ') על שמו של חוקר הטבע וויליאם קולנסו (אנ').

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקורמורן בדומה לשאר בני סוגו בעל נוצות שחורות-לבנות כשל פינגווין והוא מגיע לאורך ממוצע של 63 ס"מ ומוטת כנפיים של 110 ס"מ. אין הבדלים גדולים בין הזכרים והנקבות. בניגוד לשאר בני סוגו לקורמורן זה עיניים סגול או חומות כהות וזהו גם צבע המקור המעוקל בקצהו. הראש שחור ללא עיטורי פנים, למעט טבעת סגולה סביב העין ופס צהוב בצידי המקור. הצוואר שחור אך תחתית המקור והסנטר לבנים. הרגליים ורודות עם קרומי שחייה. הקורמורן הוא מעופף חלש אך מיטיב לשחות ולצלול.

הוא מצוי לרוב בימים שסביב איי אוקלנד ונח על החוף. הקורמורנים מתקהלים יחדיו במושבות על צוקים וחופים מבודדים. הקן מורכב מצמחייה כמו אצות וזלזלים לצד בוץ וגואנו והנקבה מטילה 3 ביצים בקו הבוקעות כעבור 30 יום.

למרות שאריות ים או חמסניים עלולים לתקוף אותם אין להם טורפים כמעט, אפילו לא ממינים מיובאים ואיי אוקלנד גם מוגנים מציד. עם זאת האוכלוסייה הקטנה עשויה להיפגע ממספר אתגרים וכן מזיהום רעש מהערים שבה, אשר יגרמו למושבות לנטוש את ביציהם. כיום המין בסכנת הכחדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קורמורן אוקלנד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קורמורן אוקלנד באתר הרשימה האדומה של IUCN