קורמורן האי הרד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקורמורן האי הרד
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: סולתאים
משפחה: קורמורניים
סוג: קורמורן כחול-עין
מין: קורמורן האי הרד
שם מדעי
Leucocarbo nivalis
פאלה, 1937
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קורמורן האי הרד (שם מדעי: Leucocarbo nivalis) הוא מין של קורמורן מהסוג קורמורן כחול-עין האנדמי להאי הרד ואיי מקדונלד שבדרום האוקיינוס ההודי, כ-4,100 ק"מ מדרום לאוסטרליה המערבית. המין תואר ב-1937 בידי החוקר הניו זילנדי רוברט פאלה (אנ') אף שבעבר נחשב לתת-מין של קורמורן קיסרי. המין חי ומתרבה רק באי הרד ולעיתים גם באיי מקדונלד ורוב זמנו מצוי במי האוקיינוס הסוערים הדרומיים, שם הוא מחפש טרף של דגים וחסילונים שונים, כשבעת הקינון נאכלים יותר דגים העשירים בחלבונים לאפרוחים.

קורמורן זה מגיע לאורך של 77 ס"מ, בעל מוטת כנפיים של 122 ס"מ ומגיע למשקל 3 ק"ג בממוצע. הוא בעל נוצות שחורות-לבנות כשל פינגווין ובעל ראש וצוואר שחורים עם לחיים לבנות. המקור אפור וארוך בעל בליטות צהובות-כתומות בקדמתו. טבעות העיניים שלו כחולות והרגליים ורודות.

בעונת הרבייה הקורמורנים מתקהלים יחדיו על החופים בקבוצות של 10–20 עד כמה מאות זוגות מקננים באי הרד. הקן מורכב מצמחייה עטופה בבוץ ובגואנו ובו הנקבה מטילה 2 עד 3 ביצים. שני ההורים מגדלים אותם ושומרים עליהם מטורפים כמו חמסניים ושחפיים.

מין זה מצוי בסכנה עקב התחממות העולמית המשפיעה על הטמפרטורה וכך על אספקת המזון ועקב אוכלוסייתו המקוטעת יחסית, המכילה רק 1,000 זוגות מקננים. זהו עוף מוגן לפי חוק הגנת הסביבה של אוסטרליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]