קורמורן קנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקורמורן קנים
קורמורן קנים
קורמורן קנים
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: סולתאים
משפחה: קורמורניים
סוג: קורמורן קטן
מין: קורמורן קנים
שם מדעי
Microcarbo africanus
גמלין, 1789
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קורמורן קנים (שם מדעי: Microcarbo africanus) הוא מין של עוף מים ממשפחת הקורמורניים המצוי לאורך נהרות וביצות ברחבי אפריקה ובמדגסקר. הוא שייך לסוג קורמורן קטן לצד הקורמורן הגמדי.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורמורן זה מגיע לאורך 50 עד 55 סנטימטרים עם מוטת כנפיים של 85 סנטימטרים בממוצע. שני הזוויגים דומים במראם ובגודלם, כשהצעירים בהירים יותר. צבעו שחור עם פנים כתומות וקצוות הכנפיים ירוקות בהירות או אפורות. לקורמורן זה זנב ארוך המשמש כהגה כאשר הוא צולל מתחת למים והוא בעל רגליים ארוכות וצהובות עם קרומי שחייה. העיניים שלו אדומות והמקור שלו צהוב ודק עם קצה מעוקל ומתחתיו ישנו שק קטן בדומה למקור השקנאי המשמש לאחסון דגים.

הקורמורן הוא צייד דגים זריז הנע ביעילות מתחת למים, בעיקר סביב צמחייה מימית וחוטף בעזרת מקורו דגים קטנים כמו שפמנונאים, מורמיריים או אמנוניים והוא מעדיף דגים איטיים ושוכני קרקעית רדודה, אף שהוא יכול לצלול לעומק בעת הצורך. לרוב הוא דג לבדו, אך נצפו פרטים ששיתפו פעולה. הקורמורן גם ניזון מטרף יבשתי כמו צפרדעים, חרקים וזוחלים או יונקים קטנים.

הקורמורן חי לאורך שולי נהרות או ביצות וגם סוואנות לחות ואף בכמה חופים ומקנן במושבות לצד קורמורנים נוספים ואף עופות מים אחרים על גדות הנהרות והביצות בקן עשוי מצמחי מים. הנקבה מטילה 2 עד 4 ביצים בממוצע והדגירה נמשכת 24 יום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קורמורן קנים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קורמורן קנים באתר הרשימה האדומה של IUCN